Ok, då vet vi var vi har varandra.
Jag håller med dig till viss del men risken med någon design väldigt "utanför lådan" är att det skrämmer bort fler köpare än det lockar till sig, för att maximera körbarheten är det ett sporthojschassi som gäller för annars bygger man ju medvetet in ännu fler problem om nu gasresponsen blir märkbart slöare än på en kolvmotor.
Sen är hela diskussionen om huruvida ett sporthojschassi är bäst eller inte helt onödig då han redan bestämt sig för att bygga en sån punkt slut. Lite av grejen för honom då det är sjukt trångt om plats i en sån ram, med en custombyggd ram med 2 meter hjulbas ryms en mindre helikoptermotor och en sån hoj finns ju redan. Finns inte en chans att få plats med en "köpe" gasturbin med ca 200hk i en standard sporthojsram.
Grejen är att det finns två olika sätt att bygga bränslespridare i en gasturbin, antingen med värmetåliga rör inuti brännkammaren som bränslet sprutar in i genom nålspridare vid relativt lågt tryck och förångas av värmen eller så använder man högtrycksspridare typ oljebrännarmunstycken och dimmar in bränslet direkt in i kammaren.
Nu kör han med förångningsrör vilka inte ställer lika höga krav på bränslesystemet men kan ge lite småseg respons, han håller på kolla upp om det skulle gå bygga om till högtrycksspridare och då blir det ett helt annat gassvar i motorn. De kommande provkörningarna i högfart kommer visa om det kommer behövas eller inte.