amullo skrev:Picture this.
Det är onsdag eftermiddag.
Man sitter på jobbet och kan inte annat ä'n att hela tiden kika ut genom fönstret. Där nere står hon. Glänsande. Snygg. Ljuvlig.
5 i fem glider man ut i omklädningsrummet.
Fort glider man ur brallor och hänger på sig ryggskyddet, in med båda benen i skinnstället och Kräääänga upp det över axlar. Spänner igen det lite lätt och på med stövlar.
Säger åt arbetskamraterna att "nu sticker jag." Får givet frågan om man skall ut och åka. Svaret är givet, "visst, blir väll en liten tur..."
Greppar hjälmen (där hanskarna ligger i) och går ut.
Fram till älsklingen, lägger ifrån mig hjälmen på lämpligt ställe (tank eller sadel, gör det samma). Bort med skivbromslåset, det får som vanligt ta plats i innerfickan.
I med tändningsnyckeln och vrider den direkt från styrlås till off.
På med hanskar, sedan av med glasögon, på med hjälm och tillbaka med glasögon. Ser sig om. En äldre dam står io tittar intresserat.
Hoppar på och klickar i choke. tändning till on och in med koppling. Ett lätt tryck på startknappen och hon ryter igång. Tyiskt twin ljud sprider sig i den trånga gatan. Ett par killar tittar från andra sidan gatan.
In med koppling och petar i ettan, gliider iväg.
Ljuvligt.
Hon älskar mig, det vet jag.
Låter underbart men snälla... ha inte låset i innerfickan. Det kan ställa till med rätt ruskiga grejjer vid en vurpa.