Hur mycket hästar och vrid har Husa 650???

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
PutteLiten skrev:
Vilket finger var det, och hur mycket av fingret finns kvar?? :va

Det var ca en tredjedel nu är det ca halva. Tror det var höger långfinger men kan ha fel. Han gick fortfarande med det inbundet i ett bandage sist jag träffade honom för några veckor sen...

Daniel...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Aj då. :(

Konstiga typer de där Motardåkarna... :lol
(skämtar...)
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Ok!
han var förbannat snabb på nya hojen! den fick som ett as! hur brutalt som helst när det målas LÅNGt med nåde fram och bakdäck i högfartsvänstern direkt efter starten!!

han surpa såg inte alls brutal ut vet han vad som hände???

freddie



ypvs skrev:
Det var han och det gjorde dom men det hade fortfarande inte läkt ordentligt i början av januari och det verkade ta 3-4 månader till sa dom...

Problemet är att han har fabriksstyrning och säsongen börjar i mitten av mars.

Så:
Rejser som han är så gick han hel sonika till sjukan och bad dem amputera en bit till så att det skulle kunna läka ihop ordentligt till dess... Nu beräknas han vara fit for fight om ca 3 veckor.

Tufft att offra kroppsdelar för att inte missa rejs, hehe...

Daniel...
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Mcbudet skrev:
Ok!
han var förbannat snabb på nya hojen! den fick som ett as! hur brutalt som helst när det målas LÅNGt med nåde fram och bakdäck i högfartsvänstern direkt efter starten!!

han surpa såg inte alls brutal ut vet han vad som hände???

freddie

Lowside men fastnade med handen och fingret under hojen så illa att, tja, det gick illa helt enkelt...

Hojen som han körde på är hojen som jag hämtade idag.

Daniel...
 

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
ATV
vad gäller rolig bushoj verkar husa rätt så oslagbart? eller?
hur mkt serva är det på dem? är det som man läser varje gång man varit runt kvarteret typ?
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
fredrik_wt skrev:
vad gäller rolig bushoj verkar husa rätt så oslagbart? eller?
hur mkt serva är det på dem? är det som man läser varje gång man varit runt kvarteret typ?

Nej, det är egentligen inte nån speciellt bra bushoj men det går att busa ganska bra med den.
Problemet är att om du är ute efter en bushoj så kommer du att få problem med lite allt möjligt efter att tag om du köper en Husa.
Slangar du för mycket så går kolven åt helvete osv.
Serva är mycket mer än andra hojar, MYCKET mer men:

Är du rätt person för den så kommer det vara det roligaste du någonsin upplevt att äga en. Men som sagt du behöver kunna låta bli att ligga och åka hundratals meter gång på gång på slangen och du måste kunna låta bli att skjuta på servicar osv. 15-20 timmar mellan servicar om du åker vettigt annars oftare. Dvs inte mer än 100 mil under någon förevändning. En service när du är van tar ca 45 minuter totalt.

Det viktigaste är dock att tänka igenom vad du ger dig in i för there is no way back.
Dvs:
Köp hellre en Honda och tröttna på den och när du känner dig redo utmaningen köp en Husa för att göra tvärt om är nästan omöjligt. Har du haft en Husa och tröttnar på att ta hand om den är det svårt att köpa nåt vettigare för du kommer att sakna körningen med Husan nåt vansinnigt när du väl har vant dig vid den och märker att din XR inte alls vill slå styret i pannan på dig när du drar rullen i botten på 3´an.

Daniel...
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Tycker personligen att ypvs-daniel har tamigfan rätt i allt han skriver.
dock vill jag tillägga att det går att få en xr650 att gå uta-helsike med små pengar med förbehållet att nyttja större delen av dennes hållbarhet.
Ett tips för oss som åker mestadels gata och mår illa vid blotta synen av metallflis i oljan..
Observera att jag pratar styrlåsracing, inte kasta runt moppen på en minigokartbana..Då är det naturligtvis helt rätt med uttrycket "less is more"
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
ok! hoppas han är uppe och kör snart igen!

vilka tävlingar skall du köra då??? några EM ???
hör av dig så får man komma och hejja!!

grattis fresten till en rent överjävligt brutal husa!!!!

Freddie

ypvs skrev:
Lowside men fastnade med handen och fingret under hojen så illa att, tja, det gick illa helt enkelt...

Hojen som han körde på är hojen som jag hämtade idag.

