Hur många mil körde du i dag?

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
15, fram och tillbaks på gammtrajjan till ugglans park i Strängnäs. Hojutställning.
Blev hotad av ungdomar i bil av okänd anledning på väg hem. Kan bero på att jag gav ett finger efter att de tutade på mig vid en smärre felkörning och gick in till kanten. Lättstötta jävlar som körde ikapp och fotade med mobilkamera samt visade ”pistoltecken” med fingrarna. Suck…
Svart BMW? Rökte de? Skäggiga?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
6 mil med Sprinten på dagen till Kranglan och 4 mil med FZ1:an till Sveavägen på kvällen. Bra uppslutning på Svea, Pelle var lycklig!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
⚠️ Dagens tur borde hetat "In i dimman", istället för 🚤🏍 Flygtur till havs 🏍🚤.

✅️ In i dimman" sa jag... Det var dimmigt som tusan och vi alla fick åka både till mötesplatsen och sedemera till Gålö med öppna visir. Dimman "geggade ner" visiren fram och allt annat på kroppen i klädelsväg fick sin beskärda del av detta. Väl framme vid grinden efter vi sedvanligt kört om hela denna kilometerlånga kön av bilar blev vi stoppade. -Ställ er längst bak i kön var var det jag fick höra. Sa att vi brukar alltid kunna åka förbi och fick till svar att dom tidigare år fått så mycket skit av bilisterna som sett oss dra förbi köerna. Detta argument kunde jag inte säga emot så vi åkte tillbaka med svansen mellan bena till bilisternas förnöjelse vad deras ansiktsuttryck med all tydlighet visade.

✅️ Väl framme och enorma köer till åkbiljetterna fick vi lite kompensation. En av dom i Veteranflottiljen frågade framför näsan på oss ifall någon ville haka på första turen med "T121 Spica". På bråkdel av en sekund så enades vi och så hade vi V.I.P längst fram i kön. Lite Lützendimma fortfarande men så läckert/mystiskt att se "Spica" försvinna i dimman. Hon kom sen tillbaka ur dimman med ett systerfartyg "Ystad". Så läckert!

✅️ Nu blev det burgare/korv och tidig lunch. En ny medlem i gruppen som jag nu kallar "Kalsong-Jocke" drog av sig nästan allt i för varma MC-kläder och stod nästan förutom sandaler kalingar och intog lunchen. Detta fortsatte han under hela resterande turen, av med paltor och på igen. Till hans försvar får jag väl säga att han var kvick och försenade inte allt för mycket avfärderna (du vet vem du är)😅

✅️ Detta bidde inte Gålö Havsbad trots "Kalsong-Jockes" protester. Vi drog istället nu till "Sanda Gårdsmejeri" och enda kvinnliga sällskapet på denna tur. Runt 3000 hönor, så "kacklande" fick vi ändå idag. Tyvärr var inte "äggfabriken" öppen bese. Men några köpte det jag tycker är "rutten ost" hem från deras gulliga butik.

✅️ Nu skulle vi ta "min" genväg via Åvaviken till Vissvass. Två varnade mig om någon "skogsvaktare" de råkat ut för. Tanken fanns att nu skita i den vägen men tänkte ska han slå ihjäl mig och jag har ju täten så lär väl bli någon bakomvarande som får ta den smällen. Det gick bra med samtliga involverade kan tilläggas.

✅️ Nu till Rakstakiosken och glarre på hjortrika vägar. Blåsning när vi kom fram, STÄNGT! Togs beslut att vi drar Tyresö slott tar glarren. Där lyckades jag med något jag egentligen inte bör vara stolt över och upprörda människor reagerade. Tänkte gena och hamnade med gänget mitt i begravningsplatsen och dessa gångstigar längst med gravarna. Skäms nu en del och bör väl be om ursäkt på något sätt till berörda INNAN det kommer i media. Vi kom fram till slut och parkerade på första parkett framför slottet.

⚠️ Ha en fortsatt go helg på er, nu ska jag ta en dusch med ett glas vin. Var svettigt slutet av turen idag av fler anledningar😘
20240907_103111.jpg20240907_095815.jpg20240907_102713.jpg20240907_115726.jpg20240907_130829.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
20 mil idag, i och runt stan. Tydligen något evenemang i stan då jag fick inte åka som jag ville. Köer ut mot Brommaplan. Åker mellan bilarna. Passerar en ambulans i kön. Hon pillar på sin skärm. Sen slår hon på siren och blåljus. Bra. Bilisterna ger plats blixtsnabbt. Bra för mig fast jag fick plats redan innan.
Tänkte mig längst ut på Färingsö (Ekerös brorsa) men där var det kö före Nockebybron så jag vek av.
Det var varmt idag. Jeans och gympadojor, skinnjacka och korta perforerade handskar och solvisir nere och det andra uppe. Skönt.
Vaxholm var länge sedan. Vaxholm-Rindö-Stenslätten och till Gustavsberg. Två Vägverksfärjor. Najs tripp om man har tid.

