Glömt en grej.... eller en del som följt tråden kanske sett mina tidigare inlägg ang 7e maj och mitt försöka att leka RR förare, men det va ju inte allt.
2015 köpte jag ju en flång ny hoj (kommer inte skriva va det är för jag är trakasserad redan).
Det är en sk. Top of the fucking line italienska, och jo jag gillar henne massor ! Men inte återförsäljarnätet lika mycket.
Till saken, att då jag funderade på köpet så kollade jag ju självklart upp hur lång tid en stor eller liten service kan förväntas ta, liten = över dagen, stor = 1 dygn.
Helt OK ju !
Första 1050 milen klämde jag år 1
År 2 blev det lite mindre pga att jag fick för mig att åka en jävla massa runt runt på banorna...
Men 1200mila som jag gjorde precis efter 2 dagar på Anderstorp med samma hoj, tog...........7 veckor !!!!!
Jo lite trött var man ju på denna ÅF... men jag hade ju annan leksak så jag överlevde.
Till årets lekstund, började med att åka 10 mil i slutet April (med en polare som åker en italienska), efter regnig helg på Gelleråsen på mina andra dam. Sen "hände det en grej" på Anderstorp så jag var ju lite liggande i ryggläge, och med tur kanske jag kan köra båge nästa år sa läkarna.
Inget jag lyssnade på så den 20e Juni skulle jag ut och lalla runt med en ny bekant (som också åker italienska) och på vägen till mötesplatsen så hacka den till några ggr, men med massa morfin i skallen så undra jag om jag var koko bara, men efter ytterligare några ggr så stanna jag för att kolla så inte dreven, kedjan, svinglager eller vad som helt spöka, men inget fel... och det kändes precis som att den hoppade över en kugge liksom.
Framme i deb charmanta hålan Floby så blev det glass och lite hej, osv ... vi rullade iväg och jag först då den andra killen ville ha mig framför sig då jag ju var lite stukad så att säga.
Efter 2 mil så ska dent schzzzzzzzzxrrrrraddddddkkk kk k k k kkk k k kk k k rrrr goink ... typ
Sexans drev i lådan va total rensat !!!
Jaha.... bara rulla hem några mil och ringa min ÅF som jag köpt och gjort all service hos, men nja... han skulle ju stänga för semester, och för den delen så hade ju garantin gått ut för 19 dagar sedan !
Lite lite lite irriterad var jag, men under helgen som gick så slog det ju mig !! Jag har ju för 17 motorskada i försäkringen !! Ringer mitt bolaf måndag morgon och det var nemas problemas... så jag ringer min ÅF igen och frågar hur snabbt jag kan komma med den ? MEn .. nja.... han skulle ju stänga nu och inte öppna på ca 6v hette det... WTF !!! Vart rekommenderar du att jag kör den då ?
Nja kör den till Biscaya svara han och då kan ju jag iaf avslöja att det INTE är en Ducce jag har just nu iaf...
Så jag kör den till Biscaya IGEN (sist det var en lite försäkrings.rep så hamna den där med pga samma ÅF)
Nu står den ännu hos Biscaya som jag tycker sköter sig tip top med återkoppling och bra kommunikation i ärenden... och dom har fått 2 paket redan, och det fattas bara 3 viktiga delar ! ... kanske den är klar till våren...
Funderar seriöst på att inte åka gathoj mera... å på banan är jag ju rätt kass med