Har blivit 35 mil idag. Har äntligen kommit iväg på min årliga "vår resa i herz bergen" iår fick jag inte någon tid över på våren så åker nu. Åkte katamaranen trelleborg-sassnitz. Det blir att kolla väderprognos och försöka komma runt åska och regnet som verkar bli framåt helgen.
Det brukar bli ca300 mil innan jag är tillbaka hemma i Småland.
Det är lite olika. Idag körde jag småvägar ca20 mil från sassnitz sitter på rummet nu och tittar på kartan och planerar morgondagenVilken väg brukar du ta från Stralsund ner till Harz? Motorväg så snabbt som möjligt?
Att du inte sa hej…ca 15 även jag var på borgeby slott
jävla mycket folk i det fina väder
Vi har saknat dig!Igår, 90 mil.
Röldal-Stockholm, via Rjukan och Gaustatoppen div småvägar till Drammen och två lite irriterande felkörningar pga missade och missförstådda avfarter.
Planen var egentligen en natt till i Norge men jag hade ju lämnat den fina delen av Norge. Vid 17-tiden blev skylten Stockholm 544 oemotståndlig.
Andra hyperintressanta milsiffror:
Jag har kört över 10 000 mil med min TDM 900 -02. Snart uppe i 14 800 mil.
I år drog den som minst 0,36 i Norge. Tidigare kom jag ner i 0,32. Gasade hårdare i år?
Åkte hemifrån med kedja och drev som gått 3 600 mil. Nu 250 mil till. Inte slut än. Slö och gubbkörd hoj? Mmm förmodligen därför.
Jag körde gårdagens sista 29 mil utan att sätta ner en fot, röka, pissa, surfa eller något annat onödigt. Dumt att jag återigen missade avfarten i Örebro fast jag skulle hålla koll. Skyller på långtradaren som bytte fil just där. Vägarbete nästan hela vägen mellan Örebro och Västerås. Omkörningsförbud och långtradare som ligger i 70-80. Men då har man fart innestående ju..
Jag har original kåpglas på min TDM. Absolut ingen jävla vindavvisare heller.
I Bergen regnar det ca 6 000 mm per år. Näst mest i världen.
Tredje gången, denna gång på hoj.
View attachment 500212
Bergen
View attachment 500214
En finfin bro som man åker förbi, strax innan Bergen. På tillbakavägen måste man provåka. Jag gillar broar.
View attachment 500213
Campingen i Röldal.
Världens bästa tält och min dunsovsäck från 1981. Ja, hojen är naturligtvis bäst den med.
Kul att jag mötte en likadan TDM fast blå. Ja och en massa andra jättevanliga hojar.
OT: Har man anlag för svindel så ska man åka väg 37 österut och ner mot Rjukan. Stanna till och titta ner.
Mera OT: Jag såg fem engelsmän på fyra fyrtakts-125r och en scooter åka förbi. Kul! Jag tror jag sett dom på tuben. Äldre gubbar, en av dom såg ut att vara 1,90 och över 100 kg. De såg ut att stortrivas. (Kan man toura med vad som helst? Ja.)
Hej igen, vi har saknat dig och dina turer.Igår, 90 mil.
Röldal-Stockholm, via Rjukan och Gaustatoppen div småvägar till Drammen och två lite irriterande felkörningar pga missade och missförstådda avfarter.
Planen var egentligen en natt till i Norge men jag hade ju lämnat den fina delen av Norge. Vid 17-tiden blev skylten Stockholm 544 oemotståndlig.
Andra hyperintressanta milsiffror:
Jag har kört över 10 000 mil med min TDM 900 -02. Snart uppe i 14 800 mil.
I år drog den som minst 0,36 i Norge. Tidigare kom jag ner i 0,32. Gasade hårdare i år?
Åkte hemifrån med kedja och drev som gått 3 600 mil. Nu 250 mil till. Inte slut än. Slö och gubbkörd hoj? Mmm förmodligen därför.
Jag körde gårdagens sista 29 mil utan att sätta ner en fot, röka, pissa, surfa eller något annat onödigt. Dumt att jag återigen missade avfarten i Örebro fast jag skulle hålla koll. Skyller på långtradaren som bytte fil just där. Vägarbete nästan hela vägen mellan Örebro och Västerås. Omkörningsförbud och långtradare som ligger i 70-80. Men då har man fart innestående ju..
Jag har original kåpglas på min TDM. Absolut ingen jävla vindavvisare heller.
I Bergen regnar det ca 6 000 mm per år. Näst mest i världen.
Tredje gången, denna gång på hoj.
View attachment 500212
Bergen
View attachment 500214
En finfin bro som man åker förbi, strax innan Bergen. På tillbakavägen måste man provåka. Jag gillar broar.
View attachment 500213
Campingen i Röldal.
Världens bästa tält och min dunsovsäck från 1981. Ja, hojen är naturligtvis bäst den med.
Kul att jag mötte en likadan TDM fast blå. Ja och en massa andra jättevanliga hojar.
OT: Har man anlag för svindel så ska man åka väg 37 österut och ner mot Rjukan. Stanna till och titta ner.
Mera OT: Jag såg fem engelsmän på fyra fyrtakts-125r och en scooter åka förbi. Kul! Jag tror jag sett dom på tuben. Äldre gubbar, en av dom såg ut att vara 1,90 och över 100 kg. De såg ut att stortrivas. (Kan man toura med vad som helst? Ja.)
Kör man så mycket som dem, så måste man ju åka förbi en vacker vy förr eller senare.?Hej igen, vi har saknat dig och dina turer.
Fina bilder du har tagit.
I mitt tycke så är du och Hixman duktiga på att välja bakgrund.
Tack!Hej igen, vi har saknat dig och dina turer.
Fina bilder du har tagit.
I mitt tycke så är du och Hixman duktiga på att välja bakgrund.
Tack Surtees!Vi har saknat dig!
Vattenfallet i(nära) Odda va?Tack!
Vyer och motiv finns överallt hela tiden. I alla fall i Norge. Utom några få transportsträckor. Vissa ställen går det inte att stanna och fota. Man kan ju filma med hjälmkamera men nej, det räcker med prylar och laddsladdar.
View attachment 500225
En vanlig vy. Vanlig i Norge. Allt är fint ju.
Knäpptyst. Ingen trafik.
View attachment 500226
Ett känt vattenfall. Stressigt med folk som irrar runt med mobiler på selfie-pinnar. Bilar som köar till parkeringen.
USPen här är att det sprutar vatten på vägen.
Borde jag köpa tischan och en renfäll?
View attachment 500227
Mäktigt vattenfall i alla fall.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |