Viket Jävla Helvete !!!!!
Enl alla prognoser skulle det bli fint, å hyffsat varmt...
Flyget går bra, allt går bra, hör kaptenen säga +2 i Luleå på morgonkvisten. *äsch, de stiger väl uppåt 10 på dagen* ....
... kom därifrån vid 13 kanske, första biten var bra kall, ingen riktig sol som kunde värma, det var höga moln, så även fast det såg lite soligt ut, så kände jag aldrig att det värmde. första biten ner till piteå var jobbig, faktum att jag redan hade tappat känsel i händer och tår - trots jättebra fdrade handskar som även är rekomenderat för snöskoterkörning
*på med mer kläder*
Sen bar det av igen... Nu steg tempen ngt, jag svettades på ryggen, men förfrös fingrar och tår ännu mer, även magen började kännas bortdomnad. Började stanna med 4-5 mils mellanrum, på mackar, krogar etc, för att spola fingrar å tår med varmvatten. Sedan sjönk temperaturen ännu mer....
Framåt höga kusten blev det tjock dimma
... JÄVLIGT TJOCK DIMMA, sikten var kass, det blev 0-gradigt, för att sedan vid en rastplats fick jag höra av en chaffis att det var -1 grad
Hade dessutom glömt mitt genomskinliga visir.... *suck*
Såg ingenting, var tvungen att åka med öppet visir till Sundsvall.. In på Mcdonalds för att värma mig, nu började det bli riktigt mörkt ute. Dimman som hade blivit till små regndroppar på stället, var is på sina ställen, bl a över benen och lite på armarna
...började känna mig riktigt dålig, förkyld, röd i ögonen, ont i hela kroppen osv. Men jag gav mig inte, jag skulle fortsätta, jag åkte 4 mil till med öppet visir, sen var jag tvungen att ge upp, i GNARP
Klev in på macken, skakade av kyla/smärta.. Hade blå/lila händer å kinder. Ögonen var helt röda. Jag fick nog efter en 10-15 min på macken feber.. Skulle börja ringa runt, då var batterierna slut på mobilen
Köpte en laddare.. Ladda telefonen. Ringde sedan alla polare, ingen svara. Ringde farsan som låg å sov, han sa bara "jag åker nu", kl var kanske 22... Han hyrde trailer i Gävle,. Dock en trailer utan ramp
- och macken i Gnarp stängde kl 24 - så jag fick stå utomhus å vänta ett bra tag.. Till lsut kom han, så otroligt schysst iaf
kom sådär vid 01... Sen vare ju såklart problem å lyfta upp bågen 45 cm upp på trailern, det gick nästan, till slut fick vi ge upp. Vi fatta inte hur vi skulle göra....
Så kom jag på en ide att sno några lastpallar från baksidan av macken som jag hade sett. Sagt å gjort, vi byggde en trappa med lastpallar 3-2-1 .. med lite meck så fick jag upp hojjen, sen snodde vi lastpallarna och placera runtom bågen, å klädde bågen med allt mjukt vi kunde hitta i vår bil, å kilade fast allt med nackstöd, rep, tygmattor osv...
Vakna nyss med feber, ont i hela kroppen. En trailer som ska tillbaks till Gävle. Och en plånbok fattigare än någonsin.
Men jag e glad ändå, bågen e fin