bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ha ha, när jag läste ämnesraden om "Hur mycket ska en bromsluftare tåla?".....
Då fick jag direkt upp bilden av en utdaterad yrkeskategori i blåställ, som ständigt blir kränkt och hånad på sin arbetsplats, trots sitt nitiska och plikttrogna utförande av tjänsten "bromsluftning".
Nu var det ju inte så, men ändå....om du är bromsluftare - ta ingen skit!!!!
Gäller det Mercedes med SPS (tror jag bromssystemet från helvetet heter) så kan jag säga att han ska tåla väldigt mycket
Jag trodde inte att det skulle vara en sån procedur att få luftat skiten efter att bytt bromsrör, dator inkopplad trycksätta bromsoljebehållaren och sen nån slag mindre voodoritual med släppa tryck, pumpa på bromspedalen, öppna nippel, trycksätta osv innan skiten var luftad.
Så en bromsluftare ska tåla mycket och ha starkt psyke då det gäller Mercedes. Själv tycker jag tvåkretssystemet kan anses som fulländat har alla funktioner ett bromssystem behöver men en bromspedal som reglerar bromskraften och jag kan låsa hjulen om jag vill