Hur ofta får du försvara ditt hojval?

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Då jag valt att köra något som går på tre hjul så har man
fått höra en del.
Men många förstår inte känslan av att köra Trike.
Man hör allt från att trike är ingen hoj, Kan inte
få någon känsla i kurvor m.m. m.m..
Men har man inte kört trike så ska man hålla käft.
Ett plus är att jag får mer uppmärksamhet på min
"Hoj" än vad många får på sin hoj :yoparty

Nu tigger du ju om att bli ifrågasatt, attention whore :)
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Sånt tycker jag man bara får göra när man träffar någon hojåkare/hojintresserad person antingen random på stan eller vid samling på körning när alla ska snacka en massa(dock ovanligt), men sen när man stannar för fika brukar folk inte alls klaga på hojvalet:D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
"Folk" har aldrig nån aning om någonting.
De ser bara den specifika situationen just då. Lånar man en hoj en dag så tror de ju att det är det man kör runt på i all oändlighet. Man kan aldrig byta.
Att ens ifrågasätta varför man kör på just den hojen man gör är helt hjärndött. Kan det vara att personen vill det?

Likadant när folk frågar vad man jobbar med. Som om man kommer jobba med det i resten av livet.....

Vakna lite, det är 2010 nu. Folk byter hoj, jobb, partner, boende, bil.... allt mycket oftare än förr.
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
folk verkar tycka jag har dålig smak i allt så dom har slutat ifrågasätta mina val vad gäller hoj eller bil.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Skall byta min nakenhoj till 600cc "sporthoj". Både föräldrar och syster är skitförbannade på mig, för det är inte "min stil". Har kört hoj i två år och ägt en hoj. :)
Jag tror att sporthoj oftast förknippas med bombrepor -> olyckor. Ändå kan man leka med en motard MINST lika mycket och med en nakenhoj köra nästan lika fort...
Sen har jag en kompis som nyligen tagit körkort och ska köpa en Busa som första hoj, int nåt jag rekommenderar men hey, d e ju hans val.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
har en 600 själv .... det man oftast får höra är
"Varför har du inte en 1000cc?"

Kanske för att jag inte vill ha en 1000cc?
Kanske för att jag inte har råd med en 1000cc?
Oavsett så har andra inte med det att göra egentligen.
Svarar väl oftast
"För att sånna som du ska ha nått att fråga om"
eller liknande

Och ärligt ... vet inte om jag vill ha en 1000cc
är det värt de extra pengarna i försäkring?
Fast lite mer pulver än det jag har idag skulle inte vara fel, men det kan man ju få genom en nyare 600 ....
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Alltså just det här med "Jag hade kört ihjäl mig direkt". Är människor helt handikappade och av totalt avsaknad av allting?

Bara för man kör hoj, betyder det inte att man måste köra ihjäl sig direkt. Är så jävla less på just den kommentaren. Får höra den 15 gånger / säsong.

Det är ju ganska svårt att förneka att det är säkrare att låta bli att köra motorcykel.

Jag tycker det är mycket tjat om att jag ska köpa en hoj, folk vägrar fatta att man vill prova på nåt annat nån gång.

För övrigt så kan jag omöjligt begripa att man kan vilja ha nåt annat än en 750-1000 räserhoj med kåpor om man ska ha en hoj.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Det är ju ganska svårt att förneka att det är säkrare att låta bli att köra motorcykel.

Jag tycker det är mycket tjat om att jag ska köpa en hoj, folk vägrar fatta att man vill prova på nåt annat nån gång.

För övrigt så kan jag omöjligt begripa att man kan vilja ha nåt annat än en 750-1000 räserhoj med kåpor om man ska ha en hoj.

