Hur orkar man.....

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
amullo skrev:
Picture this.

Det är onsdag eftermiddag.
Man sitter på jobbet och kan inte annat ä'n att hela tiden kika ut genom fönstret. Där nere står hon. Glänsande. Snygg. Ljuvlig.

5 i fem glider man ut i omklädningsrummet.

Fort glider man ur brallor och hänger på sig ryggskyddet, in med båda benen i skinnstället och Kräääänga upp det över axlar. Spänner igen det lite lätt och på med stövlar.

Säger åt arbetskamraterna att "nu sticker jag." Får givet frågan om man skall ut och åka. Svaret är givet, "visst, blir väll en liten tur..."

Greppar hjälmen (där hanskarna ligger i) och går ut.

Fram till älsklingen, lägger ifrån mig hjälmen på lämpligt ställe (tank eller sadel, gör det samma). Bort med skivbromslåset, det får som vanligt ta plats i innerfickan.

I med tändningsnyckeln och vrider den direkt från styrlås till off.

På med hanskar, sedan av med glasögon, på med hjälm och tillbaka med glasögon. Ser sig om. En äldre dam står io tittar intresserat.

Hoppar på och klickar i choke. tändning till on och in med koppling. Ett lätt tryck på startknappen och hon ryter igång. Tyiskt twin ljud sprider sig i den trånga gatan. Ett par killar tittar från andra sidan gatan.

In med koppling och petar i ettan, gliider iväg.

Ljuvligt.
Hon älskar mig, det vet jag. :tummenupp

Låter underbart men snälla... ha inte låset i innerfickan. Det kan ställa till med rätt ruskiga grejjer vid en vurpa. :fakta
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Efter nästan två veckors kass väder var det då äntligen fint väder när man kom hem från jobbet..

Kastade på mig skinnet och tog en sväng på 15 mil....

Det är då man kommer ihåg varför man har hoj...

Såååå lycklig... :hej :squid
 

BACH

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TDM 850
Blir lite förvånad när jag läste den här tråden, ingen nämnde frihetskänslan. Är det bara customåkare som använder det uttrycket?, själv tycker jag inte att det är mycket till frihet. Ser b*listen mig, är det grus i kurvan, var är älgarna? Plus allt annat som kan gå åt fanders. Men lycka skriver jag under på till 100%


Christer
 

Gixxer Mike

Guest
Vad kan man säga..vintertid utan hoj svår deppig het..grinit humör och allmänt jävligt grinig mot allt och alla..sommar tid med bra väder och möjlighet att ta hojen och dra ut glad,känner sig fri från stress och vardagen..och man kan leeva igen.
den sagen jag inte kan eller fr höra hoj då kan man likaväl lägga mig 6 feet under.

Efter min senaste crash då jag fick träffa psykologer och sånt för utvärdering om min skalle..pga jag haft lite strul med minnet , så uppvisar jag samma symtom som en narkoman gör fast i mitt fall när det gäller motorcyklar och dom har blivit helt tagna..ha ha ha
jag fattar ingenting men dom sa att Micke..dina ögon..dina uttryck osv..man skulle kunna tro att du är besatt av att få köra hoj...(så skrattade dom)
men allvarligt vissa tendenser hos dig är VÅLDIGT likt de Narkomaner vi träffat också..fast när dom pratar och beskriver droger osv..man skulle nästan kunna säga att du är en hojmissbrukare hi hi nee sa jag..jag är en hojbrukare LOL.

Vad är livet utan möjligheten att få köra hoj?
/Mike
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top