Hur såg ditt mc-år ut 2016?

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Började med ett par 100mil med en Ducati Diavel, skitmysig hoj men hård fjädring och ont i njurarna fick mig att byta till mig en R1200GS! Har länge varit sugen på grusvägskörning. Det vart 400 sköna mil på den innan kompisen lurade på mig att testa en lättare offroadhoj. Så på fredag hämtar jag en helt ny Husqvarna 701 Enduro! :yoparty
Säsongen är inte slut! :banana
 

PellePe

Kopplar inte.
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Vittinge!
Hoj
Kawasaki Z400 -83, Honda NC700SD och Monark M71 -47
Ja tjöpte en R1:a me turbo, körde 330 på bakhjulet in nå jävla brostolpe i södertälje de blev nå tjafs om. Hojen skrot. Tjöpte en gsxr 1000 me kompressor, körde stoppie i 290 på gågatan i gammla stan och brakade in i nå jävla porslinsaffär. Polisen har den hojen nu. Tjöpte då en kawa h2r me borrad luftburk, järnet uppför hoppbacken i Falun och ut i jävla statosfären. Frontade med en satellit som gjorde 27000 kmh, smassk sa det och smällen hördes i hela rymden. Ramlade ner genom taket hos trafikverket i borlänge under pågående möte om extremt beteende och sa att sånt bara är skitsnack!! man vet SJÄLV när man har kontroll!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Blev lite mer spontana mc-turer på allmän väg i år än tidigare i och med att Monstret införskaffades förra säsongen. Dess syfte var därmed uppfyllt. Sedan kanske jag hade önskat att det hade blivit mer kört. Vädermässigt lämnade sommaren rätt mycket att önska. Blev ett par sena rundor med Monstret så sent som för ett par veckor sedan i det vackra höstvädret. Årets sista runda blev idag med 748an till bensinstationen för att fylla upp tanken och sätta lite extra luft i däcken samt en varmkörning. Det var endast ett par grader ute, men torrt och fint på vägarna. Ostadigt väder väntar enligt prognoserna.

Ser inget självändamål i att köra hoj året runt. I ett annat liv kanske man hade sett annorlunda på det hela. Med en hoj lämpad för ändamålet förstås. Vet vet kanske kommer man på andra tankar senare i livet. Man ska aldrig säga aldrig.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Runt 5 offroadturer med övernattning, en 6-dagars Norgetur, en 5-dagars Sydsverige runt i oktober. Och jobbpendling varje dag samt mindre turer hemmavid.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Blev mest nöjeskörningar i roslagens småvägar. Har haft skitkul mestadels av den tiden. Körde dock omkull en gång i regn och en annan gång i diket pga "osynligt" grus. Jag & hojen ok men den känns lite mer vinglig än tidigare. Hoppas att gaffeln inte är alltför sne. Har bucklor å repor på hojen såväl som mig själv.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Highiside på Anderstorp 7e Maj ... spräckte skålen och 1 spricka rakt över.
4.5 tim operation och 13 dagar på sjukan. 6v utan att få använda högerben.
Det kändes ... inte först, men då jag trodde jag kunde ställa mig upp och gå, som dom tuffa killarna !
Vänster fot fick 4 frakturer oxå... höger pekfinger, vänster tumme och höger axel blev lite tilltuffsad.
Men är lite sugen på SM premiären om så där 200 dagar så jag kämpar på :huvet

..och fy satan vad man tappar styrka fort utan rörelse, och bygger fett :D
Sjukt! Kommer du bli återställd? Kommer de där skruvarna sitta där de sitter??

:näsblod
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
En 300mila rundtur genom sverige i sommras. Det var kul att köra vägar man aldrig sett tidigare och sova i tält. Men när jag kom hem var jag helt mätt på hojåkning så efter det har den kanske gått 100mil. Lägsta miltalet jag fått ihop på en säsong hittils.
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Tog kortet i somras efter ha gått i tankarna om att ta det på tok för länge.
Allt gick galant och i Augusti så fick jag lappen och åkte och köpte en SV650 -02

Blev bra många mil på den :D
Men nu har man hela vintern på sig att hitta en nyare hoj :)
 

