Hur många mil körde du i dag?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Lite omvägar så blev det ca 65 mil idag. 25 av dem med sällskap. Myckelgensjö tillhörde de metropoler som passerades. Kokade kaffe på rastplats.
Lite kyligt sista 20 milen så det blev en varm dusch efter att tältet hängts upp på tork i garaget.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
15, fram och tillbaks på gammtrajjan till ugglans park i Strängnäs. Hojutställning.
Blev hotad av ungdomar i bil av okänd anledning på väg hem. Kan bero på att jag gav ett finger efter att de tutade på mig vid en smärre felkörning och gick in till kanten. Lättstötta jävlar som körde ikapp och fotade med mobilkamera samt visade ”pistoltecken” med fingrarna. Suck…
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
✅️ Vi blev förvånansvärt få på dagens tur "🚔🏍 Två gånger "bilevent" på hoj 🏍🚔", endast 12 hojar i det fina vädret🌞 Kan det ha varit att det utannonserades att vi skulle på event med för många hjul?🤔 Det ändrade sig kvickt som ögat😉

✅️ Vi träffades på Donken, Stäket och drog så gott det går runt Stockholm, på lite mindre vägar till Meguiar's tillställning i Bålsta. Där vankades det balla bilar och gratis vurre samt fika🌭☕️. "Palmen" i gruppen käkade fyra raggarballar med svängdörrar på nolltid. Dom har verkligen en ball grill som syns på bilden... Nu kom jag på att nästa tillställning vi skulle åka på skulle tvinga oss att dra igenom stan🤮 Som så många gånger förr blir det inte enligt manus mina körningar🙂

✅️ Frågade om vi istället skulle hälsa på Daniel i Puckons födelseort, Järlåsa. Daniel driver "Widelake Motors" samt ett av Sveriges billigaste caféer. Sagt och gjort så vi drog från Bålsta med siktet inställt norrut. På en av småvägarna såg vi något så näpet/gulligt😍 så jag ställde mig på bromsen. Två blyga småtjejer sålde nyplockade majskolvar🌽 längst vägen. Vi stannade givetvis upp och köpte majskolvar av dessa söta näringsidkare. Senare visste ingen av oss vad vi skulle med dessa majskolvar till, men kändes härligt att vi nog gjorde deras dag😀

✅️ Vi stannade till vid den vackra kanalen i Örsundsbro (fulparkerade) och tog oss sen vidare via dessa grisfarmar längst vägen🐷 Denna gång gick jag inte in i geggan som tidigare och klappade dom. Grisskit blandat med lera är inte bra för MC-dojjor har jag lärt mig😁 Små söta griskultingar dansade ystert åt oss när vi i sakta mak åkte förbi dom. Nöff nöff🐽

✅️ Väl framme i Järlåsa blev Daniel själaglad återse gänget då det var runt ett år sen. Kramkalas och fika. Tack för ordet och fortsatt trevlig helg på er som har det😎
20240831_114529.jpg20240831_124406.jpg20240831_124451.jpgFB_IMG_1681372685728.jpg
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Det blir långa körpass när rundan inkluderar en transport på 1 timme till träffplatsen och sedan någorlunda samma tid när man ska hem igen.
Idag blev det totalt 37 mil igen, har nu gått omkull i soffan och tänker fanimej inte resa mig igen.

Finns det nån marktjänst på det här jädra stället ?
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top