Hur ska man reagera/agera?

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Ja det där gubbarna som blåste en packning bodde ju i de hus man tyckte det var roligast och mest spännande att kasta snöbollar på när man var liten lymmel :gnissla

I ett annat hus kom en gumma istället ut och visade oss snorungar hur man riggade och spelade hartsfiol, vi tittade storögt och fascinerade. Henne var vi aldrig dumma mot mer

Får ta med guran ut och plinka lite då, eller visa dem hojen. :v-a-r-v-a

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kanske för att de själv inte är drabbade...

Av egen erfarenhet vet jag att barn gärna utser ett hus som "offer" för alla sina illgärningar.... Vi hade en gubbe som kallades hitler på kvarteret. Det sades att hans fru kokat en katt så under ett par år var det alltid det huset som råkade illa ut när vi ungar i kvarteret var på det humöret...

Det var hos dem man pallade plommon, gnuggade frigolit på fönstren och kastade in smällare runt nyår...

Men djävlar vad man spran när hitler kom ut med brännbollsträet...

Men vi måste ha varit lite internationella och före vår tid redan då. Vi hade förädlat trakaseriernas ädla konst trots att det närmsta multikulti vi kommit då var att en av oss hade en adopterad syrra....

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Får ta med guran ut och plinka lite då, eller visa dem hojen. :v-a-r-v-a

Är det riktiga glin så blir du nog hjälte om de får kolla på hojen. Är de lite äldre så kanske det inte är så bra att visa dyra grejor.

Last edited:

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Jag håller helt med om att ursprung inte har med saken att göra, skitungar finns i alla de sorter.

På våran gård kan jag säga att familjen Svensson är ta mig fan mer oupfostrad än någon annan här. Vi älskar våra grannar över allt annat för ungarna på gården är de goaste och mest hjälpsamma och uppfostrade man kan tänka sig, och då menar jag faktiskt de icke svenska. Dom håller upp dörrar, hjälper en att packa ur bilen när man handlat ja allt man kan tänka sig.

Sen kan vi ta familjen Svensson där mamma Svensson snackar skit och skvallrar om allt och alla, snor tvättstugn när hon inte har den, är allmänt jobbig och frågvis. Äldsta sonen Svensson som man har börjat undra om han inte är lite efterbliven kan komma och ringa på dörren och börja svamla om att han är kär i en, tills man ber killen öppna dörren och då vänder han och går. Sen har vi då yngre sonen Svensson som sitter och åker på sin förbannade moppe fram och tillbaka utanför fönstret hela JÄVLA nätterna och inte tar någon som helst hänsyn, som när han inte brummar runt på sin förbannade moppe står på sin balkong och kastar prick med spritflaskor på bilarna på parkeringen nedanför.

Så snälla blanda inte in ursprung i det hela för det kommer man inte långt med, då det skiljer sig mycket från ställe till ställe.

Jag själv va nog riktigt jävlig när jag va liten och höll på att bränna ner scoutgården för att få uppmärksamhet nånstans ifrån eftersom jag inte fick det hemma. Barn är barn och oavsett ursprung så beror det oftast på dålig uppfostran.

Pippi

Som perris sa, snacka med dem som en vuxen och om möjligt ta dem på bar gärning och ta med dem hem till föräldrarna och berätta vad de gör, utan krussiduller och på ett sansat sätt så lär tottarna få sina fiskar varma....

Okej jag kanske blev lite väl insnöad på nysvenskar och visst är vissa ungar värre än andra. Sorry...

Antar att det bästa är att försöka diskutera med dem. Men samtidigt känns det larvigt att behöva jaga dem. För dom står ju inte kvar i 5 minuter efter liksom.

Av egen erfarenhet vet jag att barn gärna utser ett hus som "offer" för alla sina illgärningar.... Vi hade en gubbe som kallades hitler på kvarteret. Det sades att hans fru kokat en katt så under ett par år var det alltid det huset som råkade illa ut när vi ungar i kvarteret var på det humöret...

Det var hos dem man pallade plommon, gnuggade frigolit på fönstren och kastade in smällare runt nyår...

Men djävlar vad man spran när hitler kom ut med brännbollsträet...

Men vi måste ha varit lite internationella och före vår tid redan då. Vi hade förädlat trakaseriernas ädla konst trots att det närmsta multikulti vi kommit då var att en av oss hade en adopterad syrra....

Hehe, jo det förstås, kan inte säga mer än att jag känner igen mig. Allt från thunderkings i postlådor till äpplen. Allt det här tänker man inte på när det smäller till på rutan liksom. Usch dåligt av mig.

Är det riktiga glin så blir du nog hjälte om de får kolla på hojen. Är de lite äldre så kanske det inte är så bra att visa dyra grejor.

