Hur många tycker att man ska kunna välja kommentatorer på VIASAT motor?

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Underhållning på DINA villkor...... yeah right.

Ja ha du vill se motorsport, visst då måste du köpa den här packen med 55 kanaler (där 51 är helt värdelös) sen måste du ha välja barn, film eller ett naturkanalpaket också som inte intresserar dig alls. Jaha, du vill ha HD-kanaler, ja nä det har vi inte, jo vi har några men det kostar extra..... Jaha, vill du se golf, ja då får du ta en golfpacke för den ingår inte i sportpacken. Så, det blir 697kr/månad + TV-licens så runt en 1000-lapp i månaden för att se på TV 10-15 timmar i månaden.....

På mina vilkor..... nä, tror inte det.....

Nä, det är just det. Släpp hela skiten fritt, låt alla som har en kamera, journalister och experter härja fritt - typ som på nätet - för att vi som vill se knäskrap och höra ylande V-10:eek:r, ska kunna välja vilken sändning som är bäst. Nu snackar vi fri konkurrens och alla initierade individers egna möjligheter till att skapa en bra produkt. Janne Blomqvist, Beware!:gnissla
 

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Konstigt att du tycker så
Hade stiggy kört hoj med samma reaktionstid som han kommenterar hade han inte bara missat kurvan utan hamnat på en annan bana.

Som att jämföra en idol-wannabe med en riktig artist.
(hade jämförelsen gällt en amatör vs en ett riktigt proffs hade jag förmodligen använt parafrasen Robin/Aretha Franklin, men nu är vi inte riktigt på den nivån..:brinnerup
Ge mig ett exempel på en svensk expertkommentator som är bättre just nu än Stiggy!
 
Last edited:

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Anser Viasat att de har tillräckligt med underlag för att ta ett beslut om vi ska få en knapp för att välja kommentatorer nu? Eller att vi vill kunna se bara motor och slippa all annan sport? Kom igen!
 

Linus Eriksson

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2010
Ort
xxx
Hoj
xxx
Hallå Sporthoj!

Mitt namn är Linus Eriksson och jobbar för Viasat.
Vi har uppmärksamamt den här tråden och jag håller på att sammanställa era åsikter och kommer föra dessa vidare till berörd person.

Mvh Linus Eriksson
Viasat
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Såg träningarna på ViaSat i helgen som gick, och då var det engelska kommentatorer. Har man ändrat, eller har det alltid varit så?

Jag har nämligen bara kollat på kval och race förut och tänkte om det kanske var så att man körde dom engelska på träningarna, och sen bara svenskt på kval o race?

Missade dock racet eftersom jag inte var hemma på söndagen, och laddade då ner sändningarna från BBC efteråt. Och där är det ju PRECIS som man vill ha det!!! Det var långt försnack innan med lite intervjuer och inslag. Och när förarna rullade ut på sightinglp så gick nån snubbe runt bland depåboxarna och ryckte tag i allt möjligt löst folk för lite snabba frågor. Sen gick det runt 2st på gridden och intervjuade lite förare och teamchefer innan racet drog igång. Man fick sjukt mycket rolig och nyttig information under hela sändningen...

Så om nån från ViaSat undrar hur JAG vill ha det så kan jag nu LÄTT säga PRECIS SOM PÅ BBC!!!! :tummenupp
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Såg träningarna på ViaSat i helgen som gick, och då var det engelska kommentatorer. Har man ändrat, eller har det alltid varit så?

Jag har nämligen bara kollat på kval och race förut och tänkte om det kanske var så att man körde dom engelska på träningarna, och sen bara svenskt på kval o race?

Missade dock racet eftersom jag inte var hemma på söndagen, och laddade då ner sändningarna från BBC efteråt. Och där är det ju PRECIS som man vill ha det!!! Det var långt försnack innan med lite intervjuer och inslag. Och när förarna rullade ut på sightinglp så gick nån snubbe runt bland depåboxarna och ryckte tag i allt möjligt löst folk för lite snabba frågor. Sen gick det runt 2st på gridden och intervjuade lite förare och teamchefer innan racet drog igång. Man fick sjukt mycket rolig och nyttig information under hela sändningen...

Så om nån från ViaSat undrar hur JAG vill ha det så kan jag nu LÄTT säga PRECIS SOM PÅ BBC!!!! :tummenupp

BBC´s sändningar rockar. Det är tur att det är en engelsman på väg in i motoGP till nästa år och en som gör riktigt bra ifrån sig i moto2 så vi får ha kvar fördelen på RU.

;)
 

Smagatusk

Guest
Nu finns ett inlägg på Viasats facebook-sida där man kan skriva vilka race man vill se nu under vintern. Från 1992 fram till nu! :tummenupp

Tycker det borde finnas utrymme att visa hela bunten. Kul som sören för oss som inte följt de första åren.
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Hallå Sporthoj!

Mitt namn är Linus Eriksson och jobbar för Viasat.
Vi har uppmärksamamt den här tråden och jag håller på att sammanställa era åsikter och kommer föra dessa vidare till berörd person.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Detta tycker jag var kul det visar att någon ser oss och hör oss.....
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Idag visades Australiens GP 2001, Max mot Rossi på 500, det var tider det, top 9 inom 2,8 sek i mål :yoparty
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
I går visade ESPN Classic MotoGP-racet från 2003 i Sydafrika. Grymma 990:eek:r som gick med ställ ut ur alla kurvor. Det var tider det!
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Hallå Sporthoj!

Mitt namn är Linus Eriksson och jobbar för Viasat.
Vi har uppmärksamamt den här tråden och jag håller på att sammanställa era åsikter och kommer föra dessa vidare till berörd person.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Ja du Linus, du kan ta åt dig kritik angående "Viasats sportkarameller 2010" som precis visades på Viasat Motor.

Inte en enda kommentar eller ett enda klipp med motorcyklar visades. Det var ju ett under att ni fick med motorsport överhuvudtaget då ni visade ett par minuter Formel1 och blott några sekunder WRC och Nascar.

MotoGP och Pro Superbike fick dock stryka på foten när det uppenbarligen fanns viktigare sporthändelser från 2010 att visa.

Frågan jag ställer mig är om det verkligen är värt att fortsätta lägga 139:- i månaden på vad ni kallar sveriges största motorkanal, när ni på detta sätt visar hur ni prioriterar era sporter.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Precis som för 3 år sedan, när tråden startades, lider de svenska kommentatorerna av att inte vara på plats. Viasat har genom åren lagt alla pengar på F1.

motogp.com är ett bättre och mer prisvärt alternativ.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Streama norrbaggarna på viaspratt på kontoret för ett tag sedan det var stor underhållning.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Det är sällan de svenska komentatorerna är något att hänga i granen, eller det kanske just är i granen de ska vara?...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Bara man slipper Janne Blomkvist och hans rabblande av varvtider så blir allt bra.

Tobias Lion äger.:tummenupp
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Köpte en race-helg på motogp.com i somras och streamade till laptopen när vi var på Gotland. Precis som andra påpekat var det en helt annan inlevelse från de engelska kommentatorerna.
Ena kommentatorn lyckas hetsa upp sig så mycket så när han ska uttala Marc Marquez blir det Maaaaaac Maaaaaces.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Jag måste nog tyvärr säga att jag inte är särskilt imponerad.
Har mailat Viasat om det förra året...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top