Hur många mil körde du i dag?

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Blev en tur runt Västerås idag med besök på handelsboden.
Sen en kvällstur till Mörkö och middag på skansundet, fin utsikt och bra käk.👍

Totalt ca 32 mil, skönt väder idag.😀
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har blivit 35 mil idag. Har äntligen kommit iväg på min årliga "vår resa i herz bergen" iår fick jag inte någon tid över på våren så åker nu. Åkte katamaranen trelleborg-sassnitz. Det blir att kolla väderprognos och försöka komma runt åska och regnet som verkar bli framåt helgen.

Det brukar bli ca300 mil innan jag är tillbaka hemma i Småland.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har blivit 35 mil idag. Har äntligen kommit iväg på min årliga "vår resa i herz bergen" iår fick jag inte någon tid över på våren så åker nu. Åkte katamaranen trelleborg-sassnitz. Det blir att kolla väderprognos och försöka komma runt åska och regnet som verkar bli framåt helgen.

Det brukar bli ca300 mil innan jag är tillbaka hemma i Småland.

Vilken väg brukar du ta från Stralsund ner till Harz? Motorväg så snabbt som möjligt?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
20 mil , löderup-borgeby ToR. Mycket hojar på tisdagsträffen där! Ännu fler bilar!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Igår, 90 mil.
Röldal-Stockholm, via Rjukan och Gaustatoppen div småvägar till Drammen och två lite irriterande felkörningar pga missade och missförstådda avfarter.
Planen var egentligen en natt till i Norge men jag hade ju lämnat den fina delen av Norge. Vid 17-tiden blev skylten Stockholm 544 oemotståndlig.
Andra hyperintressanta milsiffror:
Jag har kört över 10 000 mil med min TDM 900 -02. Snart uppe i 14 800 mil.
I år drog den som minst 0,36 i Norge. Tidigare kom jag ner i 0,32. Gasade hårdare i år?
Åkte hemifrån med kedja och drev som gått 3 600 mil. Nu 250 mil till. Inte slut än. Slö och gubbkörd hoj? Mmm förmodligen därför.
Jag körde gårdagens sista 29 mil utan att sätta ner en fot, röka, pissa, surfa eller något annat onödigt. Dumt att jag återigen missade avfarten i Örebro fast jag skulle hålla koll. Skyller på långtradaren som bytte fil just där. Vägarbete nästan hela vägen mellan Örebro och Västerås. Omkörningsförbud och långtradare som ligger i 70-80. Men då har man fart innestående ju..
Jag har original kåpglas på min TDM. Absolut ingen jävla vindavvisare heller.

I Bergen regnar det ca 6 000 mm per år. Näst mest i världen.
Tredje gången, denna gång på hoj.
IMG_0675.jpeg
Bergen


IMG_0677.jpeg
En finfin bro som man åker förbi, strax innan Bergen. På tillbakavägen måste man provåka. Jag gillar broar.


IMG_0683.jpeg
Campingen i Röldal.
Världens bästa tält och min dunsovsäck från 1981. Ja, hojen är naturligtvis bäst den med.
Kul att jag mötte en likadan TDM fast blå. Ja och en massa andra jättevanliga hojar.

OT: Har man anlag för svindel så ska man åka väg 37 österut och ner mot Rjukan. Stanna till och titta ner.

Mera OT: Jag såg fem engelsmän på fyra fyrtakts-125:eek:r och en scooter åka förbi. Kul! Jag tror jag sett dom på tuben. Äldre gubbar, en av dom såg ut att vara 1,90 och över 100 kg. De såg ut att stortrivas. (Kan man toura med vad som helst? Ja.)
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Igår, 90 mil.
Röldal-Stockholm, via Rjukan och Gaustatoppen div småvägar till Drammen och två lite irriterande felkörningar pga missade och missförstådda avfarter.
Planen var egentligen en natt till i Norge men jag hade ju lämnat den fina delen av Norge. Vid 17-tiden blev skylten Stockholm 544 oemotståndlig.
Andra hyperintressanta milsiffror:
Jag har kört över 10 000 mil med min TDM 900 -02. Snart uppe i 14 800 mil.
I år drog den som minst 0,36 i Norge. Tidigare kom jag ner i 0,32. Gasade hårdare i år?
Åkte hemifrån med kedja och drev som gått 3 600 mil. Nu 250 mil till. Inte slut än. Slö och gubbkörd hoj? Mmm förmodligen därför.
Jag körde gårdagens sista 29 mil utan att sätta ner en fot, röka, pissa, surfa eller något annat onödigt. Dumt att jag återigen missade avfarten i Örebro fast jag skulle hålla koll. Skyller på långtradaren som bytte fil just där. Vägarbete nästan hela vägen mellan Örebro och Västerås. Omkörningsförbud och långtradare som ligger i 70-80. Men då har man fart innestående ju..
Jag har original kåpglas på min TDM. Absolut ingen jävla vindavvisare heller.

I Bergen regnar det ca 6 000 mm per år. Näst mest i världen.
Tredje gången, denna gång på hoj.
View attachment 500212
Bergen


View attachment 500214
En finfin bro som man åker förbi, strax innan Bergen. På tillbakavägen måste man provåka. Jag gillar broar.