Daniel...
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Den där husan har nog fått blodsmak...

bäst att hålla sig undan :)
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Adrian_J skrev:
Nej, det stämmer naturligtvis inte. Viktskillnaden är egentligen ca 0.5 kg. Hela testet är nästan komiskt. Finns många faktafel, texter som verkar helt osammanhänga etc.

ja bikes tester e roliga att läsa, väldigt mycket som inte verkar stämma.
tex: yz 450 104kg fulltankad! mmm visst...
ktm 200 har mer effekt än ktm 250...troligen
för nått år sen skrev dom att 520exc hade 62hk.....525sx hade bara 50hk i nya testet :va
varvtiderna skiljer 30 sek mellan hojarna med samma förare osv osv...
riktigt dåligt genomkollat verkar det som.
:kulspruta BIKE
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
har inte vägt min 450

Ska kanske och och göra det :)
Men lita aldrig på vad bike skriver.
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
rejser skrev:
ja bikes tester e roliga att läsa, väldigt mycket som inte verkar stämma.
tex: yz 450 104kg fulltankad! mmm visst...
ktm 200 har mer effekt än ktm 250...troligen
för nått år sen skrev dom att 520exc hade 62hk.....525sx hade bara 50hk i nya testet :va
varvtiderna skiljer 30 sek mellan hojarna med samma förare osv osv...
riktigt dåligt genomkollat verkar det som.
:kulspruta BIKE

Andra lustiga saker, GasGas 300 och 250 har EXAKT samma effekt. Husaberg 04-450 har 6-7 hk mindre än alla andra 450's. Husaberg 550 uppges ha dåliga bromsar, medans Husaberg 650 uppges ha bra bromsar (!). Det är precis samma bromsar på cyklarna :D Med mera med mera. Bike är en rätt så kass tidning oavsett om det gäller sporthoj eller offroad.
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Om man har tänkt köpa en motard och inte har någon erfarenhet av sådana tidigare kan man ju fundera på varför folk över huvud taget köper Husabergare trots allt negativt som skrivs om hållbarhet och service. En riktig motard kan aldrig jämföras mot en vanlig landsvägshoj när man snackar service. Jag ågrar inte en sekund att jag köpte en Husa. Det enda problemet är väl att man inte kan byta hoj förrän det finns någon som matchar den effektmässigt... :)
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Jupp Bike testet var det!


men nu var det ju enduro cyklar det handlade om och man fick ju bara se max effekt och inte hur kurvan såg ut och för att endurohojar ska bli mera lättkörda nuförtiden så brukar dom ha snällare effektkurvor.
Stog tex nått om att KTM har varit för vass och svårkörd tidigare.

men Husan hade 52hk i fjolårets test mot årets 56hk men väger istället 6kg mer
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
SM 570 RR skrev:
Ja, jag förstog att det skulle bli reaktioner på den meningen.... :hihi Jag omformulerar meningen till: "det blir svårt att byta till en annan hoj med mindre effekt efter att jag ägt denna"
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
hp skrev:
Ja, jag förstog att det skulle bli reaktioner på den meningen.... :hihi Jag omformulerar meningen till: "det blir svårt att byta till en annan hoj med mindre effekt efter att jag ägt denna"

Tänkte väl.... ;)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, men vad jag fattat (!) så är motorn i Fe å Fs lika, dvs kammar,topp, tändning fögger mm.... rakt av Inget mildare På FEn någonstans, men vem köper en sådan å kör enduro seriöst? Armarna lär ju ta slut efter 20min, men vad vet jag. Jag är ju MUPPEFUCKO :rolleyes:

PD skrev:
Jupp Bike testet var det!


men nu var det ju enduro cyklar det handlade om och man fick ju bara se max effekt och inte hur kurvan såg ut och för att endurohojar ska bli mera lättkörda nuförtiden så brukar dom ha snällare effektkurvor.
Stog tex nått om att KTM har varit för vass och svårkörd tidigare.

men Husan hade 52hk i fjolårets test mot årets 56hk men väger istället 6kg mer
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
PD skrev:
Jupp Bike testet var det!


men nu var det ju enduro cyklar det handlade om och man fick ju bara se max effekt och inte hur kurvan såg ut och för att endurohojar ska bli mera lättkörda nuförtiden så brukar dom ha snällare effektkurvor.
Stog tex nått om att KTM har varit för vass och svårkörd tidigare.

men Husan hade 52hk i fjolårets test mot årets 56hk men väger istället 6kg mer

Som vi just konstaterat ovan, ta inte något av det som publiceras i den tidningen seriöst.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
tycker det borde vara rätt svårt att få fel vad det gäller vikt och effekt vid test! om dom nu inte blandar ihop siffrorna villsäga :D :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top