Jag vek av och tog den överskattade Bogesundsvägen. Har aldrig förstått grejen. Grejen var väl bara att ”det är här vi rejsar”. Då, i början av 80-talet. Minns ryktet om GS500:an som blåste av vägen och träffade ett träd. Man kunde visst se spår av hojen tre meter upp på stammen. Jag såg aldrig det trädet. Minns inte vad som skulle ha hänt med föraren.
Med tiden tröttnade de boende utmed vägen. De sopade ut grus i kurvorna där de bodde, hytte med nävar och högafflar och ringde polisen.
Jag åkte inte Bogesundsvägen så ofta. I mitt tempo blev det ett par pirr innan det var över.
Sedan är väl inte Vaxholm något särskilt.

Idag kom jag 200 meter in sedan stod det 3-4 sporthojar på vägen och en djupt ner i ett dike. Skärmen var fortfarande upplyst på hojen i diket. Alla verkade kolugna så jag antog att det gått bra för föraren. Inte läge att stanna och fota.
Ett par kilometer senare en poliskontroll med buss och tre konstaplar. De verkade avbryta efter att ha pratat med en bilist två bilar framför.
Jag mosade på i mitt tempo och stannade till och tog en bild.
IMG_0900.jpeg
Bogesundsvägen till höger i bild.

Fan, det kanske bara är tre månader kvar av säsongen.

Min hoj, såå bäst! ❤️
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
15,07 mil i dag. I och runt stan. Bl a Eldgarnsö. 😎

IMG_0909.jpeg
Ett gäng glada kornitologer som kikade på korna.
Så vi är två som varit i samma korsning idag. 😄

Lite mer grus

IMG_0907.jpeg

Ornitologerna morsade och log. Förmodligen för att jag körde sakta och tyst förbi. En blond kvinna utanför sin husbil log och vinkade. Senare två hundägare med tre hundar som först vinkade och senare sa Hej när de gick förbi.
Två killar på EU-moppar morsade.
På Djurgården kom det sju tjejer/kvinnor från höger som ledde varsin häst. Jag stannade och lät dom passera. En av dem log nästan. 100 meter senare kom det en ung tjej på häst. Hon log och tackade för att jag körde sakta och tyst.

Vid gårdagens Palestina-demonstrationståg på Kungsgatan var det en polishäst som blev lite stirrig. Jag körde sakta och tyst. Hennes kollega tackade.

Vid dagens Palestina-demonstrationståg på Birger Jarlsgatan var det inga polishästar med.

Jorå, man åker runt och ambassadörar lite här och där. Jag har rätt kul ändå, utan egen flock.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Knappt 30 i ett område vi kan kalla ”mittiblekinge”, på både höjden och bredden. Mest kul och så har jag sett mängder med fina miljöer. Tog jag några kort?
Lägger upp allihopa härunder.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Blev ca35 mil i konstant regn några timmar vräkte det ner så tillslut var tom kalsongerna blöta. Några dagar innan har jag gnällt för mig själv att det varit svettigt. Aldrig är man nöjd. Ser fram emot att dra på mig sura kläder imorgon nu hänger dom på tork i badrummet på hotellet. Men men... nu har jag ätit en god stek och lite öl så är ändå nöjd.
Är i Tyskland och börjar dra mig hemåt.
Kan tillägga att Kawasaki original packväskor är riktigt bra helt vattentäta så har iallafall torra kläder
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
15,07 mil i dag. I och runt stan. Bl a Eldgarnsö. 😎

View attachment 503411
Ett gäng glada kornitologer som kikade på korna.
Så vi är två som varit i samma korsning idag. 😄

Lite mer grus

View attachment 503412

Ornitologerna morsade och log. Förmodligen för att jag körde sakta och tyst förbi. En blond kvinna utanför sin husbil log och vinkade. Senare två hundägare med tre hundar som först vinkade och senare sa Hej när de gick förbi.
Två killar på EU-moppar morsade.
På Djurgården kom det sju tjejer/kvinnor från höger som ledde varsin häst. Jag stannade och lät dom passera. En av dem log nästan. 100 meter senare kom det en ung tjej på häst. Hon log och tackade för att jag körde sakta och tyst.

Vid gårdagens Palestina-demonstrationståg på Kungsgatan var det en polishäst som blev lite stirrig. Jag körde sakta och tyst. Hennes kollega tackade.

Vid dagens Palestina-demonstrationståg på Birger Jarlsgatan var det inga polishästar med.

Jorå, man åker runt och ambassadörar lite här och där. Jag har rätt kul ändå, utan egen flock.
Du sabbar det sista unset av en kvardröjande illusion om att vi är stenhårda bad guys. Gör inte det, jag behöver den! Hittar de detta forum är bilden ändå rökt.

(Jag är också närmast överförsiktig med bl a hästar. Jag är rädd för vad de kan ta sig till och för ryttare dom inte har kontroll. Sen är det närmast en sport att försöka locka fram något vänligt ur ffa äldre kvinnliga förare av dessa tingestar. En smula pstetiskt och samtidigt ganska kul. Är skraj för vad PAIRsystemet kan orsaka med dessa avgasknallar)
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top