ulf_lundin skrev:
64 Nm o 60 hk tycker jag mig läsa.
Det är långt under 82 Nm o 67 hk som fabrikaren skulle ha haft.....
82 är 28 % mer än 64; Mycket skeptisk till att 82 var korrekt.
/u
Tja nu är det ju inte riktigt samma hoj då.
Siffrorna du ser på grafen är en tillbaka blick på vad den här tråden egentligen handlade om från början. Gäller en original Husa 650 -04, hoppas jag iaf för siffrorna ser lite höga ut iaf effekten om det gäller bakhjulskusar.
67hk 82Nm är min fabriksracer och är i underkant. Den bänkades till 69,3hk och 82Nm men det var som sagt med Bertrands egenblandade soppa så jag skriver ner till 67 så länge. Är så trött på alla överuppskattningar av effekt överallt.
Hojen är i bas en -03 650 men kittad av Husaberg till Bertrand i EM/VM och Belgiska Prestiege. Den hann dock bara gå tre race och ett par träningar (tot 15h) innan han gjorde sig riktigt illa och fick avbryta säsongen. Därefter gick den tillbaka till hans huvudsponsor, importören i Belgien som numera är en av mina sponsorer och därigenom hittade den till mig. De var dock vänliga nog att trots låga timmar och inga problem byta alla slitdelar i den innan leverans. Alla lager, koppling, kolv , kam. Hojen är fullt fabrikskittad + trimmad av 4-Strokes Only.
*Högkompkolv
*450-box
*FCR41MX
*Doma
*Factory race cam
*5"
*Beringer pump (ny på väg)
*cross-svänghjul
*omstegad låda, sm-racing.
*vässad topp
*större ventiler
*lättat balansparti
*lättat vevparti
*WP factory sm-racing suspension
Det är ungefär allt. Typ en Husa + 50000 spänn om man är galen nog att lägga ut det, och får köpa alla delar...
Hojen är inget kul att åka på gämt varv med med så lite vridmassa men vem fan gör det och god damn vad den reagerar snabbt på gas. Jag har den drevad för ca 185km/h nu och även på fyran (hängande över styret) så reser den som en blixt vid gaspådrag.
Nu är ju enda problemet då att det finns inget att skylla på så längre, om hojen är hel när målflaggan kommer. Och tillråga på allt så förväntas man leva upp till de mål som sattes när säsongen började planeras. Det är en tuff djävla serie här med en stor drös av riktigt vassa förare men det är kul, i regel över 100 förare som kommer till varje race.
Dock, klagar gör jag fan inte...
Dessa 10 timmar fys i veckan + 1-2ggr körning tar jag med glädje.
Daniel...