Hur många mil körde du i dag?

Igår blev det drygt 34 mil i höstrusket. Körde från Småland till Blekinge, Skåne och hem till Småland igen. :) Kallt om fingrarna blev det mot slutet. Kanske sista lite längre turen i år. :( Störande dock är alla smådroppar på visiret i dimma och småregn. Jäklar vad jag saknade lite värme och sol men framförallt torrt väglag. :) Både klart.se och smhi hade lovat i stort sett regnfritt hela dagen. Det var ovanligt regnigt för att vara regnfritt dock.

2 mil på Vespan i +5. Hemifrån in till centrala Göteborg och så hem igen några timmar senare.

Funkade finfint. Tjocka kläder; stor och lång mc-jacka, regnbyxa utanpå benen (tar bort mycket vind), varmfodrade vinterhandskar och inte minst en rejäl vindruta och kåpor framtill.

Hade kunnat köra 10 mil till om det hade behövts. Kyla kan man klä sig mot. Det är värre med halka!

8 mil +2 grader & nyss hemkommen. Fingrarar pallar inte med den tempen. Inga handtagsvärmare tyvärr, har knappen inkopplad men har inte hittat några original värmehandtag på Ebay.

Jag lägger till 0 meter idag till dom andra 0 metrarna i år....
Tragiskt år.
I´m in the same sits typ, körde kollegans Sportser c:a 100 meter i somras för att känna på den, det räckte för att fingrarna skulle domna bort och fick mig att inse att jag aldrig vill ha en.

Kanske 1.5. Med KLX:en, mest för att se att allt ff funkar. Har varit en ganska avslagen säsong för mig...

Körde en liten runda ca5 mil och passade på att tanka. Nu blir det nog inte mer iår.
Får ta tag i enduron istället resten av året

Bortåt 6 mil blev det. Hade ett ärende inne i city och tog Vespan dit. Enklare att parkera, ingen p-avgift, ingen trängselskatt. Rena förtjänsten!

Eftersom det var hela +10 och ingen nederbörd så blev det en omväg på vägen hem, ut ur centrala stan, till Det Stora Landet På Andra Sidan Vattnet (=Hisingen) med något mer lantliga vägar. Jag var dock inte klädd för en längre tur så det blev bara en kortis. Fast en kort tur är bättre än ingen tur!

Vespan vilar sig hemmavid efter dagens äventyr i city och på Hising Island. Du som är allergisk mot scootrar får helt enkelt vända bort blicken. :)
1699364837723.png

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...