Hur ser vägarna ut i norr? - morgondagens äventyr 26/4!! =)

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Mr Baseman skrev:
2116499 Tror fan jag såg dig idag!
Var på väg upp från Umeå med lastbilen.
Mötte dig ca 2-3 mil söder om Piteå å då var väl klockan 13:20 ungefär!
Du fick ju rätt bra väder ändå måste jag säga...

Och det var väl där i krokarna han körde vilse... :rofl Skulle tro Mike är i Norge nånstans just nu.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hornet_600 skrev:
2117487 Och det var väl där i krokarna han körde vilse... :rofl Skulle tro Mike är i Norge nånstans just nu.
Jag ska hålla utkik om han passerar här. Då bjuder jag den frusne knutten på lite läsk och pepparkakor. :hej

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hur gick det?!

Hallå!

Hur har det gått? Var skönt väder igår iaf, så det borde väl ha gått bra kan man hoppas :)

MC Doktorn

Guest
Iron Mike the Road Movie
Hur gick det ? Såg du några isbjörnar ? fryser du? är du trött ? fick du bensinstopp ? Är du hemma efter 100 mil på en sport hoj :död

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Var hojjen skabb och du sitter i full mundering i baren på flygplatsen och samlar mod till hemresan? :fyllisar

IronMike

Guest
Viket Jävla Helvete !!!!!

Enl alla prognoser skulle det bli fint, å hyffsat varmt...

Flyget går bra, allt går bra, hör kaptenen säga +2 i Luleå på morgonkvisten. *äsch, de stiger väl uppåt 10 på dagen* .... :huvet ... kom därifrån vid 13 kanske, första biten var bra kall, ingen riktig sol som kunde värma, det var höga moln, så även fast det såg lite soligt ut, så kände jag aldrig att det värmde. första biten ner till piteå var jobbig, faktum att jag redan hade tappat känsel i händer och tår - trots jättebra fdrade handskar som även är rekomenderat för snöskoterkörning :huvet

*på med mer kläder*

Sen bar det av igen... Nu steg tempen ngt, jag svettades på ryggen, men förfrös fingrar och tår ännu mer, även magen började kännas bortdomnad. Började stanna med 4-5 mils mellanrum, på mackar, krogar etc, för att spola fingrar å tår med varmvatten. Sedan sjönk temperaturen ännu mer....

Framåt höga kusten blev det tjock dimma :huvet ... JÄVLIGT TJOCK DIMMA, sikten var kass, det blev 0-gradigt, för att sedan vid en rastplats fick jag höra av en chaffis att det var -1 grad :huvet

Hade dessutom glömt mitt genomskinliga visir.... *suck*

Såg ingenting, var tvungen att åka med öppet visir till Sundsvall.. In på Mcdonalds för att värma mig, nu började det bli riktigt mörkt ute. Dimman som hade blivit till små regndroppar på stället, var is på sina ställen, bl a över benen och lite på armarna :3freak ...började känna mig riktigt dålig, förkyld, röd i ögonen, ont i hela kroppen osv. Men jag gav mig inte, jag skulle fortsätta, jag åkte 4 mil till med öppet visir, sen var jag tvungen att ge upp, i GNARP :huvet

Klev in på macken, skakade av kyla/smärta.. Hade blå/lila händer å kinder. Ögonen var helt röda. Jag fick nog efter en 10-15 min på macken feber.. Skulle börja ringa runt, då var batterierna slut på mobilen :huvet

Köpte en laddare.. Ladda telefonen. Ringde sedan alla polare, ingen svara. Ringde farsan som låg å sov, han sa bara "jag åker nu", kl var kanske 22... Han hyrde trailer i Gävle,. Dock en trailer utan ramp :huvet - och macken i Gnarp stängde kl 24 - så jag fick stå utomhus å vänta ett bra tag.. Till lsut kom han, så otroligt schysst iaf :) kom sådär vid 01... Sen vare ju såklart problem å lyfta upp bågen 45 cm upp på trailern, det gick nästan, till slut fick vi ge upp. Vi fatta inte hur vi skulle göra....

Så kom jag på en ide att sno några lastpallar från baksidan av macken som jag hade sett. Sagt å gjort, vi byggde en trappa med lastpallar 3-2-1 .. med lite meck så fick jag upp hojjen, sen snodde vi lastpallarna och placera runtom bågen, å klädde bågen med allt mjukt vi kunde hitta i vår bil, å kilade fast allt med nackstöd, rep, tygmattor osv...

Vakna nyss med feber, ont i hela kroppen. En trailer som ska tillbaks till Gävle. Och en plånbok fattigare än någonsin.

Men jag e glad ändå, bågen e fin :tummenupp

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Vafan, gav du upp? Du får byta nick till SoftMike eller nåt för Iron är du inte. Skämtåsido, grattis till ny moped.

IronMike

Guest
Orkade inte ta så mkt bilder, va kallt å jävligt :4skrika (taget me mobilkamera)

Ringo skrev:
2118118 Vafan, gav du upp? Du får byta nick till SoftMike eller nåt för Iron är du inte. Skämtåsido, grattis till ny moped.
Tack :) .. det var bara lite soligt runt Umeå egentligen, men de va svinkallt ändå :(

Bifogat

• Bild889111 009.jpg
    Bild889111 009.jpg
    53.9 KB · Visningar: 223
  • Bild889111 010.jpg
    Bild889111 010.jpg
    34.8 KB · Visningar: 201
  • Bild889111 011.jpg
    Bild889111 011.jpg
    75.8 KB · Visningar: 340

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
IronMike skrev:
2118105 Enl alla prognoser skulle det bli fint, å hyffsat varmt...

Flyget går bra, allt går bra, hör kaptenen säga +2 i Luleå på morgonkvisten. *äsch, de stiger väl uppåt 10 på dagen* .... :huvet ... kom därifrån vid 13 kanske.

Hoho, man kan ju nästan räkna ut med könet att man inte kan köra knappa 100mil på en dag om man startar Kl 13 på dan.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Victor skrev:
2118127 Hoho, man kan ju nästan räkna ut med könet att man inte kan köra knappa 100mil på en dag om man startar Kl 13 på dan.

Mmmm. Jag åkte från sthlm, märsta runt 10 på förmiddag, hemma i Boden runt 22. Med lite stopp här och var.
Och mycket riktigt, händer och fötter försvann första 15 milen, sen var dom med hela vägen upp.

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Victor skrev:
Hoho, man kan ju nästan räkna ut med könet att man inte kan köra knappa 100mil på en dag om man startar Kl 13 på dan.

Ja, jag tycker att det här inköpet var mindre bra planerat :D Ville inte skriva något innan för jag trodde inte på att Majk verkligen skulle köra sträckan på en dag. Men tja.. att endast ha ett posörvisir säger väl det mesta ;) Mitt (ofrivilliga) rekord är på 840-nånting km på en dag, och då började jag vid 6 på morgonen och kom fram vid åtta eller nåt på kvällen.

MC Doktorn

Guest
IronMike skrev:
2118105
Köpte en laddare.. Ladda telefonen. Ringde sedan alla polare, ingen svara. Ringde farsan som låg å sov, han sa bara "jag åker nu", kl var kanske 22... Han hyrde trailer i Gävle,. Dock en trailer utan ramp :huvet - och macken i Gnarp stängde kl 24 - så jag fick stå utomhus å vänta ett bra tag.. Till lsut kom han, så otroligt schysst iaf :) kom sådär vid 01... Sen vare ju såklart problem å lyfta upp bågen 45 cm upp på trailern, det gick nästan, till slut fick vi ge upp. Vi fatta inte hur vi skulle göra....

Så kom jag på en ide att sno några lastpallar från baksidan av macken som jag hade sett. Sagt å gjort, vi byggde en trappa med lastpallar 3-2-1 .. med lite meck så fick jag upp hojjen, sen snodde vi lastpallarna och placera runtom bågen, å klädde bågen med allt mjukt vi kunde hitta i vår bil, å kilade fast allt med nackstöd, rep, tygmattor osv...

Vakna nyss med feber, ont i hela kroppen. En trailer som ska tillbaks till Gävle. Och en plånbok fattigare än någonsin.

Men jag e glad ändå, bågen e fin :tummenupp

Bra kämpat Iron Mike :tummenupp förfrysnings skador ska man respektera borde norrlänningarna veta.

Förstod att den där resan skulle kännas :hihi

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ringo skrev:
2118157Mitt (ofrivilliga) rekord är på 840-nånting km på en dag, och då började jag vid 6 på morgonen och kom fram vid åtta eller nåt på kvällen.

Samma här. Stockholm - Thorndheim är en sträcka som jag inte ska köra hoj en enda gång till. fy fan

IronMike

Guest
2ono skrev:
2118178 Bra kämpat Iron Mike :tummenupp förfrysnings skador ska man respektera borde norrlänningarna veta.

Förstod att den där resan skulle kännas :hihi
Hehe ja.. lite ambitiöst kanske :) .. sjuk idag, hade 38,8 feber nyss, men även jävligt ont i fingrar å fötter där jag förfrös mig mest, även ont i röven å ljumskarna efter bågen. Samt i nacken, eftersom jag hade rygga å massa plagg, så kunde jag inte luta bak huvet, så jag va tvungen å sitta å köra upprätt, eller anstränga nacken ordentligt för att luta bak litegrand.

:4skrika

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Vet inte om man ska skratta eller gråta!
Men det var kul läsning iaf. Skönt att det gick bra trots omständigheterna :tummenupp
Lycka till med ny hojen!

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
IronMike skrev:
2118241va tvungen å sitta å köra upprätt

Ja, vet inte man ska skratta eller gråta...men lider med dig göra jag...den resan kan verkligen inte vart rolig...det verkade som du hade lite "tur" med vädret iallafall om man ska uttrycka det så....här har det regnat hela natten och morgonen...och regnar fortfarande!

Hoppas du kryar på dig...åket såg ju ut att vara fin iallafall :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...