Hur sexigt jobb har DU?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Boris JR skrev:
2593591 Inget personligt mot dig (då du inte verkar vara statusnörd)men skulle du kunna förklara för mig varför det är ett sådant enormt revirpinkande och statusmarkerande bland sjukvårdspersonal?

Därför att alla har komplex inom sjukvården:rolleyes: ..att dom inte är si eller så.
På Irland har det nått pateiska nivåer och hierarkin är OTROLIG.
Jag är läkarunge, min mor är chefsöverläkare och alla mina mostrar är läkare eller syrror..så jag ser läkare precis som jag skulle se alla andra människor. Men på Irland skall men helst backa ur ett rum där en läkare närvarar..och Gud nåde dig om du inte använder efternamnet och Mr framför. Jag fick faktiskt alla gamla kirurgerna som polare för jag INTE behandlade dom som Gudar..dock fick jag alla översköterskorna emot mig (som MÅSTE tilltalas som SISTER)..av just samma anledning:huvet

Jag tror personligen att sjuksköterskeutbildningen inte har varit så akademisk förut men nu har det blivit så att de frenetiskt försöker få den att bli så akademisk som möjligt för att matcha andra utbildningar (tilloch med på områden där det bara blir patetiskt)..och det är DÅ många känner att de måste visa upp alla fyrtioelva förkortningar de har efter sitt namn...mindrevärdeskomplex

Last edited by a moderator:

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
kul.....att inte vara med på listan:rolleyes:

hmmmmm. gillar verkligen inte tjejer en smed?
Kan ju inte vara sån skillnad mot en brandman:
Skitiga, svettiga, varma, släcker bränder,
javisst ja, en smed räddar ju inte folk i nöd:rolleyes:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Catman skrev:
2593793 kul.....att inte vara med på listan:rolleyes:

hmmmmm. gillar verkligen inte tjejer en smed?
Kan ju inte vara sån skillnad mot en brandman:
Skitiga, svettiga, varma, släcker bränder,
javisst ja, en smed räddar ju inte folk i nöd:rolleyes:

Du... jag är inte heller med på listan... :D Veterinär är INTE ett sexigt yrke. :fakta (Hårigt, skitigt, blodigt, "illaluktande", plasthandskar, galonskyddsrock, skor/stövlar med stålhätta...)
Finns det någon som tycker det är det klart avvikande. :D

Smed är ju nice som fan! ;)

Last edited:

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Chrille skrev:
2593829 Ingenjör är med på lista :yoparty Det ska jag berätta för tanten - Här ska de kn*lllas!

lever du fortfarande?:D

läget bra hoppas jag?
Hälsa tanten.

eller skicka pm så kan vi spamma privat :tungan

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Vafan, kan Anja så kan jag. Den här piskar läkarrocken vilken dag som helst. Inte utan att man kan stå och beundra sig i spegeln nån minut. :brynad

Bifogat

• Magnet.JPG
    Magnet.JPG
    38 KB · Visningar: 84

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Thermal skrev:
2593842 Vafan, kan Anja så kan jag. Den här piskar läkarrocken vilken dag som helst. Inte utan att man kan stå och beundra sig i spegeln nån minut. :brynad

Lookin good there sailor :tummenupp :yoparty.

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Thermal skrev:
2593842 Vafan, kan Anja så kan jag. Den här piskar läkarrocken vilken dag som helst. Inte utan att man kan stå och beundra sig i spegeln nån minut. :brynad

Läkarrocken är UTE! :D
Ur smittspridningsaspekt är den ett utmärkt redskap, förutom att den har stora fickor och välfylld pennficka.
En modern hygienisk läkare bär kortärmat och har inte klockor eller ringar på sig. På förekommen anledning är plastförkläde för engångsbruk väldigt bra.

Mrs. Laphroaig

Guest
Flamma77 skrev:
2594094 Läkarrocken är UTE! :D
Ur smittspridningsaspekt är den ett utmärkt redskap, förutom att den har stora fickor och välfylld pennficka.
En modern hygienisk läkare bär kortärmat och har inte klockor eller ringar på sig. På förekommen anledning är plastförkläde för engångsbruk väldigt bra.

Vi har alltid plastförkläde på oss då det kan stänka en hel del blod och andra vätskor, tycker dom är kanonbra just därför men visst får man byta arbetskläder ett antal gånger oxå för att inte förklädet har räckt till.
Fast sexig i plastförkläde känner jag mig då inte :D

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Boris JR skrev:
2593591 *Läkare skriver gärna "Leg Läkare" på sina namnbrickor och sen är läkarrocken och en gigantisk klocka viktigt.
På Danderyds Sjukhus brukade vi skiva "Leg Vaktmästare" på namnbrickorna. Lite studenttöntvarning, jag vet, men det livade i alla fall upp tillvaron lite. :)

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nån mer är jag som jobbar på The Swedish Environment Protection Agency?

"Freeze, EPA!" liksom...

.

Mcbrud

Guest
mitt yrke är ju inte heller med!!
Todde män tyckte dte var sexigt med tjejer i kockrock och rutiga byxor med världens häng! (försök att hitta byxor i min storlek när man jobbar med nästan bara män) :tungan :tungan :D

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2594119 Vi har alltid plastförkläde på oss då det kan stänka en hel del blod och andra vätskor, tycker dom är kanonbra just därför men visst får man byta arbetskläder ett antal gånger oxå för att inte förklädet har räckt till.
Fast sexig i plastförkläde känner jag mig då inte :D

:gnissla Jag veeet. :hihi

Fast å andra sidan har jag klämt på tuttar hela eftermiddagen...

Last edited:

MikkE

Guest
Jag har arbetsbyxor med massa pennor och tusch sittandes i vänster benfickor, på högra benet har jag en farlig pappkniv. Farligt och sexigt värre!

Mrs. Laphroaig

Guest
Flamma77 skrev:
2594418 :gnissla Jag veeet. :hihi

Fast å andra sidan har jag klämt på tuttar hela eftermiddagen...

Ja klämma på tuttar ingår ju även i mina arbetsuppgifter fast du klämmer på andra tuttar vae?

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2594456 Ja klämma på tuttar ingår ju även i mina arbetsuppgifter fast du klämmer på andra tuttar vae?

Kotuttar.:tuttar

Gör man fel får man sig en spark.:D

Mrs. Laphroaig

Guest
Flamma77 skrev:
2594496 Kotuttar.:tuttar

Gör man fel får man sig en spark.:D

andra tuttar än mig då, "mamma tuttar" :tuttar
gör man fel får sig en utskällning,spark kan nog hända fast jag har inte varit med om det. :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kawakex skrev:
2591192 Jag toppar väl listan då med dom andra syrrorna på forumet, men våra kläder är inte så sexiga, funderar på att sy om dom.

Ja skämt!

Jag är på mitt riktigt osexiga, tråkiga skitjobb just nu och fantiserar om när jag var snickare och hur många brudar som spanade på en då.....

Du borde sy om dem ;)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...