Skulle precis fråga om ingen räknar på krökta gaffelben, spräckt kylare, mosad tank, o.s.v...
Skulle precis fråga om ingen räknar på krökta gaffelben, spräckt kylare, mosad tank, o.s.v...
Hoppas man kan skjuta in en fråga
Jag funderar på att börja med slicks nästa år. Vilka är de bästa att börja med och hur är det med livslängd?
Du kommer säkert få massor med olika svar, alla beror ju på den egna erfarenheten.
Jag vet hur du kör och vilken nivå du är på och vill påstå att på en amatörnivå spelar det inte någon roll vilket märke om du väljer bland de större, Pirelli, Dunlop, Michelin eller Bridgestone.
Dock är det lite så att alla däcken har lite egna egenskaper och konstruktioner som kräver olika förändringar i chassi för att få fram det där extra som gör att du kan svänga med bättre känsla, börja ge gas tidigare ur kurvan och få en bra känsla i gaskontrollen.
Köper du ett däck som nästan ingen kör på så kommer du får svårt att få supporthjälp och tips som är värdefulla.
Mitt högst personliga tips skulle vara Pirelli eller ev. Dunlop för det finns många användare och återförsäljare som kan ge dig proffsiga tips.
Livslängden beror mycket på ditt körsätt i kombination med hur fjädringen fungerar.
Med en helt slut fjädring så kommer däcket agera fjädring även om du har rätt temperatur och då slaktar du ett slicks bakdäck på ett pass.
Se till att ha en sjysst bakdämpare för det kommer ge dig god däckekonomi och möjlighet att utvecklas. På en 600a kan ett bakdäck räcka två trackdays även om man kör rätt hårt.
Däckvärmare och att värma däcken riktigt bra är ett måste och förutsättning. Slicks har ett antal värmecykler innan det gottigaste (kemikalier) har lämnat gummit så utnyttja dom ordentligt innan det är för sent
//Nitrous
Hoppas man kan skjuta in en fråga
Jag funderar på att börja med slicks nästa år. Vilka är de bästa att börja med och hur är det med livslängd?
Törs inte, för jobbigt mentalt! Gjorde en rejäl 2012, gick lös på 35', efter det så förtränger jag det.
Med min gamla risiga hoj är det billigare att köpa ny likadan än att laga den.
De där tunga krascherna kan man undra hur pengarna räcker till. Och helst kommer de veckan innan ett race så man både har pengabristen och tidsbristen att slåss mot.
Ja, rätt filosofi ang hojval sparar många kronor.
Om man (som mig) hänger på kraschkåpor på gatcykeln för att köra bandagar och tror att den då är oförstörbar, tänker man kanske inte på alla myriader av små fästen, buntband, stag, repiga skruvskallar som går åt vid en vurpa. Det går aldrig att åter få i samma pedantiskt fina skick som orginal, oskulden är definitivt spräckt.
Nej, en ex-racehoj måste vara rätt val för bandagar.
Körde du på devisen att det är bättre att be om förlåt efteråt, än fråga om lov, få nej, och göra ändå?För mig var det inga problem, tjejen kör likadan hoj så jag "slaktade" den, inför finalen var det så jag hade hela vintern på mig att jobba sen.
Körde du på devisen att det är bättre att be om förlåt efteråt, än fråga om lov, få nej, och göra ändå?
Ja jävlar, hade vart "kul" att förklara varför hon inte skulle kunnat köra, "jo, du förstår, jag renoverar din hoj lite så jag var tvungen. . . " Singel snabbare än man hinner säga framgaffel!
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |