Nursey
Utan lem
Boris JR skrev:2593591Inget personligt mot dig (då du inte verkar vara statusnörd)men skulle du kunna förklara för mig varför det är ett sådant enormt revirpinkande och statusmarkerande bland sjukvårdspersonal?
Därför att alla har komplex inom sjukvården ..att dom inte är si eller så.
På Irland har det nått pateiska nivåer och hierarkin är OTROLIG.
Jag är läkarunge, min mor är chefsöverläkare och alla mina mostrar är läkare eller syrror..så jag ser läkare precis som jag skulle se alla andra människor. Men på Irland skall men helst backa ur ett rum där en läkare närvarar..och Gud nåde dig om du inte använder efternamnet och Mr framför. Jag fick faktiskt alla gamla kirurgerna som polare för jag INTE behandlade dom som Gudar..dock fick jag alla översköterskorna emot mig (som MÅSTE tilltalas som SISTER)..av just samma anledning
Jag tror personligen att sjuksköterskeutbildningen inte har varit så akademisk förut men nu har det blivit så att de frenetiskt försöker få den att bli så akademisk som möjligt för att matcha andra utbildningar (tilloch med på områden där det bara blir patetiskt)..och det är DÅ många känner att de måste visa upp alla fyrtioelva förkortningar de har efter sitt namn...mindrevärdeskomplex
Last edited by a moderator: