Hur sexigt jobb har DU?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
AndreasNo skrev:
2592928
skjut mig den dan jag sitter o pratar me min käresta på ett forum :pangihuve

Du må ha sagt mycket skräp här på SH Andreas och jag är kanske inte så mycket bättre jag själv men jag måste ge dig lite beröm för denna kommentar :hihi :tummenupp.

Kia

Guest
AndreasNo skrev:
2592928 härligt att min o kexets romans är på samma nivå som eran..grattis :tummenupp

skjut mig den dan jag sitter o pratar me min käresta på ett forum :pangihuve

Ähh klart att man tar alla chanser man får att messa med sin älskling. Även om det bara är skitsnack på ett forum.
Har du nån gång varit kär på riktigt nån gång? Sådär kär att det gör ont att vara ifrån varandra?
Sen gillar vi ju faktiskt att diskutera saker på forumet, vi har ju lite olika åsikter många gånger. Å i en disskussion kan väl båda vara med även om man är ett par...?? Eller ska jag börja undvika att svara på Gabors alla idiotinlägg som jag är emot? Eller helt dissa de trådarna för att vi är ett par..??

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kia skrev:
2592951 Ähh klart att man tar alla chanser man får att messa med sin älskling. Även om det bara är skitsnack på ett forum.
Har du nån gång varit kär på riktigt nån gång? Sådär kär att det gör ont att vara ifrån varandra?
Sen gillar vi ju faktiskt att diskutera saker på forumet, vi har ju lite olika åsikter många gånger. Å i en disskussion kan väl båda vara med även om man är ett par...?? Eller ska jag börja undvika att svara på Gabors alla idiotinlägg som jag är emot? Eller helt dissa de trådarna för att vi är ett par..??

När jag hade sambo så satt jag vid datorn ungefär lika mkt på ett år som jag gör på en vecka när jag e singel.

O ska ja prompt prata me cheyen så blire på msn lr nå, o skulle vi sitta på samma forum så skulle jag avregga mig eller också svara på hennes inlägg via msn o diskutera meningsskiljaktigheter där o bara svara på de andras inlägg i forumet... japp japp...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Pinky skrev:
2592636 Jag flög hem från Spanien senast i Torsdags och alla 4 damerna var klart påsättningsbara :tummenupp.

British airways har jag aldrig flugit med men jag hoppas personalen där är snyggare än britterna i övrigt :rolleyes:.

Flygvärdinnorna på BA är oftast inte britter vilket är tur med tanke på den genpoolen....
Snyggast på läkarutbildningen här är en ex BA flygvärdinna, 27år med ben som systrarna kallur fast med ett par fantastiska bröst. Dessutom är hon isländska så det låter jättesött när hon talar...:tuttar :kär

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Kawakex skrev:
2591192 Jag toppar väl listan då med dom andra syrrorna på forumet, men våra kläder är inte så sexiga, funderar på att sy om dom.

Ja skämt!

Vaddå skämt? Jag har faktiskt sytt om min arbetsklänning. Spana in spetskanten nertill! Har även kortat av ärmarna. :gnissla

Fast sexigt är det ju inte.

Bifogat

• arbetsklänning.jpg
    arbetsklänning.jpg
    96.6 KB · Visningar: 85

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nursey skrev:
2593134 Trodde inte dom fanns i Sverige längre :tungan

Klart dom finns. Och dom är jättebra. Här kommer fördelarna

* man kan sy om dom och få utlopp för sin kreativa sida
* fickorna är bättre och rymligare än på dom vanliga arbetskläderna. grejerna trillar inte ur när man böjer sig framåt
* statusmarkör. undersköterskor har sällan arbetsklänning.
* man kan ha byxor under. det har dom häftigaste sjuksköterskorna. på så sätt blir det lite varmare också och man slipper frysa.
* då slipper man också vara med om att andra ser vilken kulör man har på underbyxorna
* på sommarn blir det svalare eftersom man hoppar över byxorna
* och då kan man strunta i underbyxorna också. thihihihi. :kavvakexx :eek:bsskämtochironivafan

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
anja skrev:
2593191 Klart dom finns. Och dom är jättebra. Här kommer fördelarna

* man kan sy om dom och få utlopp för sin kreativa sida
* fickorna är bättre och rymligare än på dom vanliga arbetskläderna. grejerna trillar inte ur när man böjer sig framåt
* man kan ha byxor under. det har dom häftigaste sjuksköterskorna. på så sätt blir det lite varmare också och man slipper frysa.
* då slipper man också vara med om att andra ser vilken kulör man har på underbyxorna
* på sommarn blir det svalare eftersom man hoppar över byxorna
* och då kan man strunta i underbyxorna också. thihihihi. :kavvakexx :eek:bsskämtochironivafan

:kåtsomfan :slicka

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
anja skrev:
2593191 Klart dom finns. Och dom är jättebra. Här kommer fördelarna

Inget personligt mot dig (då du inte verkar vara statusnörd)men skulle du kunna förklara för mig varför det är ett sådant enormt revirpinkande och statusmarkerande bland sjukvårdspersonal?

*Läkare skriver gärna "Leg Läkare" på sina namnbrickor och sen är läkarrocken och en gigantisk klocka viktigt
*SSK har gärna halva CVt skrivet på namnbrickan och dessutom skall de alltid ha ett pin från någon SSK organisation på bröstet
*USK skriver USK med så stora bokstäver de kan på sina namnbrickor och sen har många pin från div LO organisationer

När jag gjorde praktik skrev jag mitt namn och "Student" på namnbrickan och läkarna undrade varför jag inte skrev Läkarstudent och undersköterskorna blev sura för jag inte skrev USK...:va

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Boris JR skrev:
2593591 Inget personligt mot dig (då du inte verkar vara statusnörd)men skulle du kunna förklara för mig varför det är ett sådant enormt revirpinkande och statusmarkerande bland sjukvårdspersonal?

*Läkare skriver gärna "Leg Läkare" på sina namnbrickor och sen är läkarrocken och en gigantisk klocka viktigt
*SSK har gärna halva CVt skrivet på namnbrickan och dessutom skall de alltid ha ett pin från någon SSK organisation på bröstet
*USK skriver USK med så stora bokstäver de kan på sina namnbrickor och sen har många pin från div LO organisationer

När jag gjorde praktik skrev jag mitt namn och "Student" på namnbrickan och läkarna undrade varför jag inte skrev Läkarstudent och undersköterskorna blev sura för jag inte skrev USK...:va

:D :D Men det förstår du väll att Läkare och SSK skulle bli enormt förolämpade om någon skulle tro att de var USK :D

Dessutom så är det mer revirpinkande på sjukhus än på andra ställen. Herregud om pat skulle kalla läkaren för syster :eek:

Var jag jobbar så har vi inte namnbrickor och det är mer sammarbete över gränserna när det gäller SSK och USK.

Men det är fortfarnade svårt för vissa äldre SSK att göra något enkel som att ställa fram en smörgås när man ger insulin som ex :gnissla :huvet

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Boris JR skrev:
2593591 Inget personligt mot dig (då du inte verkar vara statusnörd)men skulle du kunna förklara för mig varför det är ett sådant enormt revirpinkande och statusmarkerande bland sjukvårdspersonal?

För att det efterfrågas. Exempelvis Södersjukhuset uttrycker det väldigt tydligt på diverse affischer och grejer i varenda personalrum att policyn är att man tydligt ska visa för patienten vem man är.

Är man leg läkare (eller leg sjuksköterska för den delen också) ska man väl visa det? Legitimerad får man bara kalla sig om man verkligen är det. Sen finns det ju dom manliga sjuksköterskor som skriver "sjukskötare" på skylten. Vad är en "sjukskötare" för något? Vem som helst får kalla sig för sjukskötare, för sjukskötare är ingen skyddad yrkestitel.

Broschen är en fin grej. :gnissla Jag får min brosch om 10 veckor. Dess huvuduppgift är att knipa ihop klänningen/tröjan så att man inte visar :tuttar . Eller så är den till för att visa att man minsann gått på Sophiahemmet, om det är där man gått.

Jag tänker inte använda min. Jag har en groda på namnskylten istället. Det får räcka.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!