Hur ser vägarna ut i norr? - morgondagens äventyr 26/4!! =)

IronMike

Guest
Tar flyget upp till Luleå imorgon, framme 10:00 ...handlar hoj. Sen 92 mil hem till stockholm..

Hur ser vägarna ut? Tänkte väl brassa E4an hela vägen...Ni får gärna ansluta er till mitt korståg på E4an södergående om ni ska ut å åka..

Jag har svart ställ, blå R1a :hej :hej

....är otroligt nervös inför flygningen. Kan ju inte direkt hälla i mig en massa öl som jag brukar göra inför en flygresa.

Källa, flygrädsla: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=95623

:3freak

Vad ska man annars tänka på? Brukar snuten ha hastighetskontroller på några speciella platser ?? Finns det någon vägsträcka som är i risigt skick?

Mvh

Micke

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Tja!

vägarna är i bra skick. Inte mycket grus eller så. Jäkligt många fartkameror, men det drabbar ju inte dig på mc iaf.

Det är rätt så ofta fartkontroll norr om pite. Ta det lite extra lungt där.

Sundsvallspolisen är också flitiga...

kör försiktigt

/Erik, lule

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
IronMike skrev:
2114219 Tar flyget upp till Luleå imorgon, framme 10:00 ...handlar hoj. Sen 92 mil hem till stockholm..

Hur ser vägarna ut? Tänkte väl brassa E4an hela vägen...Ni får gärna ansluta er till mitt korståg på E4an södergående om ni ska ut å åka..

....är otroligt nervös inför flygningen. Kan ju inte direkt hälla i mig en massa öl som jag brukar göra inför en flygresa.

Vad ska man annars tänka på? Brukar snuten ha hastighetskontroller på några speciella platser ?? Finns det någon vägsträcka som är i risigt skick?

Mvh

Micke

Norr om ö-vik är det "fri fart" :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jävlar va du ska köra då:D

Gött att få en lång tur med den då:) Hoppas cykeln är i det skicket du tror då!

edit jävlar läste hela tråden du länkade till, du har problem!:D

aa får se om du överlever flygresan då :3freak

Låter ju inte skoj de där, hur gick USA resan?

Last edited:

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
Ska också hem o hämta hojen i Lycksele i helgen men dock bara åka E12 till Umeå.
Jag sitter ständigt o åker E4 i mitt jobb o där du ABSOLUT ska ta det lugn är ca 3 mil söder om Skellefteå mellan Bureå o Ljusvattnet. Jag har åkt fast två gånger på den sträckan (dock med bil) o sett polisen ett antal gånger där. Norr om övik bygger dom botnibanana så där är det endel vägarbeten men dom borde du märka i tid :tummenupp
Ta det också lugnt pga vägarna är inte sopade än så det ligger enheldel grus i väggernen.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Haha vilken galing!

Klä dig varmt för det ser inte ut att bli nått vidare väder.
Hoppas att allt går bra och lycka till :tummenupp

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
köpa hojj i norrland är inte det att gå över ån efter vatten :confused: får vi se va det är du köpt? Annars till din fråga , se upp för tjälskotten vägarn håller inte samma standard som i söder

IronMike

Guest
nasholm6 skrev:
2114302 Ska också hem o hämta hojen i Lycksele i helgen men dock bara åka E12 till Umeå.
Jag sitter ständigt o åker E4 i mitt jobb o där du ABSOLUT ska ta det lugn är ca 3 mil söder om Skellefteå mellan Bureå o Ljusvattnet. Jag har åkt fast två gånger på den sträckan (dock med bil) o sett polisen ett antal gånger där. Norr om övik bygger dom botnibanana så där är det endel vägarbeten men dom borde du märka i tid :tummenupp
Ta det också lugnt pga vägarna är inte sopade än så det ligger enheldel grus i väggernen.
Tack, ska fan skriva ner det :D

men fri fart norr om övik allltså :tungan

--

ber till vädergudarna!! men enl smhi ser det ut att bli växlande molnighet...

får tare lugnt, ny hoj, helt ny utrustning - ALLT nytt å inte inkört, tight skinnställ, ny hjälm, stövlar å handskar etc etc. Å första turen på hoj sedan augusti förra året....

så ny hoj, ny utrustning å första turen på typ 8 månader, å 92 mil :rolleyes:

fast flygningen e jag skraj för....

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
IronMike skrev:
2114338 Tack, ska fan skriva ner det :D

men fri fart norr om övik allltså :tungan

--

ber till vädergudarna!! men enl smhi ser det ut att bli växlande molnighet...

får tare lugnt, ny hoj, helt ny utrustning - ALLT nytt å inte inkört, tight skinnställ, ny hjälm, stövlar å handskar etc etc. Å första turen på hoj sedan augusti förra året....

så ny hoj, ny utrustning å första turen på typ 8 månader, å 92 mil :rolleyes:

fast flygningen e jag skraj för....