De är nog mittimellan. Kanske att de känner folk som inte är snälla. Men jag har ju haft hojen på innergården ett tag och inget hänt. Däremot bilen efter gatan och den ritas det på och hälls allt möjligt på. :S

Last edited:

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Fan fick ju lite uträtt ändå även fast några blev lite less på mig. :D Får väl snacka med glinen om jag nu får tag i dem. Ringa skola lät ju bra det också iofs.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fan fick ju lite uträtt ändå även fast några blev lite less på mig. :D Får väl snacka med glinen om jag nu får tag i dem. Ringa skola lät ju bra det också iofs.

Skaffa ett paintball-gevär eller ett stort gäng med vattenballonger, det funkar tro mig. :) Den urgamla metoden ruttna ägg och tomater funkar annars oxå. :hihi

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Ge dig inte ut och jaga om du inte tror att du med säkerhet får tag på minst en av dem. Då finns risken att det blir ännu roligare för dem somd et var för oss med Hitler med brännbollsträet.

Om de alltid är preciiiiis utom räckhåll får du ligga i bakhåll eller kanske bara se till att du identifierar en eller två av dem som du sedan kan "skugga" hela vägen hem så du kan överaska dem genom att ringa på dörren en dag och ta ett litet snack med deras föräldrar.

Tänkt på att allt för många föräldrar nuförtiden går i igelkottsläge så snart någon säger något om deras barn så försök hålla dig sansad när du pratar med dem annars är risken att föräldrarna tar barnens parti trots att snorisarna gjort fel...

Börja inte med:
"- Vet du vad din djävla snorunge gör på kvällarna....!!?!?!?"

...kör istället en mer sansad ton..
- "Hej, jag heter Keeeka och bor där borta. Under en tid har det blivit allt vanligare att jag får snöbollar på fösntren osv osv och jag har märkt att din son varit med vid flera av tillfällen..... Jag är rädd att mitt fönster skall gå sönder och min sambo blir väldigt skärrad (alltid bra att skylla på en rädd kvinna :hihi ) så jag hoppas du kan ta ett snack med honom eftersom jag är säker på att han egentligen är en bra grabb (smicker funkar oxå)!"

Vips tycker tott-pappan att du är en helhyvens snubbe som förtjänar bättre och grabben kommer ångra sin egen födsel så snart de stängt dörren om sig och du gått hem igen!

Nu ska jag luta mig tillbaka och vänta på att SH-krigarna skall dyka upp och säga att jag är en velourcommie och att man skall nita ungarna istället för att dalta med dem.....

Last edited:

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Skaffa ett paintball-gevär eller ett stort gäng med vattenballonger, det funkar tro mig. :) Den urgamla metoden ruttna ägg och tomater funkar annars oxå. :hihi

Fast njaeaeaae. Det vore sjukt kul att göra något sådant men effekten blir nog precis som korvgubbe säger bara negativ för mig. Trissar nog bara upp dem.

Ge dig inte ut och jaga om du inte tror att du med säkerhet får tag på minst en av dem. Då finns risken att det blir ännu roligare för dem somd et var för oss med Hitler med brännbollsträet.

Om de alltid är preciiiiis utom räckhåll får du ligga i bakhåll eller kanske bara se till att du identifierar en eller två av dem som du sedan kan "skugga" hela vägen hem så du kan överaska dem genom att ringa på dörren en dag och ta ett litet snack med deras föräldrar.

Tänkt på att allt för många föräldrar nuförtiden går i igelkottsläge så snart någon säger något om deras barn så försök hålla dig sansad när du pratar med dem annars är risken att föräldrarna tar barnens parti trots att snorisarna gjort fel...

Börja inte med:
"- Vet du vad din djävla snorunge gör på kvällarna....!!?!?!?"

...kör istället en mer sansad ton..
- "Hej, jag heter Keeeka och bor där borta. Under en tid har det blivit allt vanligare att jag får snöbollar på fösntren osv osv och jag har märkt att din son varit med vid flera av tillfällen..... Jag är rädd att mitt fönster skall gå sönder och min sambo blir väldigt skärrad (alltid bra att skylla på en rädd kvinna :hihi ) så jag hoppas du kan ta ett snack med honom eftersom jag är säker på att han egentligen är en bra grabb (smicker funkar oxå)!"

Vips tycker tott-pappan att du är en helhyvens snubbe som förtjänar bättre och grabben kommer ångra sin egen födsel så snart de stängt dörren om sig och du gått hem igen!

Jävligt vettiga ord!

Nej precis, det ska vara ett riktigt bra läge om det ska fungera. Annars blir det skuggning. Fan det blev ju lite spännande det här!

