Hur ofta får du försvara ditt hojval?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
tycker själv det är skitkul på banorna med en KTM 690, extra skoj att köra om många 1000cc hojar...
typiskt är mantorp park, min toppar kanske i medvind 175 på rakan oså blir man omkörd som f*n, sen kör man om samma personer igen några 100m senare i nästa kurva *mohahaha*

säger bara 3 ord, kurvhastighet, kurvhastighet, kurvhastighet :)
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Tankade min Monster idag å en äldre( sry gubbar) herre 60+ frågade om de var en Monster,
Jag svarade ja å snubben klämmer ur sig, men är inte det en tjejhoj?
Jag svarade med "Hur menar du nu?" han, Ja många tjejer som kör Monster.
Ja de är kanske sant, de har väll bra smak sa jag. Å han började småskratta lite.

DÅ! kliver en tjej i 30års åldern fram (hon stod å tanka sin peugot 107 eller va de heter)
och säger, men du! vilken snygg hoj du har!! om du får mitt nr kan man få en åktur vid ett senare tillfälle?

Gubben tappar hakan, jag börjar garva så jag tappar min nya hjälm i marken. End of conversation! :arsele
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Blir det någon "...åktur vid ett senare tillfälle?" då ;-)?
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Jag ligger +1 nr i min telefonbok så man vet aldrig. Har ju sjukt mycket på jobbet nu så hon får väll vänta ett par veckor. hahahah :lol
 

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Thn
Hoj
cbr1000f-92
Jag kör honda så jag får bara tummen upp....... :)


Så är det bara åker man gott så mår man gott.............. :)
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Jag får aldrig försvara mig.......för att folk nöjer sig med ett "fy fan vad ful den är!" innan dom traskar vidare. Blir aldrig några diskussioner med en ryggtavla :)

Tilläggas ska att jag kör en Freewind, så dom har inte fel :) Dock har jag kul på den.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Hade en Freewind tidigare. Kan intyga att den är kul - och ful ;-)...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag får aldrig försvara mig.......för att folk nöjer sig med ett "fy fan vad ful den är!" innan dom traskar vidare. Blir aldrig några diskussioner med en ryggtavla :)

Tilläggas ska att jag kör en Freewind, så dom har inte fel :) Dock har jag kul på den.

Lite ful är den.
Men inte värre än att man kan stå ut.

I somras träffade jag en äldre man från Danmark, som presenterade sig med: "Preben, min motorcykel stjäl dom inte!"
Han hade en Burgman.
Dom är bajsfula.
Men för en äldre man med höftbroblem var det nog rätt val:
2007-Suzuki-Burgman4003-small.jpg
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
typ HELA tiden!
Har hört:
"Va, köper du en sååån liten hoj att övningsköra på, det är väl ingen idé? (er5),"
sen "va! ska du VERKLIGEN gå från en er5 till en enliters sporthojstwin (aprilia falco)?!"
sen "VA!! ska du verkligen köpa en sprillans ny mille-r ?? Inse hur svårt det är att få tag i reservdelar" (ok, jag insåg det...)
sen.. "VA!!!?? Ska du som är TANT verkligen äga TVÅ gixxer 1000 ( K5)???- du kan ändå inte utnyttja effekten!"
sen... "VA!!!!??? har du köpt en liten gixxer 750??, HUUUR kan du går ner från 1000cc?"

sist men inte minst... "din jävla kapitalist, har du köpt en sprillans ny s1000rr????!!! Vad fan ska du med den till?"

,,,så svar ja,,, HELA jävla tiden!
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Får höra både med min nuvarande och när jag hade min första att det är en moppe.. tycker synd om dom. :)
 

scorpion

IDioT
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Gälleråsen
Hoj
1997 Honda CBR600F
särskilt ofta skulle jag väl inte säga att det är, men nog har man fått gliringar om 600cc och att man kommer tröttna på två och en halv timme, men ack nej jag har mycket kvar att lära innan 1000cc och har nog ståpäls några gånger om året.
Åka rakt fram är ju ingen konst.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Inget har brutit ner mina gränser för vad jag klara på hojen lika effektivt som en civiliare på E4an men än har jag enormt mycket att lära mig innan jag är bättre än min 13 år gamla 900cc
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top