Ge dig inte ut och jaga om du inte tror att du med säkerhet får tag på minst en av dem. Då finns risken att det blir ännu roligare för dem somd et var för oss med Hitler med brännbollsträet.
Om de alltid är preciiiiis utom räckhåll får du ligga i bakhåll eller kanske bara se till att du identifierar en eller två av dem som du sedan kan "skugga" hela vägen hem så du kan överaska dem genom att ringa på dörren en dag och ta ett litet snack med deras föräldrar.
Tänkt på att allt för många föräldrar nuförtiden går i igelkottsläge så snart någon säger något om deras barn så försök hålla dig sansad när du pratar med dem annars är risken att föräldrarna tar barnens parti trots att snorisarna gjort fel...
Börja inte med:
"- Vet du vad din djävla snorunge gör på kvällarna....!!?!?!?"
...kör istället en mer sansad ton..
- "Hej, jag heter Keeeka och bor där borta. Under en tid har det blivit allt vanligare att jag får snöbollar på fösntren osv osv och jag har märkt att din son varit med vid flera av tillfällen..... Jag är rädd att mitt fönster skall gå sönder och min sambo blir väldigt skärrad (a
lltid bra att skylla på en rädd kvinna )
så jag hoppas du kan ta ett snack med honom eftersom jag är säker på att han egentligen är en bra grabb (
smicker funkar oxå)!"
Vips tycker tott-pappan att du är en helhyvens snubbe som förtjänar bättre och grabben kommer ångra sin egen födsel så snart de stängt dörren om sig och du gått hem igen!