Hur många mil körde du i dag?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Blev ca 27 mil idag, ner till Töre och hämtade en honingsapparat för bromscylindrar, sen körde jag kusten till Kalix, vidare upp till Hällfors och kollade på en bro till jaktområdet, sen till Övertorneå för att därifrån åka till Jockfall för en middag där med frugan och morsan.

Inga bilder tagna pga tajt schema, för att hitta till Jockfall i tid.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Lyckades du undvika skurarna runt Växjö? Frugan var ute och gick en runda på eftermiddagen, hon kom hem som en dränkt katt då det kom en rejäl skur.
Var aldrig vid Växjö. Körde österut i blekinge, Tving, Eringsboda, Långasjö, Ljuder. Sen via Tingsryd och Hunnemålavägen söderut. Såg lite fukt på Ljudervägen men jag slapp.
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Idag Mariannelund till Tyresö. 35 mil i svalt väder. Körde Vimmerby-Brokind-Kinda kanal och senare utflyktsvägen fram till Södertälje. Svalt men upphåll Regn när jag kom till Skarpnäck o nästan var hemma
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
I förrgår blev det 27 mil i Sörmland. Snurrade runt på småvägar, både grus och asfalt, i området mellan Malmköping, Flen och Sparreholm. Mycket fina vägar här:tummenupp Drog vidare till Strängnäs och besökte Sulas Mc. Vidare till Stallarholmen för att se om min gamla mellanstadieskola stod kvar. Såg ut som vanligt, vilket nästan var kusligt. Besökte gästhamnen i Mariefred och körde sedan hem till mina föräldrars hus i Danvik (Oxelösund) via "Björnlundavägen", väg 223.
Igår körde jag norrut på "Studsviksvägen" till Trosa och fortsatte sedan på gamla riksettan mot Södertälje för att ta av mot Skanssundet. Där var en lång kö, så jag kom inte med på första färjan. Vidare mot Rosenhill för en glass för att sedan ta mig an Slingerbulten. Massor av hojar ute:yopartySnurrade upp mot Tokholm och passerade Globen för att sedan stanna vid systemet i Västberga. Blev 27 mil igen.

1720379700801.png
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Har "nästanköpt" en sån där flera gånger den senaste tiden. Är du nöjd?
Ja men typ, stägningen på bogvisiret är lite trögt. Men antar den kommer gå till sig. Sen sitter den lika dåligt på min skalle som absolut alla andra hjälmar. Men kvaliten känns då bra och ganska tyst och lätt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top