Konstigt mc-år - både bra och dåligt.
Lämnade in semesterplaneringen i november 2015 med ledighet för alla SM-tävlingar och några sprintrace i SEC.
Men...
Halkade gåendes på jobbets parkering i februari 2016 och lyckades paja två revben på vänster sida.
Så träningsmängden på gymmet sjönk drastiskt. Och är man lika stor (fet) som jag kan man inte slarva med konditionsträningen om man ska ha roligt på motorcykel.
Körde omkull i låg fart i Trösen när det började regna den 21 april (jag fegade och slog av, tänkte att jag skulle bara rulla runt ett första varv). Visade sig i efterhand att jag pajat revbenen på höger sida.
Hade mycket bekymmer med huvudet och fick träna massor för att komma igen med körningen (vilket var skumt - har gjort värre saker utan att drabbas av förvillelser förut).
Missade Anderstorp på grund av revbenen.
19 juni kör en tysk turist fel, olycka. Kan inte klaga - turisten stannande kvar och tog på sig skulden, alla (verkligen alla!) hjälpte till och fick fantastisk vård genom alla instanser. T om försäkringsbolaget gjorde allt rätt. Men såren på den trasiga vänsterfoten blev allvarligt infekterade och jag har fortfarande besvär (prognos 6-9 månader till innan återställd).
Så resten av säsongen försvann där.
Men, som sagt ovan, eftersom alla inblandade gjorde precis vad de skulle känns det som man bara vore gnällig om jag klagar. Det brukar inte riktigt vara så att alla hjälper till så bra och utan tjafs.
Medan den ena cykeln är på verkstad (tog lång tid, XR1200 är en uddamodell) körde jag min ER-6n (samma som jag tävlade med i Speedster Cup 2015). Man får verkligen onda blickar av folk när man kör hoj med kryckorna på ryggen. Samt växlingsmanövrar med en svullen vänsterfot som saknar de flesta ledbanden blir lite myxo för övriga trafikanter.
Blev cirka 600 mil med ER-6n varav 4 SMC kursdagar (steg 3, steg 4, steg 4, gruskurs)
Hämtade ut den andra hojen efter reparationen och körde till SpeedArtDesign i Mariestad, samt SM-finalen i Sviesta innan jag tog dit den på en långtur till Alicante (med en avstickare till Motorland Aragon för att se MotoGP). Ställde hojen för förvaring i Alicante, så min säsong är inte riktigt slut än - hinner med en runda till innan nyår.
Hittills i år 890 mil med XR1200 varav 2 SMC kursdagar (steg 1, steg 2)
Resan till Spanien var otroligt bra, att köra i Spanien är en fantastisk upplevelse.
(Berätta ogärna mer - kommer bara låta som om jag skryter eller vill få folk att avundas)
Så säsongen pajade helt pga skador, men rymde ändå livsomvälvande positiva körningar.