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Gällivare
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
Rätt ointressant efter att jag sålde mitt livs kärlek, en fin R1 från 2005 och skaffade mig en superduke 990. Fick åtminstone ihop 200 mil på R1an och 1000 med SDn och 2 resor i Sverige och Norge. Inte för att superduke är en dålig hoj men tycker R1 är så mycket trevligare i alla situationer. :)
 

haltiner

Medlem
Gick med
17 Jun 2016
Ort
Vansbro
Hoj
Honda CBR 1000RR inlöst. BMW S1000RR
Mitt mc år började den 21 juni då köpte jag min första väg mc!! Har kört cross/enduro i typ 15 år och tre genomförda GGN. Så glädjen av en sport hoj var enorm... Sen har det blivit turer till Stockholm och Kalmar mm totalt innan snön kom 480 mil ca dom roligaste milen i mitt liv.. :)
Så nu får man ta fram skotern..

skoter 1.JPG
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
hämtade hem RD'n från vinterförvaringen 3 mil bort. stått still sedan dess. nu får den stå till våren & sedan säljas...

En CRF 450 HM eller en R1 04-06 kommer att införskaffas inför nästa år
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Körde 2 bandagar med min Tuono plus ett antal nöjesrundor ca 360 roliga mil.
Min 2:a hoj jäklades större delen av säsongen tyvärr, lyckligtvis är den nu redo för 2017:kär:banana
 

lindell21

Medlem
Gick med
11 May 2011
Ort
Johanneshov
Hoj
Suzuki Sv650s -00
Börja med att morsan fick en hjärnblödning i april. Körde fram och tillbaka till Norrtälje varje dag i någon vecka tills hon blev stabil. Jag har för mig att det var runt 2 - 6C regn, snö, hagel så gott som varje dag kändes det som.

I mitten av maj fick jag problem med sista kotan i ryggen, det tog 7 veckor innan det var okej igen. Drog till Asien i 2 veckor där jag bröt en stortå med 2 dagar kvar samt fick en kraftig öroninflammation och kraftig extern otit som gjorde att jag varken fick på mig skorna eller hjälmen pga smärta.

Jag Lyckades åka en vända på 20 mil i slutet av augusti sen kom problemen med ryggen tillbaka. Efter det så gav jag upp och ställde in hojen för denna säsong.

2017 kan knappat bli sämre för min del! Farsan vill att vi drar iväg till Norge.
 

FrökenA

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR650F, 2017
Köpte en ny MT-09:a i mars i år, körde ca 400 mil innan semestern (mest kurviga landsvägar men oxå några kurser på storbana med SMC), under semestern körde vi med full packning (inkl. tält) till Nodkap och tillbaka: 600 mil, sen blev det nog 200 mil till efter semestern; oftast lite kortare turer men även en kurs på storbana till (för att det är det roligaste som finns). Älskar min nya fina hoj, och längtar redan till våren när jag får ta ut den igen! Den här cykeln passar mej perfekt, och den ska jag ha några år och verkligen växa ihop med. :tummenupp

Norge.jpg
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Sjukt! Kommer du bli återställd? Kommer de där skruvarna sitta där de sitter??

:näsblod

Skruvar och plåtar blir kvar, har ju sedan innan 2 plåtar och en näve skruv i ansiktet så bara kul att få lite mera att raka ihop till urnan :D

I måndags var det 6 månader sedan smällen, och då trodde Ortopderna att jag kunde börja arbetsträna, men då hade jag jobbat lite mera än 1 månad på 25%.
Har joggat några km flera ggr, i LÅNGSAMT tempo, men jobbat, utan painkillers med faktiskt.
På styrketräningen så ligger jag mest efter i benen, och framför allt i addactur, dvs i klämma ihop knäna runt tanken så där som man vill på en raka över ett litet gupp kanske, eller hänga görr ut i vänster böj är med lite "kukigt" då det bröt illa sist på Gelleråsen, och då jag gjorde en lowsider ;) men utan skador.
Överkroppen är ungefär samma styrka som innan...dvs klent byggd :D

Kommer säker inte blir 100% återställd, men har ju 5 månader till på mig till att kämpa !!
SKA köra på Anderstorp i Maj ! End of story !!:yoparty
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Planade toppen 2 gånger...................................................................... :mad:
 

Ecko

Medlem
Gick med
13 Dec 2015
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha R1-16
Säsongen avslutades med att jag åkte ner i diket på Bulten för 1-2 månader sen...
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top