Hur många mil körde du i dag?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har inte sett en hoj på vägarna de senaste veckorna, då bor jag i och för sig i Stockholm. I landets södra delar kanske det fortfarande är sommar?
Du måste nog gå ut för att se hojar.
Ute i Spånga och västerut ser jag dem dagligen, möjligen med undantag av igår.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tjock jag! Om man scrollar nedåt till Lappens Grill i vänsterkolumnen så brukar alla platser dyka upp på kartan till höger. Finns även reviews för fyra platser i USA, fast bara för de dragstrips jag frekventerade varje fredag och helg. Eastside Speedway på fredagar, Natural Bridge lördagar, New London alternativt Sumerduck söndagar. Varje vecka. :hoppskrat

Som du ser har jag halva Dalarna kvar, efter fem års intensiv körning à 1500 mil om året. Hälsingland ljungfrulig mark fortfarande.
Lappens, är det den i Hedemora? Värt ett besök bara det!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Du måste nog gå ut för att se hojar.
Ute i Spånga och västerut ser jag dem dagligen, möjligen med undantag av igår.
Jag tar tillbaka mitt inlägg. Jag har bara varit ute och åkt runt om i landet de senaste veckorna, och inte sett en enda hoj. Men idag åkte jag i stan, innanför tullarna, och såg faktiskt tre tvåhjulingar. Så det är där de håller till så här års. Säkert helt ok att åka till nån kompis, eller ett fik, eller McDonalds. Däremot långresor i 3 plusgrader och regn och kanske halt är inte lika kul. Sen var det ju +12 och halvklart idag, nåt som säkert bidrar.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
image.jpeg



10 mil i och runt stan idag. Mötte fem hojar totalt, en HD, en Traja, två boxer-BMW och en fyrcylindrig som jag bara såg framlyset på. Det mörknar tidigt. Så, mest tvåcylindriga hojar ute såhär års.

Jag åkte till mataffären först. När jag kom ut stod det en kille (i min ålder) och väntade. Han plussade på min hoj, både modellen och skicket. Han hade till och med ringt en polare och berättat vad han stod och kollade på. Vi snackade säkert 10 minuter om hojen, andra hojar och hans fem moppar. Kul!
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Jag körde 18 mil på en tvåcylindrig idag. I morgon får det bli 18 på en trecylindrig.

Trodde aldrig jag skulle lämna företaget där jag jobbar, men efter att ha valt arbetsplats själv i något år och nu bli tvingad tillbaka till kontoret så är det dags.

Hade jag kört bil idag istället hade det tagit 35 minuter till....
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
det blev ca 7 mil på världens basta allround hoj, -ktm 1290 SAT.
Röv- och handvärme :yoparty
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Blev 0,005 mil idag, från släpvagnen in på besiktningen för en regbesiktning av kompressor Hondan.

Är nog troligtvis ensam i Sverige med att ha en Honda 250 regbesiktad med kompressor.

20211111_090716.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Typ 3... Km... :hihi Snabb provtur efter avgasrörsbyte bara.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det var väldigt nära att det inte blir några mil alls i morgon.
Oket hade vibrerat loss och fanns ingen bromsverkan fram.
Inte riktigt världens roligaste sits att vara i när man närmar sig en rondell i 130.
 

Bifogat

  • IMG_20211111_145752.jpg
    IMG_20211111_145752.jpg
    1.2 MB · Visningar: 37

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ett par mil högst. Åkte till syrran.
Varmt till en början å tänkte att här blir inga problem att åka ett tiotal mil. Men ångra mig snabbt.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Det var väldigt nära att det inte blir några mil alls i morgon.
Oket hade vibrerat loss och fanns ingen bromsverkan fram.
Inte riktigt världens roligaste sits att vara i när man närmar sig en rondell i 130.
Fyfan...

Det där hände mig när en mindre noggrann däcknasare hade bytt däck på min dåvarande hoj, var lagom glad då...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
image.jpeg
Grönt och skönt. En sväng till Gålö havsbad. 10 mil och såg åtta hojar. Fast två av dom var snuthojar på Hornsgatan. De väljer ju inte själva om de vill åka hoj. Undrar hur många mil de kör per dag en dag som idag. Får fråga vi tillfälle.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Fyfan...

Det där hände mig när en mindre noggrann däcknasare hade bytt däck på min dåvarande hoj, var lagom glad då...
Och när jag besiktigade en deltagares hoj inför storbanekurs med SMC i somras - så var oket löst, glappade väl någon mm och skruvarna gick att snurra för hand. Det var också ett inlämnat däckbyte - men den största lärdomen var nog att det inte är så jävla tokigt att titta till sina saker emellanåt, för det kan fnysas ibland åt besiktningen av hojarna på kurserna (det gjorde dock inte denna deltagare, varken före eller efter, ifall han/hon läser här).
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det var väldigt nära att det inte blir några mil alls i morgon.
Oket hade vibrerat loss och fanns ingen bromsverkan fram.
Inte riktigt världens roligaste sits att vara i när man närmar sig en rondell i 130.
Detta bygger på min gamla tes om att motorcyklar inte byggs med samma kvalitet som bilar. Skulle detta hända på en Volkswagen Golf skulle det bli att återkalla en miljon bilar och VW skulle få böta miljarder.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Detta bygger på min gamla tes om att motorcyklar inte byggs med samma kvalitet som bilar. Skulle detta hända på en Volkswagen Golf skulle det bli att återkalla en miljon bilar och VW skulle få böta miljarder.
Njaa.
Det ska nog inte lastas på tillverkaren.
Det där oket har varit av ett par gånger om, så det är nog en kombination av att jag körde på något som smätte upp och att det var för löst fastdraget från början.

Nu blir det Loctite på i fortsättningen. Sen kanske man ska använda friskvårdsbidraget till ett gymkort...
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det var väldigt nära att det inte blir några mil alls i morgon.
Oket hade vibrerat loss och fanns ingen bromsverkan fram.
Inte riktigt världens roligaste sits att vara i när man närmar sig en rondell i 130.
Helvette… märkte du inget innan det lossnade? Någon varning/känsla i bromsen?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
1,6 mil idag. 1,6 mil igår. 1,6 mil i morgon. Osv....
Inte till Grossglockner, Stelvio eller Lysebotn utan till kontoret i ett industriområde i Mölndal. Men det är körning på två hjul i alla fall! (y)

Gråväder, duggregn och +6. Ingen frost i sikte ännu. Västkusthöst!

1637059585645.png
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top