Hur många mil körde du i dag?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Blev en liten runda 5-6mil igår ska ta en liten sväng idag när temperaturen gått upp lite. Blir sista helgen med ZX-10R så tankar upp den och tvättar den sen får den vila till våren.
Kanske blir någon mer runda längre fram med min Versys1000 men börjar bli gammal och bekväm så vill gärna ha iallafall +10°
Framöver så får det bli enduro iallafall tills snön kommer (fryser så förbannat om fingrar och fötter)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
11 mil. Årets sista hojtursmjukglass (och säsongens andra förvisso).
Var varmt, 18 grader lokalt. Soligt. Fin känsla i kroppen.

Fick dock en sån FCK upplevelse och det var nog nära att den här Rockmorsan slutat i asfalten eller skogen. Körde 90. Från höger kör en stor bil ut från en utfart från en mack. Jag hann säga FCK, så en och en halv sekund mellan oss kanske. Han tittade rakt på mig men kanske hade motljus, vet inte men jag hade iaf sinnesnärvaro att trycka båda bromsarna, slita blicken från bilen och mot andra körfältet, snabb väjning ut till vänster. När mitt framhjul var framme vid bilen så hade bilen fått stopp så jag passerade strax framför kofångaren, han stod nu över hela mitt körfält (stor bil). Hade han inte bromsat eller jag blinkat sekunden han körde ut hade jag planterat katten i hans dörr.

Fick sakta ner och körde i högerkanten ett tag för att få ner pulsen och få grepp om hur man växlar och faktiskt kör, det var som att hjärnan bara kopplade ur. Firade därför med en glass. För att det gick bra. Känns som det var för nära den här gången men jag njöt av resten av turen.

1000007017.jpg

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
12 mil tillsammans med brorsan, det går inte så snabbt då tyvärr och omkörningar måste det tränas på. Men hamburgaren på "Tre Stekare" i Sigtuna var helt ok även om de inte har alkoholfri eller lättöl, bara läskeblask.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
25-30 blekingemil, kan vara mer. Torhamn som ”bortersta” punkt, ut i reservatet. Lyckats bra med vägvalet. Motsol på väg hem. Tröttnade på att bli blind när man kommer ut i öppet landskap efter ha kört i skuggiga skogen. Blev en del E22 och gamla riksvägen hem. Skippade Graneforsvägen i motsol. Närmast självmordsfördök under de betingelserna.

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
22mil idag Västerås-Strängnäs. Tog in på väg 55 mot Malmköping, strax före Malmköping tog jag in på vägen Dunkern mot Stjärnhov.Efter Stjärnhov tog in på väg 223 mot Mariefred. Erkänner var svårt att hålla gällande hastighet första milen på den vägen. En orgie i rakor med kurvor. Efter Laxne vart det gubbkörning hela vägen till Västerås.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En variant av åka och tanka på Q-starmacken i Vassunda. Alsike prästgård som längst i norr (Jag må ha fel men häckar inte Brute Force i Alsikehäradet eller finns det fler Alsiken? )
45km blev det iallafall, lite mer kylslaget än igår men det kan ju ha berott på högra fartvind idag.
1728314192175.png

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...