hur ser ni motorcyklister på snabba bilar och tillhörande körning/ägande av dom?

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Det e bra kört.
Men är inte GT3RS samma bil som porshecup?
Dvs Porshes fabriksbyggda tävlingsbil som är basserad på Porshe GT3.

Det verkar som om gt3rs bilarna är en mer bananpassad hottad variant av den vanliga gt3:an. Vet inte exakt vad som skiljer de olika modellerna åt men jag skulle kunna tänka mig att rs:en har lägre vikt, mer motor, bättre bromsa och väghållning.

Om carreracup bilarna utgår från denna modell eller ej vet jag inte. Fast carreracupbilarna är ju rena banbilar som inte har något onödigt i sig, rs:en har ju vanlig inredning fast något lättad samt racestolar.

Last edited:

Corsa

Från nykläckt till kyckling
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -02 Gul
Corsa har sagt det bäst hittills i tråden.:tungan

En sak som är litet intressant är att nästan alla som pratar om körglada bilar pratar om Porsche, BMW M, AMG, Lamborghini, Ferrari etc. Bilar i prisklass från en halv till ett par miljoner (oftast) skattade kronor, och i storleksordningen 3-4 kg/hk. Bilar som de allra flesta bara kan drömma om.

Minst lika mycket körglädje, både räknat i kg/hk, i väghållning och i rent subjektiv lek-känsla, får man i exempelvis en välbyggd Super Seven replika för under 200' kr... Dessutom med ofantligt mycket lägre kringkostnader som försäkring, värdeminskning, service etc.:)

Tackar :)

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
de va lite kul å pressa hem idag, kom ikapp en MB SL 55 AMG, den gick utafan den bilen men om jag får välja 600cc för 30-40K som inte blir ifrånåkt (de va väldigt jämt över 200) av en MB AMG för en massa mer pengar, tja då är valet lätt :) om han mosa fullt vet jag inte :)

EDIT: närmare 230-245 så kunde man se honom försvinna sakta fram för en den jävlen :)

Var det ni som gasade vid Alvik bort mot Bromma? Det var jag som körde om er vid Shell macken.:) Tyvärr var föraren i Mersan en idiot, han var 1 mm från att köra på mig i Alvik...:mad: För ZX12:an var Mersan en riktig stoppkloss.:D

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Var det ni som gasade vid Alvik bort mot Bromma? Det var jag som körde om er vid Shell macken.:) Tyvärr var föraren i Mersan en idiot, han var 1 mm från att köra på mig i Alvik...:mad: För ZX12:an var Mersan en riktig stoppkloss.:D

hehe jag tror folk har för mycke pengar för de verkar vara flera ute å letar rejs mot hojjar :)

den här MBn å jag låg på E18 norr om sthlm upp mot Norrtälje :) kom ikapp honom vid Roslagsstoppet :)

Det verkar som om gt3rs bilarna är en mer bananpassad hottad variant av den vanliga gt3:an. Vet inte exakt vad som skiljer de olika modellerna åt men jag skulle kunna tänka mig att rs:en har lägre vikt, mer motor, bättre bromsa och väghållning.

Om carreracup bilarna utgår från denna modell eller ej vet jag inte. Fast carreracupbilarna är ju rena banbilar som inte har något onödigt i sig, rs:en har ju vanlig inredning fast något lättad samt racestolar.

en gammal polare som är helt eller var iaf helt såld på porsche hade en 911RS den hade fanken ingenting var de gällde inredning osv, han satt med hörselskydd i bilen :) så de är nog en lättad variant RS modellen (nån porsche tokig som vet här?)

Hitta faktiskt en länk med bild på hans Porsche, om han äger den änn idag vet jag inte, då han har flyttat söder över.
http://www.alltombilen.com/bilgalleri_visa.asp?id_car=97

Last edited:

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
de är ekonomin som bestämmer antalet hobbys :D

Ekonomi tycker jag inte det är som sätter stopp... Banken har hur mycke pengar som helst! :tungan

Jag tycker det är tiden som sätter stopp... Hade gärna haft en sjysst båt oxå om jag hade haft tid.

Antingen så jobbar man, eller så är det familjen, kompisar osv. Fast när man äntligen har tid över.... så regnar det tamefaaaan varenda gång i det här J***a landet.....:huvet

Nä, ja e inte bitter av att få blöta fötter såfort man öppnat ytterdörren... :näsblod

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Du menar att hojjarna kör skjortan av bilarna i kurvorna och vid inbromsning?

Vid inbromsning absolut.
Men mitt i kurvan är nog tveksamt, det är nog det ställe där en bil har bäst chans.

Men sen har det ju mycket att göra med vad det är för bil.
Tekniken att köra på 4 hjul har flera fördelar, och en extrem bil går fortare än en extrem motorcykel.
Gämnför en MotoGp 800 med en F1 bil så har inte hojjen en chans.
Sen är det ju en fallande skala.

Men en grym standard-Gat-hoj för 130.000kr vill jag påstå är snabbare än en grym standardbil för 700 - 900.000kr.

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Jag kan säga att jag tappat intresset för snabba bilar totalt sen jag skaffade hojen och det är inte ekonomin. Men tunga bilar tycker jag om däremot. Kör en 2,6tons SUV VW touareg med 3 liters diesel V6, bara 240 vildar men en jävla massa vrid, automatlåda så klart. :tuttar

Hojkänsla: Sh*t va det går undan, redan 150 :gnissla
Folkakänsla: Jävlar va den drar! VA? bara 50! :va

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
Jag kan säga att jag tappat intresset för snabba bilar totalt sen jag skaffade hojen och det är inte ekonomin. Men tunga bilar tycker jag om däremot. Kör en 2,6tons SUV VW touareg med 3 liters diesel V6, bara 240 vildar men en jävla massa vrid, automatlåda så klart. :tuttar

Hojkänsla: Sh*t va det går undan, redan 150 :gnissla
Folkakänsla: Jävlar va den drar! VA? bara 50! :va

hahaha det är fan sant, påminde mig om strv 122, shit vad det gick i 50-60 första gångerna och vridet var väl helt ok med dubbla 12:eek:r och 1500hk

ang bil/mc snacket hade jag nog gärna haft råd till båda och gärna med mycket bantid men tills dess är det fan så gött med bara mc med, speciellt när steget till bilar med liknande prestanda är så högt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!