Hur orkar man.....

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Swedie skrev:
Så fort jag sitter på min R1an å gazzar lite så vet jag varför jag kör hoj.
Swedie du räknas inte :D du får ju pröjs för att köra hoj :1pajas
Har inte du tjej nu tyckte mig läsa??? får du vara ute och leka med moppen då ? :D
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
UltraMarine skrev:
Jag måste faktiskt erkänna att jag inte tycker att det är lika roligt att köra mc längre!!!

Har nog aldrig kört så lite som hittils i år...

Ska köra på bana snart så jag får väl se om känslan kommer tillbaka...

Men? Du kör ju Yamaha? Där har vi problemet! :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
För att jag vill. Det är skoj. Det går fort. Jag klär i skinn :whip

750RR
 

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
Recept mc dåre;

2dl dödslängtan
33cl mental instabillitet
0% vilja att sakta ner
3 säckar försäkrings pengar
1st 90 graders vinklad högerhand

blandas med likasinnade, fint väder, full tank och du får ett
kort men underbart liv! :tummenupp

obs moraltanter bör endast läsa: fint väder, full tank, då
detta recept ej är avsett för folk med allergi mot ironi och barnslighet
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Rymding skrev:
7. Hjälmen på.
8 Handskarna på.
9. Glömt propparna.
10. Handskarna av.
11. Hjälm av.
13. Proppar i.
15. Hjälmen på.
16. Handskarna på.

Trodde att jag var ensam om det där......... :D
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Jag kör för att man får samma känsla som man hade när man var liten och det var jul, fast varje gång man är på väg till garaget i stället!

Det är totalt onödigt och helt otroligt svinigt dyrt, men det gör mig lycklig. Finns det nåt bättre än att ta en runda på en timme eller två efter en intensiv dag på jobbet? Jag vet att det gör mig till en bättre människa i alla fall. Och definitivt en bättre förare, både med bil och hoj...

Gjorde en överslagsräkning på vad mitt hojintresse kostade mig första säsongen (inklusive kortet) och kom fram till en summa kring 50K :skrämd

Men jag tycker fortfarande att det är värt det. Och nu är det i alla fall lite billigare också...

Och i år har kompisarna också lyckats övertala mig att börja spela moderatbandy så nu är det dags att hopp in i nästa "materialsport". Suck :D
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Förutom det som nämnts tidigare i tråden så är det alltid kul att se folks miner när man håller på att slå över när man wheelar förbi nån fin brud... :D :skrämd

(Vid närmare eftertanke så kanske jag inte riktigt är som jag ska... :fakta eller?)
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Picture this.

Det är onsdag eftermiddag.
Man sitter på jobbet och kan inte annat ä'n att hela tiden kika ut genom fönstret. Där nere står hon. Glänsande. Snygg. Ljuvlig.

5 i fem glider man ut i omklädningsrummet.

Fort glider man ur brallor och hänger på sig ryggskyddet, in med båda benen i skinnstället och Kräääänga upp det över axlar. Spänner igen det lite lätt och på med stövlar.

Säger åt arbetskamraterna att "nu sticker jag." Får givet frågan om man skall ut och åka. Svaret är givet, "visst, blir väll en liten tur..."

Greppar hjälmen (där hanskarna ligger i) och går ut.

Fram till älsklingen, lägger ifrån mig hjälmen på lämpligt ställe (tank eller sadel, gör det samma). Bort med skivbromslåset, det får som vanligt ta plats i innerfickan.

I med tändningsnyckeln och vrider den direkt från styrlås till off.

På med hanskar, sedan av med glasögon, på med hjälm och tillbaka med glasögon. Ser sig om. En äldre dam står io tittar intresserat.

Hoppar på och klickar i choke. tändning till on och in med koppling. Ett lätt tryck på startknappen och hon ryter igång. Tyiskt twin ljud sprider sig i den trånga gatan. Ett par killar tittar från andra sidan gatan.

In med koppling och petar i ettan, gliider iväg.

Ljuvligt.
Hon älskar mig, det vet jag. :tummenupp
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
capoeira-R1, nästan alla skäl du angett faller om vi knuttar itne hade varit prylbögar av värsta sort. Iden att vi måste ha värstingar som är max 3 år gamla är sportknuttars mest seriösa försök at gräva sin egen grav efter vår lika påtagliga vägran att laga våra grejer själv om vi kör omkull.

Hade vi inte varit så korkade med prylnojan så hade vi haft billigare hojar, billigare försäkringar och minst lika kul. Folk som påstår annat är helt enkelt ute på bärtur eller tror att de får någon typ av status genom sin fräcka hoj. Sanningen är ju tyvärr att de enda som är riktigt impade av sporthojsvärstingar är unga killar,alla andra är undantag.