Vi ska gå ut på E4an o ha vätske kontroller åt dig, första stoppet blir i Antnäs 3 mil söder om luleå jag ställer mig med en kall öl

IronMike

Guest
Chii skrev:
2114368 Vi ska gå ut på E4an o ha vätske kontroller åt dig, första stoppet blir i Antnäs 3 mil söder om luleå jag ställer mig med en kall öl
Klockrent :rofl .. blire blåbärssoppa ? :tungan

inga räkor bara, e allergisk mot skaldjur, iofs har jag adrenalinsprutan med mig, fast man får ju adrenalin när man kör också :hihi

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Du kommer bli dyng-förkyld..... :näsblod

spelar ingen roll hur mycket du pälsar på dig.... så länge du inte köpt en guldvinge cupé så kommer du garanterat ha feber med frossa & rinnande näsa i början på nästa vecka....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DaLorD skrev:
2114424 Du kommer bli dyng-förkyld..... :näsblod

spelar ingen roll hur mycket du pälsar på dig.... så länge du inte köpt en guldvinge cupé så kommer du garanterat ha feber med frossa & rinnande näsa i början på nästa vecka....

Börjar närma mig 150mil avverkade på 1 vecka nu och jag är då frisk:D

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
99,8 mil

Åkte den sträckan förra året på hoj. Fast ytterligare lite längre. Det jag tycker va absolut sämst var alla jävla vajrar dom spänt upp, pajar snittfarten något fruktansvärt! Ligga bakom en långtradare i 87 km/h kilometervis i sträck är frustrerande. Det är inte många sekunder man kan gasa innan man fastnar bakom nästa, naturligtvis precis när det blivit 1-filigt igen... :4skrika :4skrika :mad:
Kameror såg jag typ inga, mötte en polisbil under hela resan... Raid här på SH åkte på 7 timmar någonting i ett Honda Höghus så du får försöka matcha det.
Trevlig resa!

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
IronMike skrev:
2114219 Tar flyget upp till Luleå imorgon, framme 10:00 ...handlar hoj. Sen 92 mil hem till stockholm..

Mvh

Micke

92 mil blir ju hur skönt som helst! Körde 86 mil på en dag! Kan lova att jag sov hyffsat bra =)

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Du är välkommen på en kopp java hos mig, jag bor vid E4 1,5 mil söder om Sundsvall. Din velige fan, kul du äntligen bestämt dig! :yoparty

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Som så många andra säger så kan jag inte annat än rekommendera väääldigt mycket, o framförallt rätt kläder. :tummenupp

Hoppas solen tittar fram, annars kan det bli kallt för dig.

Jag körde Från Linköping till Sundsvall i +5 grader för 1½ år sedan.
När solen gått ned så blev det mycket mycket kallare.

Ett tips är ju o stanna mycket o ofta, gärna några timmar vid vissa stop. Man blir kall o stel annars.

Good luck! :yoparty

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
När jag åkte ner efter påskfirandet i Gävle så kryllade det av poliser utefter E4 mellan Mehedeby å Uppsala :(
Som sagt, ta på dig ordentligt, ett regnställ kanske inte vore så dumt? :)

IronMike

Guest
>> FARTGALEN << skrev:
2114566 Åkte den sträckan förra året på hoj. Fast ytterligare lite längre. Det jag tycker va absolut sämst var alla jävla vajrar dom spänt upp, pajar snittfarten något fruktansvärt! Ligga bakom en långtradare i 87 km/h kilometervis i sträck är frustrerande. Det är inte många sekunder man kan gasa innan man fastnar bakom nästa, naturligtvis precis när det blivit 1-filigt igen... :4skrika :4skrika :mad:
Kameror såg jag typ inga, mötte en polisbil under hela resan... Raid här på SH åkte på 7 timmar någonting i ett Honda Höghus så du får försöka matcha det.
Trevlig resa!
Hehe ska tare lugnt.. men ere bra väglag å cykeln känns ok, så kommer jag nog inte a spec mkt längre tid på mig, om jag känner mig själv rätt..

Hoztic skrev:
2114616 När jag åkte ner efter påskfirandet i Gävle så kryllade det av poliser utefter E4 mellan Mehedeby å Uppsala :(
Som sagt, ta på dig ordentligt, ett regnställ kanske inte vore så dumt? :)
Har fler lager kläder :) underställ å fodrade handskar å extra vindhandskar, vindjacka å tröjja å dubbla strumpor å goretex rånarluva - om de behövs =) hoppas de räcker... Fy om man börjar frysa efter 10 mil, å har 82 kvar :3freak

Hornet_600 skrev:
2114591 Du är välkommen på en kopp java hos mig, jag bor vid E4 1,5 mil söder om Sundsvall. Din velige fan, kul du äntligen bestämt dig! :yoparty
Hehe tack =) .. vore kanske inte helt fel, får se hur bråttom jag har. Bor du intill E4an ?

heathrow skrev:
2114575 92 mil blir ju hur skönt som helst! Körde 86 mil på en dag! Kan lova att jag sov hyffsat bra =)
Hoppas hoppas =) aldrig kört R1a, så jag har ingen aning om hur obekvämt det är.. :confused: är väl ca 180 cm, borde nog gå.

nu ere läggdags iaf. ska upp 06, smått nervös inför flygningen :(

hjälp mig att be till vädergudarna.

:hej

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...