View attachment 500213
Campingen i Röldal.
Världens bästa tält och min dunsovsäck från 1981. Ja, hojen är naturligtvis bäst den med.
Kul att jag mötte en likadan TDM fast blå. Ja och en massa andra jättevanliga hojar.

OT: Har man anlag för svindel så ska man åka väg 37 österut och ner mot Rjukan. Stanna till och titta ner.

Mera OT: Jag såg fem engelsmän på fyra fyrtakts-125:eek:r och en scooter åka förbi. Kul! Jag tror jag sett dom på tuben. Äldre gubbar, en av dom såg ut att vara 1,90 och över 100 kg. De såg ut att stortrivas. (Kan man toura med vad som helst? Ja.)
Vi har saknat dig!
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Igår, 90 mil.
Röldal-Stockholm, via Rjukan och Gaustatoppen div småvägar till Drammen och två lite irriterande felkörningar pga missade och missförstådda avfarter.
Planen var egentligen en natt till i Norge men jag hade ju lämnat den fina delen av Norge. Vid 17-tiden blev skylten Stockholm 544 oemotståndlig.
Andra hyperintressanta milsiffror:
Jag har kört över 10 000 mil med min TDM 900 -02. Snart uppe i 14 800 mil.
I år drog den som minst 0,36 i Norge. Tidigare kom jag ner i 0,32. Gasade hårdare i år?
Åkte hemifrån med kedja och drev som gått 3 600 mil. Nu 250 mil till. Inte slut än. Slö och gubbkörd hoj? Mmm förmodligen därför.
Jag körde gårdagens sista 29 mil utan att sätta ner en fot, röka, pissa, surfa eller något annat onödigt. Dumt att jag återigen missade avfarten i Örebro fast jag skulle hålla koll. Skyller på långtradaren som bytte fil just där. Vägarbete nästan hela vägen mellan Örebro och Västerås. Omkörningsförbud och långtradare som ligger i 70-80. Men då har man fart innestående ju..
Jag har original kåpglas på min TDM. Absolut ingen jävla vindavvisare heller.

I Bergen regnar det ca 6 000 mm per år. Näst mest i världen.
Tredje gången, denna gång på hoj.
View attachment 500212
Bergen


View attachment 500214
En finfin bro som man åker förbi, strax innan Bergen. På tillbakavägen måste man provåka. Jag gillar broar.


View attachment 500213
Campingen i Röldal.
Världens bästa tält och min dunsovsäck från 1981. Ja, hojen är naturligtvis bäst den med.
Kul att jag mötte en likadan TDM fast blå. Ja och en massa andra jättevanliga hojar.

OT: Har man anlag för svindel så ska man åka väg 37 österut och ner mot Rjukan. Stanna till och titta ner.

Mera OT: Jag såg fem engelsmän på fyra fyrtakts-125:eek:r och en scooter åka förbi. Kul! Jag tror jag sett dom på tuben. Äldre gubbar, en av dom såg ut att vara 1,90 och över 100 kg. De såg ut att stortrivas. (Kan man toura med vad som helst? Ja.)
Hej igen, vi har saknat dig och dina turer.
Fina bilder du har tagit.
I mitt tycke så är du och Hixman duktiga på att välja bakgrund.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hej igen, vi har saknat dig och dina turer.
Fina bilder du har tagit.
I mitt tycke så är du och Hixman duktiga på att välja bakgrund.
Kör man så mycket som dem, så måste man ju åka förbi en vacker vy förr eller senare.? :hihi

Själv har jag fått ihop en mil till jobbet.
Har jag tur så får jag ihop en till så småningom! 💪
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Hej igen, vi har saknat dig och dina turer.
Fina bilder du har tagit.
I mitt tycke så är du och Hixman duktiga på att välja bakgrund.
Tack!

Vyer och motiv finns överallt hela tiden. I alla fall i Norge. Utom några få transportsträckor. Vissa ställen går det inte att stanna och fota. Man kan ju filma med hjälmkamera men nej, det räcker med prylar och laddsladdar.

IMG_0685.jpeg
En vanlig vy. Vanlig i Norge. Allt är fint ju.
Knäpptyst. Ingen trafik.


IMG_0680.jpeg
Ett känt vattenfall. Stressigt med folk som irrar runt med mobiler på selfie-pinnar. Bilar som köar till parkeringen.
USPen här är att det sprutar vatten på vägen.
Borde jag köpa tischan och en renfäll?

IMG_0681.jpeg
Mäktigt vattenfall i alla fall.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tack!

Vyer och motiv finns överallt hela tiden. I alla fall i Norge. Utom några få transportsträckor. Vissa ställen går det inte att stanna och fota. Man kan ju filma med hjälmkamera men nej, det räcker med prylar och laddsladdar.

View attachment 500225
En vanlig vy. Vanlig i Norge. Allt är fint ju.
Knäpptyst. Ingen trafik.


View attachment 500226
Ett känt vattenfall. Stressigt med folk som irrar runt med mobiler på selfie-pinnar. Bilar som köar till parkeringen.
USPen här är att det sprutar vatten på vägen.
Borde jag köpa tischan och en renfäll?

View attachment 500227
Mäktigt vattenfall i alla fall.
Vattenfallet i(nära) Odda va?
Det är verkligen vackert överallt i Norge.
Typ så en dalgång med "bara" fem vattenfall får en B-rating.
Nästan så man blir lite sur på allt fint dom fått. 😠😉
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top