Men varför lägger jag då ungefär dubbelt så mycket på mitt hoj-innehav som en R1-knutte i storstad? Tja, jag är inte så smart jag heller.
 

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
För att jag kan tänka mig hur frustrerande det är att
sitta i en bilkö en halvtimme, i fullt solsken och sedan
se mig susa förbi mellan bilarna... :fakta :crash

Vidare så gör hojen vad jag vill.
Vill jag gasa - då djäklar händer det saker.
Vill jag bromsa... hrm... då vet jag inte vad som händer...
Det har nämligen inte inträffat än...
Jag undrar om dom fungerar? :D
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
amullo skrev:
Picture this.

Det är onsdag eftermiddag.
Man sitter på jobbet och kan inte annat ä'n att hela tiden kika ut genom fönstret. Där nere står hon. Glänsande. Snygg. Ljuvlig.

5 i fem glider man ut i omklädningsrummet.

Fort glider man ur brallor och hänger på sig ryggskyddet, in med båda benen i skinnstället och Kräääänga upp det över axlar. Spänner igen det lite lätt och på med stövlar.

Säger åt arbetskamraterna att "nu sticker jag." Får givet frågan om man skall ut och åka. Svaret är givet, "visst, blir väll en liten tur..."

Greppar hjälmen (där hanskarna ligger i) och går ut.

Fram till älsklingen, lägger ifrån mig hjälmen på lämpligt ställe (tank eller sadel, gör det samma). Bort med skivbromslåset, det får som vanligt ta plats i innerfickan.

I med tändningsnyckeln och vrider den direkt från styrlås till off.

På med hanskar, sedan av med glasögon, på med hjälm och tillbaka med glasögon. Ser sig om. En äldre dam står io tittar intresserat.

Hoppar på och klickar i choke. tändning till on och in med koppling. Ett lätt tryck på startknappen och hon ryter igång. Tyiskt twin ljud sprider sig i den trånga gatan. Ett par killar tittar från andra sidan gatan.

In med koppling och petar i ettan, gliider iväg.

Ljuvligt.
Hon älskar mig, det vet jag. :tummenupp

Det där lät ljuvligt. För mig tar det mycket längre tid. Men det är det värt. Förhoppningsvis ska jag ut o köra om några timmar.
Är ledig denna vecka o shaise. Det är ünderbart!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
capoeira-R1 skrev:
Swedie du räknas inte :D du får ju pröjs för att köra hoj :1pajas
Har inte du tjej nu tyckte mig läsa??? får du vara ute och leka med moppen då ? :D


sssssschhh ;) jag har en arbetsflicka. väldigt speciellt förhållande. :slicka :kär .. pleasure machine :whip .. vill inte berätta för mycket.. men jag har tur.. mycket tur.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Men varför lägger jag då ungefär dubbelt så mycket på mitt hoj-innehav som en R1-knutte i storstad? Tja, jag är inte så smart jag heller.
För att chansen för att du skall bli lemlästad, invalidiserad eller dödad är ungefär dubbelt så hög som för en genomsnittlig gatåkare. Dessutom har du inte ens halva försäkringsskyddet.

Sen tycker jag itne att man skall blanda samman den psykiska sjukdom, som de flesta av oss lider av, med begåvning eller brist därpå. :D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bingo skrev:
För att chansen för att du skall bli lemlästad, invalidiserad eller dödad är ungefär dubbelt så hög som för en genomsnittlig gatåkare. Dessutom har du inte ens halva försäkringsskyddet.

Sen tycker jag itne att man skall blanda samman den psykiska sjukdom, som de flesta av oss lider av, med begåvning eller brist därpå. :D

Är det inte farligare att köra gata egentligen? Finns ju inga bilar på banan eller vita streck eller brunnslock eller sånt okul....

750RR
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
maverick_750rr skrev:
Är det inte farligare att köra gata egentligen? Finns ju inga bilar på banan eller vita streck eller brunnslock eller sånt okul....

750RR

Det där är nog en sanning med modifikation. När det smäller är det otroligt mycket säkrare att köra bana. Dock smäller det så j-a ofta när man kör bana så hur statistiken ser ut i ett vidare perspektiv vet jag inte.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Det där är nog en sanning med modifikation. När det smäller är det otroligt mycket säkrare att köra bana. Dock smäller det så j-a ofta när man kör bana så hur statistiken ser ut i ett vidare perspektiv vet jag inte.
Tveksamt om det ens är en modifierad sanning. Dock har vi väl haft några olyckor med dödlig utgång och några med svåra konsekvenesr som följd de senaste åren. Och med tanke på hur få som härjar runt på banorna förefaller det som om oddsen inte är bättre än för gatåkaren. Fast det är inget som jag vet något om, bara något jag misstänker.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top