Ja, det är också säkrare att bosätta sig i en bunker och ha livsuppehållande apparatur så du slipper röra dig och kan vara hookad 24:7 mot nån syrgastank.. vakna
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kom just ihåg att mycket av min vurm för udda brukshojjar antagligen utlöstes av komentarer när jag skaffat min första legala gathoj. Efter några års buskörning och en hel del halvseriös enduro (provade cross och trial, men enduro är min grej) bestämde jag mig för en gathoj + körkort. Ville ha en luftkyld fyra med rätt utseende. Tjöppte en några år gammal CB900F med kromade motorkåpor och snygg lack (blå pearl som tonade till vitt med bol d' or i stora bokstäver. Tycker fortfarande att den var skitsnygg. Uppborrad med högkompkolvar, vassare kam och 4-1 så gjorde den 230. Vet inte hur många gånger jag fick förklara varför jag inte hade en FZR 1000 i stället. FZR var en jättebra hojj. Men jag vill fortfarande inte ha någon.
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
En sådan snorunge som mig som fortfarande går i skolan får ju ofta höra att man har en skit FrÄäN hoj och dom lär fråga vad det är.. man svarar att det är en r6a, vissa svarar då att dom skulle köra ihjäl sig direCKT för att sedan fråga varför man inte köpte en r1a :S... dessa personer går det att försöka förklara något för iaf..

Men det värsta som finns är polarnas föräldrar som aldrig åkt på en motorcykel men fortfarande vet bra mycket bättre än en själv hur farligt det är och man får inte en syl i vädret utan kan bara svara ja,ja,ja,ja.. Men man har sådan lust att bara skrika åt dom att aa skulle du kunna se dig för när du köra din jävla bil lr sluta helt skulle det bli en tredjedel så farligt :p...
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Jag kör Suzuki sv 650, och jag brukar få frågan "finns det inget med bredare bakdäck?"
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
"Varför har du ingen Ärrreetttaaa!?!?!?!"

För jag inte vill ha en, fetto.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Fick faktiskt också frågan i dag om varför jag inte har en R1. Av en 16-åring :) ...
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Om någon fortfarande kallar min hoj för symaskin eller gräsklippare efter jag fått på min nya öppna ljuddämpare då JäffLar!

Du ska väl vara glad att den både är och ser ut att vara liten och smidig?
Kommer man med en DR 800 tror folk det är en skenande finlandsfärja...

Ha ha ha :rofl
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
"Varför har du ingen Ärrreetttaaa!?!?!?!"

För jag inte vill ha en, fetto.

Ahahahah :rofl

Jag har väl aldrig direkt behövt försvara mitt hojval så sett. Men jag har däremot fått förklara ett antal gånger att det inte är en moped vilket är lite sådär..

Visst finns det likheter men jag menar. Ja.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Har med åren insett att motorcyklar på nåt mystiskt vis lockar fram det allra dummaste hos människan. Inte fan springer folk omkring med speciellt bestämda, och för övrigt till 99% totalt idiotiska åsikter om andra grejer? Till exempel:

Faan vilken feeeet hund du har, är det en pitbull? Min farsa har en mops, dom springer i 140.

Nej, fy fan för idiotjävlar med nollkoll och stor trut. HÅLL KÄFTEN ERA SVIN OCH DRA HEM OCH GLO PÅ LET'S DANCE ELLER VAD FAN NI NU GILLAR ATT GÖRA! :mad:
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Har aldrigt behövt försvara mitt hojval vad jag kan minnas. Dock är ju den vanliga hos okunniga:

Najs hoj, är det en 125a eller?

......................................dö :huvet :kulspruta :machinegu :smasha
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det är ju ganska svårt att förneka att det är säkrare att låta bli att köra motorcykel.

Jag tycker det är mycket tjat om att jag ska köpa en hoj, folk vägrar fatta att man vill prova på nåt annat nån gång.

För övrigt så kan jag omöjligt begripa att man kan vilja ha nåt annat än en 750-1000 räserhoj med kåpor om man ska ha en hoj.

din sista kommentar är väl bara lite för dryg? Köper man hoj för att ligga i 250+?
Jag körde ifrån min kompis på en Gsx-R 1000 K6 med min nakna slöhoj...

Ja, det är också säkrare att bosätta sig i en bunker och ha livsuppehållande apparatur så du slipper röra dig och kan vara hookad 24:7 mot nån syrgastank.. vakna

Jo men finns skillnad på blommor och blommor.

All extrem-sport och hojåkande ökar riskerna för olyckor, det är ett faktum. Det är väl upp till utföraren att bestämma hur mycket man är villig att riskera av att ha "extrema" hobbyn.

Därför får man sällan medhåll om hojåkande, för att det är många som inte skulle utöka risken för olyckor genom att köra hoj.

Men gillar man adrealin så gillar man, är man beroende så är man. ;)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top