Så fort jag sitter på min R1an å gazzar lite så vet jag varför jag kör hoj.
Bikerbitch skrev:Jag vill heller inte veta vad det är som gör som så svettiga..
Swedie du räknas inte du får ju pröjs för att köra hojSwedie skrev:Så fort jag sitter på min R1an å gazzar lite så vet jag varför jag kör hoj.
UltraMarine skrev:Jag måste faktiskt erkänna att jag inte tycker att det är lika roligt att köra mc längre!!!
Har nog aldrig kört så lite som hittils i år...
Ska köra på bana snart så jag får väl se om känslan kommer tillbaka...
Rymding skrev:7. Hjälmen på.
8 Handskarna på.
9. Glömt propparna.
10. Handskarna av.
11. Hjälm av.
13. Proppar i.
15. Hjälmen på.
16. Handskarna på.
DumDum skrev:För att det gör mig lycklig! Så djävla lycklig!
amullo skrev:Picture this.
Det är onsdag eftermiddag.
Man sitter på jobbet och kan inte annat ä'n att hela tiden kika ut genom fönstret. Där nere står hon. Glänsande. Snygg. Ljuvlig.
5 i fem glider man ut i omklädningsrummet.
Fort glider man ur brallor och hänger på sig ryggskyddet, in med båda benen i skinnstället och Kräääänga upp det över axlar. Spänner igen det lite lätt och på med stövlar.
Säger åt arbetskamraterna att "nu sticker jag." Får givet frågan om man skall ut och åka. Svaret är givet, "visst, blir väll en liten tur..."
Greppar hjälmen (där hanskarna ligger i) och går ut.
Fram till älsklingen, lägger ifrån mig hjälmen på lämpligt ställe (tank eller sadel, gör det samma). Bort med skivbromslåset, det får som vanligt ta plats i innerfickan.
I med tändningsnyckeln och vrider den direkt från styrlås till off.
På med hanskar, sedan av med glasögon, på med hjälm och tillbaka med glasögon. Ser sig om. En äldre dam står io tittar intresserat.
Hoppar på och klickar i choke. tändning till on och in med koppling. Ett lätt tryck på startknappen och hon ryter igång. Tyiskt twin ljud sprider sig i den trånga gatan. Ett par killar tittar från andra sidan gatan.
In med koppling och petar i ettan, gliider iväg.
Ljuvligt.
Hon älskar mig, det vet jag.
capoeira-R1 skrev:Swedie du räknas inte du får ju pröjs för att köra hoj
Har inte du tjej nu tyckte mig läsa??? får du vara ute och leka med moppen då ?
För att chansen för att du skall bli lemlästad, invalidiserad eller dödad är ungefär dubbelt så hög som för en genomsnittlig gatåkare. Dessutom har du inte ens halva försäkringsskyddet.Chrille skrev:Men varför lägger jag då ungefär dubbelt så mycket på mitt hoj-innehav som en R1-knutte i storstad? Tja, jag är inte så smart jag heller.
Bingo skrev:För att chansen för att du skall bli lemlästad, invalidiserad eller dödad är ungefär dubbelt så hög som för en genomsnittlig gatåkare. Dessutom har du inte ens halva försäkringsskyddet.
Sen tycker jag itne att man skall blanda samman den psykiska sjukdom, som de flesta av oss lider av, med begåvning eller brist därpå.
maverick_750rr skrev:Är det inte farligare att köra gata egentligen? Finns ju inga bilar på banan eller vita streck eller brunnslock eller sånt okul....
750RR
Tveksamt om det ens är en modifierad sanning. Dock har vi väl haft några olyckor med dödlig utgång och några med svåra konsekvenesr som följd de senaste åren. Och med tanke på hur få som härjar runt på banorna förefaller det som om oddsen inte är bättre än för gatåkaren. Fast det är inget som jag vet något om, bara något jag misstänker.Chrille skrev:Det där är nog en sanning med modifikation. När det smäller är det otroligt mycket säkrare att köra bana. Dock smäller det så j-a ofta när man kör bana så hur statistiken ser ut i ett vidare perspektiv vet jag inte.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|