Sluts snacka skit i min tråd
Joråsåatteh.
Sluts snacka skit i min tråd
Köpte ny hoj efter en ofrivillig paus i hojandet på 2 år. Kört runt 400 väldigt lugna mil. Var med på min första och sista gruppkörning. En helt ok säsong, även om jag kanske inte har hunnit köra riktigt så mycket som jag ville egentligen
Vad var det som gjorde att det blev sista gången?
"Lugn runda idag", tätt följt av att mosa 25mil i dubbla skylthastigheten. Nä, visst, alla gruppkörningar är ju klart inte så. Men hela upplevelsen var inte direkt min grej, kände jag.
Sålde hojen till en kompis förra året för jag jobbar för mycket och kör för lite. Han körde hem den och där blev den stående. Så i våras skulle han sälja den och jag fick abstinens och köpte tillbaka den. Insåg dock att jag inte skulle köra så mycket om jag inte hade nån plan, så jag bokade 5 dar på GR.
Veckan efter jag bokat fick jag veta att jag var tvungen att dra på jobbresa GR-veckan.
Körde kanske tre ggr i maj, sen borrade nån ut styrlåset och den fick åka till verkstan som hade 6 veckors väntetid.
Mailade dem vecka 6 och meddelade att jag var på väg hem från jobb och skulle hämta den veckan efter. Verkstan mailade tillbaka och meddelade att det var 6 veckors kö. Varpå jag svarade att det gått 7 veckor. Inget svar. Kom hem till Sverige igen och ringde verkstan. Killen som svarar säger: -Öhh... Jag skulle kunna berätta vad som hänt men det är nog bättre att du får prata med min chef. Chefen tar luren och berättar att nån tjomme som tagit emot hojen slutat och de som jobbade kvar inte visste vad de skulle göra med hojen.
- Vänta... Om det står en hoj utan styrlås på er verkstad, så vet ni inte vad som ska göras? En hoj med regplåt, som transportstyrelsen kan ge ägaruppgifter på? Som man typ skulle kunna ringa och fråga vad som är fel? Om man inte ser hålet i styret alltså? - Jamen vi har ring dig! Jaså? Men då borde jag ju ha ett meddelande, eller ett missat samtal? Som jag inte har. - Jaja, men nu är det iallafall så att vi inte gjort nåt med hojen. Okej. (Nej det var fan inte ok, men vad skulle jag säga??) LAGA SKITEN!! NU!!
- Ja, absolut.
Tar tre dar, så ringer de, styrlås är såklart restade hos Triumph, inkommer om 4 veckor.
Efter 4 veckor ringer jag, jo styrlåset har kommit men de har ju 6 veckors väntetid. Ehh, va, jag har fan väntat 11 veckor?! - Ja, men du är inte inbokad, så vi tar din hoj när vi får tid.
Fick tillbaka den efter typ 12 veckor, sommaren var slut och jag hade börjat jobba igen. Körde kanske 6 gånger totalt i år. Sålde den och kommer aldrig mer köpa en Triumph eftersom HojCenter i Länna numera är de enda som servar Traja i Sthlm och jag vill aldrig mer ha med dem att göra.
Jag köpte en motorcykel i juni. Bytte däck, drivpaket, gaffeltätningar, koppling, laddningsregulator, batteri, bromsvätska. Smorde upp alla vajrar och justerade in allt perfekt. Krockade den förra fredagen på väg till vinterförvaring. Bra år!
Försöker köra med säkerhetstänkt men ibland brister omdömet ändå.
Nr 1 samt 2 är helt och hållet mitt eget fel och har fått mig att tänka till mer än en gång med vad man egentligen håller på med.
Nr 3 samt 4 är självklart också mitt fel men ibland så kan det vara svårt att förutse sådana händelser, ett sådant styrslag har jag aldrig åkt på innan och att trafikverket lägger ut grus på vägen utan att varna för det är ganska dålig stil...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|