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Om rutan går sönder så ska det täckas av hemförsäkringen men om rätt ska vara rätt så ska självrisken betalas av snorungens föräldrar. Om du får tag på glinet vill säga.
Oavsett ursprung så är det ju skitungar och det enklaste är väl att ryta i.
Att börja jaga dom runt hela stan är väl inte någon bra idé. dom som det var roligast att busa hos eller plocka äpplen från äppelträdet var dom som var mest benägna att komma ut och jaga. Ju mer rabiat desto mer intressant.

Med andra ord. Tar du dom på bar gärning så skäll ut dom efter noter. Kanske biter det. Funkar inte det så är det väl bäst att ta kontakt med skolan och kanske polisen. Det borde väl ligga i skolans intresse att inte ungarna vandaliserar allt på sin väg till och från skolan.
I en ideal värld borde polisen också vara intresserad av att stävja sånt här.
Nu kanske don inte anser sig ha resurser till det men dom har ju kommit fram till att en del av dom som beter sig lite illa går vidare till riktiga brott när dom blir äldre och om man kan stoppa småbuset så kommer mycket färre att bli brotslingar.

Skäll ut ungarna, prata med skolan och prata med polisen. Poliser som säger till ungar är för övrigt riktigt effektivt.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Sluta jamsa med glinen,ut och gapa lite.

Mesfasoner att ringa föräldrar och tala fint med dom,vem bryr sig om mamma och pappa jämfört med en galen gubbe som skäller på dig så håret lägger sig bakåt ?

Vi har inga problem med moppedister eller annat fjortispack efter att jag gapade lite och jagade dom med motarden för ett par år sedan.

Dom vill ha en reaktion,ge dom en säger jag.

T.okfarbror.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Ut å gapa funkar bra på glin som typ mopeppfuckar sig och stör indirekt med moppar, musik och annat men att springa ut och gapa på ungar som kastar snöboll och dyl på hus är ju oftast kontraproduktiv eftersom det är just "arg-gubbe-effekten" de hoppas på.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Ut å gapa funkar bra på glin som typ mopeppfuckar sig och stör indirekt med moppar, musik och annat men att springa ut och gapa på ungar som kastar snöboll och dyl på hus är ju oftast kontraproduktiv eftersom det är just "arg-gubbe-effekten" de hoppas på.

Då skäller du för dåligt :hihi

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Om rutan går sönder så ska det täckas av hemförsäkringen men om rätt ska vara rätt så ska självrisken betalas av snorungens föräldrar. Om du får tag på glinet vill säga.
Oavsett ursprung så är det ju skitungar och det enklaste är väl att ryta i.
Att börja jaga dom runt hela stan är väl inte någon bra idé. dom som det var roligast att busa hos eller plocka äpplen från äppelträdet var dom som var mest benägna att komma ut och jaga. Ju mer rabiat desto mer intressant.

Med andra ord. Tar du dom på bar gärning så skäll ut dom efter noter. Kanske biter det. Funkar inte det så är det väl bäst att ta kontakt med skolan och kanske polisen. Det borde väl ligga i skolans intresse att inte ungarna vandaliserar allt på sin väg till och från skolan.
I en ideal värld borde polisen också vara intresserad av att stävja sånt här.
Nu kanske don inte anser sig ha resurser till det men dom har ju kommit fram till att en del av dom som beter sig lite illa går vidare till riktiga brott när dom blir äldre och om man kan stoppa småbuset så kommer mycket färre att bli brotslingar.

Skäll ut ungarna, prata med skolan och prata med polisen. Poliser som säger till ungar är för övrigt riktigt effektivt.

:tummenupp

Mesfasoner att ringa föräldrar och tala fint med dom,vem bryr sig om mamma och pappa jämfört med en galen gubbe som skäller på dig så håret lägger sig bakåt ?

Vi har inga problem med moppedister eller annat fjortispack efter att jag gapade lite och jagade dom med motarden för ett par år sedan.

Dom vill ha en reaktion,ge dom en säger jag.

T.okfarbror.

Ja kan inte detta ge en motsatt effekt?

ungar - :7peta - Jag

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Samma när man uppfostrar papegojor och många andra fåglar, de älskar när det händer ngt. Ju mer liv och rörelse de får av ett visst beteende desto mer kör det på :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fast njaeaeaae. Det vore sjukt kul att göra något sådant men effekten blir nog precis som korvgubbe säger bara negativ för mig. Trissar nog bara upp dem.

Tro mig, efter ett par välriktade träffar med ett paintball-gevär så brukar den mest envetna ge sig. Jag har fostrat mina "moppefuckon" riktigt väl och slutet av förra sommaren blev faktiskt lugn och skön. :hihi

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Tro mig, efter ett par välriktade träffar med ett paintball-gevär så brukar den mest envetna ge sig. Jag har fostrat mina "moppefuckon" riktigt väl och slutet av förra sommaren blev faktiskt lugn och skön. :hihi

Hahahhaa

Pippi T som liten?
sniperGirl.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...