Frågan du kanske ska ställa dig är - varför 6 timmars "malande"?51,6 mil runt värnern i går med lite avstickare. +5° ich ned mot +2° uppe i Kristinehamn. Sträck körde konstant stannade bara för att tanka gick ca 20 liter soppa billigt som vanligt.
Massor av äventyrs hojar vid varenda fik o motel kafé men endast 2 sportigare hojar som min. den ena sportigare hojen var en BMW som höll 120+ från Jönköping upp till Kristinehamn sedan drog den E18 norrut. Den andra kröp ut på E18 söderut strax före Karlstad, hälsade på den när jag drog om.
Ni som kör så här långt ofta, hur FN håller ni er alerta och konsentrerade? Närmare 6 timmars malande tar på fokuset helt klart.
Du behöver en plankstek som avbrott i "malandet". Är man i Dalarna ska man inte falla för frestelsen att stå i lååång kö på Torsångs Café utan åker tvärs över till Älvkanten istället.Ni som kör så här långt ofta, hur FN håller ni er alerta och konsentrerade?
Kör jag själv så tappar jag fokus helt klart. Samtidigt så är målet med att nöjesköra själv, för mig, att tömma skallen. Hojåkningen blir som meditation eller fiske. Kör ganska lugnt då.51,6 mil runt värnern i går med lite avstickare. +5° ich ned mot +2° uppe i Kristinehamn. Sträck körde konstant stannade bara för att tanka gick ca 20 liter soppa billigt som vanligt.
Massor av äventyrs hojar vid varenda fik o motel kafé men endast 2 sportigare hojar som min. den ena sportigare hojen var en BMW som höll 120+ från Jönköping upp till Kristinehamn sedan drog den E18 norrut. Den andra kröp ut på E18 söderut strax före Karlstad, hälsade på den när jag drog om.
Ni som kör så här långt ofta, hur FN håller ni er alerta och konsentrerade? Närmare 6 timmars malande tar på fokuset helt klart.
Just hoj åkande är som balsam för skälen att stanna o fika upplever jag som grymt stressande o tids ödande det är därför jag alltid kör själv.Frågan du kanske ska ställa dig är - varför 6 timmars "malande"?
Jag gör bara roliga saker på min fritid, så det blir alltid en fika, eller två, eller tre, kanske mat också.
Men....inget svar på din fråga, för jag undviker det helt enkelt, det är min lösning
E jhu inte långt från dottern? det är ju ett motor museum bara några km därifrån osoDu behöver en plankstek som avbrott i "malandet". Är man i Dalarna ska man inte falla för frestelsen att stå i lååång kö på Torsångs Café utan åker tvärs över till Älvkanten istället.
TORSÅNGS ÄLVKANTEN RESTAURANG & PIZZERIA · Tylla 281A, 781 92 Borlänge, Sweden
★★★★☆ · Pizza restaurantwww.google.se
Frågan du kanske ska ställa dig är - varför 6 timmars "malande"?
Jag gör bara roliga saker på min fritid, så det blir alltid en fika, eller två, eller tre, kanske mat också.
Men....inget svar på din fråga, för jag undviker det helt enkelt, det är min lösning
Jag undviker "rakaste vägen" eftersom det sällan är den trevligaste vägen. När det går upp och ner, höger och vänster med ibland inte helt jämnt underlag kan man inte sitta i telefon eller pilla på GPS utan måste vara vaken. Då blir det inget "malande" i sadeln utan en trevlig körning som dessutom ger däcken ett slitage även på sidorna.
Jag undviker "rakaste vägen" eftersom det sällan är den trevligaste vägen. När det går upp och ner, höger och vänster med ibland inte helt jämnt underlag kan man inte sitta i telefon eller pilla på GPS utan måste vara vaken. Då blir det inget "malande" i sadeln utan en trevlig körning som dessutom ger däcken ett slitage även på sidorna.
Jag brukar planera efter magen och ser ut ett par ställen i förväg dit vägarna kanske bär. Om jag orkar skrivs en recension på google maps.Jo jag undviker gärna större vägar o kör gättegärna små krokiga vägar även om detta ger 10 mil längre sträcka.
Jävlar har du käkat på alla ställena?Jag brukar planera efter magen och ser ut ett par ställen i förväg dit vägarna kanske bär. Om jag orkar skrivs en recension på google maps.
Tjock jag! Om man scrollar nedåt till Lappens Grill i vänsterkolumnen så brukar alla platser dyka upp på kartan till höger. Finns även reviews för fyra platser i USA, fast bara för de dragstrips jag frekventerade varje fredag och helg. Eastside Speedway på fredagar, Natural Bridge lördagar, New London alternativt Sumerduck söndagar. Varje vecka.Jävlar har du käkat på alla ställena?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|