Hur mycket soppa dricker era hojar?

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Bärgren skrev:
2463579 Min buss går väll om jag har tur 1 gång i timmen och kostar fanimig mer än min bensin kostar om jag fjollkör så jag ser inte det som altenativ.

Får ni inte busskort?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Bärgren skrev:
2463663 Mina föräldrar bor 1 busshållplats utanför kommunen.
Så du får inte kort för det :O??


Här i skåne får alla busskort typ :brynad. Bor man mer än 6 km ifrån får man Gymnasiekortet region. Funkar i heeela skåne från måndag till fredag. Sen kan man pröjsa lite så funker det på helgen med.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Loy skrev:
2463887 Så du får inte kort för det :O??


Här i skåne får alla busskort typ :brynad. Bor man mer än 6 km ifrån får man Gymnasiekortet region. Funkar i heeela skåne från måndag till fredag. Sen kan man pröjsa lite så funker det på helgen med.


Nepp.
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Inskickat av Bärgren
Visa citerat inlägg Min buss går väll om jag har tur 1 gång i timmen och kostar fanimig mer än min bensin kostar om jag fjollkör så jag ser inte det som altenativ.
wow, 1 gång i timmen, här på ön får man vara glad om det går 1 buss in och 1 buss hem OM DAGEN!!

nja, skämt åsido, det finns vissa utvalda platser (2 stycken större orter) där bussarna går 4-6 ggr per dag. :D
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
cybertron skrev:
2464019 wow, 1 gång i timmen, här på ön får man vara glad om det går 1 buss in och 1 buss hem OM DAGEN!!

nja, skämt åsido, det finns vissa utvalda platser (2 stycken större orter) där bussarna går 4-6 ggr per dag. :D
1 gång åt varje håll om dagen va det där jag bodde förut /// Prulle som inte pallar byta login
 

hedis_

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Snart så :)
Shyssta OT-inlägg ni har ;)

Nu ska jag vara busig och svara hur mycket min moppe drog per mil. Men eftersom den drar ungefär lika mycket som allas 125or här så gör det ju inget och den klassades ju faktiskt enligt lagen som en lätt motorcykel ;)

Den drog ungefär 0.7/milen :)

Jobbigt med en 5-liters tank vill jag lova:D
 

klitx

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2007
Ort
sundsvall
Hoj
dt125x
själv ha man busskort som man kan åka hur mycke man vill på förutom natttaxan och sommarlovet xD timrå som skulle va en av de fattigaste komunen i sverige:D (kanske det är derför den är det:D)
 

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Tro mig, min gamla töntiga moppe drog din både i topp och acc..

oki. Inte för att jag tror dej men...Men man kan ändå inte jämnföra att köra trimmad moppe och att köra lätt mc. Finns bara fördelar med lätt mc. Utom då att det koster mer pengar. men det får man la ta.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
oki. Inte för att jag tror dej men...Men man kan ändå inte jämnföra att köra trimmad moppe och att köra lätt mc. Finns bara fördelar med lätt mc. Utom då att det koster mer pengar. men det får man la ta.

hahaha, jaså inte? 80cc setup säger väl allt, gasres på 1an och 2an. Tro mig... den drog din. :pannkyss

Nej, det går inte att jämföra. Det är mera kraft i en 125a (oftast) Men hade jag köpt en sån där Karion så hade jag bytt ner mig..
 

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
hahaha, jaså inte? 80cc setup säger väl allt, gasres på 1an och 2an. Tro mig... den drog din. :pannkyss

Nej, det går inte att jämföra. Det är mera kraft i en 125a (oftast) Men hade jag köpt en sån där Karion så hade jag bytt ner mig..



yeye du får tro som du vill, ingen av oss vet ändå så...nä men jag menar att en lätt mc är ju ändå en motorcykel, och en moppe ä ju bara en moppe. och jag är hellre en motorcyklist än en mopedist lixom.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
yeye du får tro som du vill, ingen av oss vet ändå så...nä men jag menar att en lätt mc är ju ändå en motorcykel, och en moppe ä ju bara en moppe. och jag är hellre en motorcyklist än en mopedist lixom.

Eh, Jo! Jag vet att jag hade dragit dig..
Men skitsamma, för jag orkar inte med dig mer.. har annat för mig :hihi
 

leppe

Förvirrad
Gick med
10 Dec 2006
Ort
sthlm
Hoj
yz 250
2924509 oki. Inte för att jag tror dej men...Men man kan ändå inte jämnföra att köra trimmad moppe och att köra lätt mc. Finns bara fördelar med lätt mc. Utom då att det koster mer pengar. men det får man la ta.
bara för att det är du drar jag upp det :hihi

Min gammla moppe (senda drd, metrakit rör, ordentligt bestyckad, fränare reeds, grovt portat insug, matchad förgasare, exakt vald drevning för att precis orka varva ur. Dvs allt maximerat för orginal cylindern.) Skulle fan dragigt din "mc" kanske inte rakt fram men på en gokart bana hade du inte haft en suck :rofl

För att göra det lite mindre OT så drog den 4dl/mil, vad miton drar vill jag inte tänka på :hihi
 

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
vara
Hoj
dt125r -svart och röd
min dt50 drar 0.2 milen typ vit fullgas hela tiden typ 60km i timmen .. men andras trimmade moppar drar inte mycket mer... då har dom typ 12häst men dom drar cylindrar i stället.. deras skär hela tiden
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top