Hur ser det ut i ditt garage?

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
Vill också har stort och fint :(

34g3joi.jpg

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Ja, snyggare än de flesta har hemma.

Jag skall bygga ett garage till nya kåken. 40 m2 har jag att lira med. Det skall rymma bil plus minst två hojjar + "verkstad". Har inte haft garage tidigare, så vet inte vad man "måste" ha.
Är det något jag bör tänka på? Armaturer och sånt kan man ju flytta runt i efterhand, men dra vatten etc är sånt man kanske bör tänka på från början.

Tips?

40m2 räcker, OM du har en friggebod.

Det är otroligt vilken plats gräsklippare, trimmers, spadar, bra-att-ha-virke, färg, och allt annat nödvändigt ont för huset tar.
Ska själv bygga till en frigga för allt sånt, där jag kan arbeta med virke och ha sågen permanent uppställd, skicka in däcktravar mm.

På så sätt får garaget agera garage.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Här hittade man en video på ett "VILL HA" garage... 500kvm delvis under marken med en FET hiss för att få ner fordonen. kostade dock 6milj att bygga allt men what the heck... Just denna snubben har en STOR husbil där samt 100-talet motorcyklar... :tummenupp

Last edited:

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Här hittade man en video på ett "VILL HA" garage... 500kvm delvis under marken med en FET hiss för att få ner fordonen. kostade dock 6milj att bygga allt men what the heck... Just denna snubben har en STOR husbil där samt 100-talet motorcyklar... :tummenupp
................................................

Dra åt helv_ete sicket bygge!
Men allvarligt talat - varför ha så många ex av samma modell/variant - bättre några får rulla...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Har ett nytt garage efter en flytt! :) Murray klipparen håller jag på att slänga i en CR450 motor i. Blir ett bra fordon till bolaget! :D
DSCN2486.jpg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Huset är tydligen till salu. Förklarar kanske hans välvilja att visa upp det offentligt. Samlingen är flyttad eller avyttrad. Reagerade på att man bara såg bruksbilar under gjord när han i videon talade om vikten att det skulle stå emot moder natur eftersom bilarna var värda miljontals dollar. Jag personligen föredrar nog hellre ett omgjort gammalt stall till en herrgård framför många av de hightech lösningarna som man ser i den här tråden nedan.

http://www.luxury4play.com/automoti...insane-garage-picture-thread-50-pics-300.html

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
En veckas semme och pisseväder, vad kan man då göra? Jo man kan fixa i garaget =)

flyttade hojarna från garagedelen till förrådsdelen, tog bort dörren mellan garaget och förrådet som numera är parkeringsplats för hojarna, flyttade upp allt jävla skit på vinden som var värt att spara på från förrådet o körde resten till tippen (fullt släp) målade väggarna (har en kortsida kvar) och snickrade ihop en hylla till bandäcken osv. blev mycket luftigare i garaget, var lite trångt innan då det mer eller mindre alltid står 2 bilar i garaget, nu är där gott om plats om man ska skruva bil, o ska jag skruva hoj får jag rulla ut dem i garaget men enklare grejjer kan jag göra på nya parkeringsplatsen.

ursäkta den sunkiga bildkvaliten

2012-06-25 15.52.15.jpg2012-06-25 15.52.36.jpg2012-06-25 15.53.03.jpg2012-06-25 15.53.17.jpg

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Ok, hissen var cool. Men i övrigt hade han nog inget i det garaget jag blev avundsjuk på förutom yta (gosh vad jag saknar yta)!

Inte ens coola bilar jue :(

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En veckas semme och pisseväder, vad kan man då göra? Jo man kan fixa i garaget =)

flyttade hojarna från garagedelen till förrådsdelen, tog bort dörren mellan garaget och förrådet som numera är parkeringsplats för hojarna, flyttade upp allt jävla skit på vinden som var värt att spara på från förrådet o körde resten till tippen (fullt släp) målade väggarna (har en kortsida kvar) och snickrade ihop en hylla till bandäcken osv. blev mycket luftigare i garaget, var lite trångt innan då det mer eller mindre alltid står 2 bilar i garaget, nu är där gott om plats om man ska skruva bil, o ska jag skruva hoj får jag rulla ut dem i garaget men enklare grejjer kan jag göra på nya parkeringsplatsen.

ursäkta den sunkiga bildkvaliten

View attachment 364252View attachment 364253View attachment 364254View attachment 364255

Sweet!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...