Hur mycket får en t-shirt kosta?

Vad får en t-shirt kosta?

• Antal röstningar
    0

Jente

Angel in disguise
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Har ingen
Men om man nu har erbjudandet om att få den specialsydd så skall man väl ändå se till att få den måttanpassad.

Jo, om det är så att det ska vara skräddar sydd helt så är det en annan sak.

Men att man inte kan ta måtten på sig själv känns ju lite skit snack :rolleyes:

Sy precis som du vill, sen säger du till hur jag ska vara så blir jag det åt dig :D:tummenupp

:va jag är nog lite för seg efter shoppande...men om jag har fattat lite rätt så är mitt svar:

killen behöver bara vara på ett sätt och det är underbar...:tungan :rolleyes:

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Sådant behövs inte....för vet vilket mått det är på S,M och L...:tungan

Jo men jag har inte en aning, alla mina kläder är gröna och har längd/vikt-storlekar eller sifferstorlekar... Det blir apselut bästast ifall du mäter :mattias

En annan fundering jag har är huruvida det finns en standard för de olika storlekarnas mått, då jag tycker att det skiljer en hel del mellan olika märken/plagg. Ibland ska man ha en Lars, ibland en Martin och rätt som det händer en Kryss-Lars :va
Hur fungerar det där egentligen?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo men jag har inte en aning, alla mina kläder är gröna och har längd/vikt-storlekar eller sifferstorlekar... Det blir apselut bästast ifall du mäter :mattias

Du menar som MC'däck då. 180/70-19 (längd/vikt-ehhh vahettere... ålder?)

Dr.Bike

Guest
Ni som svarar 300 eller mer/st, (och ev. är seriösa :rolleyes: ) är ni medvetna om att det var en T-shirt det frågades om??
Inte Pike´tröja, Inte kortärmad skjorta. Inte en stickad slipover.
En sketen teeshört...!
Säkert tänker sig de flesta nån fräck märkes-teeschört...
Nä ska det vara reklam på den i form av nån logg/märke då ska jag ha betalt eller rejäl rabatt!

Hmm
Jag ska nog börja sälja teeschörts :)

Haynes t-shirts är klart skönast tycker jag.

:fakta Helrätt MikkE

Hanes (som de heter) är den ENDA teeschört som håller passform i ÅRATAL. Blir ej urtvättade och inte håliga och trasiga.
Helt enkelt suveräna.

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ni som svarar 300 eller mer/st, (och ev. är seriösa :rolleyes: ) är ni medvetna om att det var en T-shirt det frågades om??
En sketen teeshört...!
Säkert tänker sig de flesta nån fräck märkes-teeschört...
Nä ska det vara reklam på den i form av nån logg/märke då ska jag ha betalt eller rejäl rabatt!

Hmm
Jag ska nog börja sälja teeschörts :)

:fakta Helrätt MikkE

Hanes (som de heter) är den ENDA teeschört som håller passform i ÅRATAL. Blir ej urtvättade och inte håliga och trasiga.
Helt enkelt suveräna.
Varför skulle en pikétröja eller en kortärmad skjorta var mer värd än en t-shirt?

Jag använder t-shirts alltid... hemma, på ev jobb, på krogen, under kostymen osv.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo

Hur mycket mer kostar tyget och tiden att sy på ett par längre armar, kanske inte liten krage också?

Dr.Bike

Guest
Varför skulle en pikétröja eller en kortärmad skjorta var mer värd än en t-shirt?

Jag använder t-shirts alltid... hemma, på ev jobb, på krogen, under kostymen osv.

Kanske för att de dels är mer arbetskrävande att tillverka, och mer jobb nedlagda på vart plagg, dessutom rent generellt bättre kvalite´(om vi nu tar ett genomsnitt och vi inte jämför designerteeschörts med galne-gunnarskjortor.) Teescörts är oftast av simpelt bomullstyg som massproduceras av barnarbetare, och priset ska vara därefter.
Sen brukar kläder som skjorta och Pike´tröja t.ex vara mera socialt accepterade på arbetsplatser med klädkod, vilket (av nån sjuk anledning) gör dem dyrare då de s.a.s anses "finare"
Sånt trams spelar dessvärre in och vi konsumenter får betala.
Teeschört å sin sida, designad eller inte, ÄR ett lowersplagg och kommer oavsett pris inte innaför dörrarna på många avdelningar på iaf mitt jobb.
Good or bad?

För mig betyder iaf oftast teeschört = garaget, varför jag oxå mycket riktigt har mest gratisvarianter med reklamtryck.
Jag sätter inte på mig en teeschört om jag ska vara snyggklädd t.ex
Men gärna til vardags, och alltid på fritiden.

Jag tror teeschörts är som kaffe på en restaurang:
Billigt att tillverka, sen lägger man på sjuka avanser.
Vissa bygger varumärken och lyckas krama ur (tydligen) uppåt 1000 :skrämd spänn!
Det är ett skämt och ingen teeschört kan vara värd det.
En handsydd sidenskjorta däremot, kan lätt vara värd det.
(nu talar jag inte om sociala val och normer, utan enbart det tekniska värdet av material och arbete)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det var då det jävligaste jag har sett. Nog måste man vara hjärntvättad för att betala 2800kr för en sådan styggelse.
Man kan vara tolv år gammal eller rejält retarderad också. I'm serious.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Diesel har sjukt bra kvalitet på deras t-shirts. Dessutom är designen ganska tidlös så man kan ha på sig en fem år gammal tisscha utan att det gör något! :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras