Hur ska man reagera/agera?

Dominator-Rocks

Guest
Palla äpplen kan man ju inte göra ännu och inte länsa kolonilotter heller, har du nåt förslag? ;D

Nu börjar det ju bli ljusare på kvällarna men att springa omkring med en kamera och blixtra in i folks vardagsrum var ju oskyldigt och kul.

Det finns mer på lager om du vill ha :hihi

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Har haft samma problem med stenkastande ungjävlar, och en sak har jag upptäckt...dom gillar inte att bli fotograferade.

Första gången var för ett par år sen. En kille kastade sten på min altan varje gång han gick förbi. Jag såg honom genom fönstret, men hann aldrig på honom. Men en dag dröjde han sig kvar utanför, och jag greppade kameran och slet upp altandörren och knäppte ett kort. "Varför knäpper du kort på mig?" sa han. Jag talade om att det kan var bra att ha ifall det kommer fler stenar insusande på min altan... Det gjorde det ju inte, det har varit lugnt ända till i höstas. Då small det till igen, och jag såg tre småkillar kuta iväg över bussgatan. Dom stannade en bit bort och tisslade och tasslade, men dom tystnade snabbt när dom såg att jag stod och knäppte kort på dom. Då la dom benen på ryggen, och sen har jag inte sett dom här i området efter det.

Ja det var fan smart. Haha, får slita upp D200an Varje gång jag ser ngn och låtsas eller verkligen ta kort! Mohahaha

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
har du nåt förslag? ;D

Vi rökfyllde kvarteret när vi eldade ett rejält lass kalisalpeter och socker i en vägkorsning (glest targikerad). Röken var så tjock att bilarna fick stanna men djävlar vad snabb killen i första bilen var. Han blev tydligen förbannad när han var en meter från att köra in i en två meter hög eldslåga så han stormade efter oss som en älg på amfetamin. Det var på det berömda könshåret att vi klarade oss undan den gången....
Vad trist det hade varit om kvarteret saknat sura gubbar. :( Det är därför jag försöker se till att underhålla ungarna på nuvarnade kvarter genom att vara den sura gubben där...

Dominator-Rocks

Guest
Vi rökfyllde kvarteret när vi eldade ett rejält lass kalisalpeter och socker i en vägkorsning (glest targikerad). Röken var så tjock att bilarna fick stanna men djävlar vad snabb killen i första bilen var. Han blev tydligen förbannad när han var en meter från att köra in i en två meter hög eldslåga så han stormade efter oss som en älg på amfetamin. Det var på det berömda könshåret att vi klarade oss undan den gången....
Vad trist det hade varit om kvarteret saknat sura gubbar. :( Det är därför jag försöker se till att underhålla ungarna på nuvarnade kvarter genom att vara den sura gubben där...

Ha ha been there done that, en 5 liters hink halvfull med krossat kol salpeter och socker :3freak jävlar vad det rök dröjde inte länge innan sierenerna började ljuda :hihi måste vara preskriberat nu!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu börjar det ju bli ljusare på kvällarna men att springa omkring med en kamera och blixtra in i folks vardagsrum var ju oskyldigt och kul.

Det finns mer på lager om du vill ha :hihi

Ge mig mer, min busiga sida kom fram nu. :D

HAHAHA!!! Så rätt

Det påminner mig om när vi byggde "bomber" av torr-is, PET-flaskor och vatten och ställde dom på väggen. Dom exploderar ganska bra kan jag säga. *fnissar hysteriskt* :rolleyes: :hihi :D :rofl

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
HAHAHA. Kanske ska göra om tråden till en: Bus vi gjorde som små-tråd. :p

Dominator-Rocks

Guest
Ge mig mer, min busiga sida kom fram nu. :D

HAHAHA!!! Så rätt

Det påminner mig om när vi byggde "bomber" av torr-is, PET-flaskor och vatten och ställde dom på väggen. Dom exploderar ganska bra kan jag säga. *fnissar hysteriskt* :rolleyes: :hihi :D :rofl

En rätt så elak en är ju Shit N Run!

Införskaffa en paperspåse en hundlort och en tändare.

Lägg hundlorten i papperspåsen placera den på någons garageinfart tänd på papperspåsen plinga på dörren och spring därifrån.

Ägaren till infarten kommer öppna och bah :mad: jevla ungar och löpa ut och stampa på påsen :cdevil

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Palla äpplen kan man ju inte göra ännu och inte länsa kolonilotter heller, har du nåt förslag? ;D

Vi kan tjuvplinga hos alla dina grabbar!

Visst är det kul med gubbar som blir såå syyyr :hihi

[YOUTUBE-ID]m9B1tD3e0Ps[/YOUTUBE-ID]

hahaha gubbens attityd påminner mycket om många här på SH!

Fy fan vad jag garvade ihjäl mig. Sköna ungdomar som driver med gubbhelvetet!

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
En rätt så elak en är ju Shit N Run!

Införskaffa en paperspåse en hundlort och en tändare.

Lägg hundlorten i papperspåsen placera den på någons garageinfart tänd på papperspåsen plinga på dörren och spring därifrån.

Ägaren till infarten kommer öppna och bah :mad: jevla ungar och löpa ut och stampa på påsen :cdevil

HAHAHA!!! Snacka om SKITkul :)

Vi kan tjuvplinga hos alla dina grabbar!

ALLA mina grabbar? Du om nån borde väl veta att jag bara har en grabb...pojke...lammkött...Jaja, du förstår. ;)

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hot om våld där ungdomen upplever att det finns stor risk att hotet förverkligas brukar fungera. Ta reda på vem som jävlas med dig, spring inte efter utan sök upp ungdomen där han inte anar det (vid ett senare tillfälle) och uttryck ditt hot lugnt och sansat. Utan trovärdighet fungerar det icke. Självklart får det inte finns några vittnen.

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Hot om våld där ungdomen upplever att det finns stor risk att hotet förverkligas brukar fungera. Ta reda på vem som jävlas med dig, spring inte efter utan sök upp ungdomen där han inte anar det (vid ett senare tillfälle) och uttryck ditt hot lugnt och sansat. Utan trovärdighet fungerar det icke. Självklart får det inte finns några vittnen.

Får glida fram på hojen ngn gång och se till att göra mig förstådd...

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Sluta jamsa med glinen,ut och gapa lite.

Vi har inga problem med moppedister eller annat fjortispack efter att jag gapade lite och jagade dom med motarden för ett par år sedan.

T.okfarbror.

Sen måste ju ditt otroligt skräckinjagande utseende spelat stor roll också:skrämd :D

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
HAHAHA!!! Snacka om SKITkul :)

ALLA mina grabbar? Du om nån borde väl veta att jag bara har en grabb...pojke...lammkött...Jaja, du förstår. ;)

Haha B är så nära N så du hajade säkert att jag menade grannar :p var lite stressad när jag skrev det tidigare inlägget :rofl

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Var kommer ursprung in i det hela?! :va
Fast det är ju inte någon nyhet direkt att invandrare ställer till med fruktansvärt mkt mer skit än svenskar.
Finns siffror som inte går att snacka bort på det.

Sen är ju Ts i ett rätt jobbigt läge, går han o ger dom stryk vilket dom uppenbart förtjänar så kommer ju han åka dit.
Gör han inget, ja då lär det fortsätta tills dom tröttnar vilket nog kan ta en stund.

Skönast vore ju om det fanns nån lag som utvisa ungen + en föräldrar/ansvarig för ungen vid upprepat bettende.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Fast det är ju inte någon nyhet direkt att invandrare ställer till med fruktansvärt mkt mer skit än svenskar.
Finns siffror som inte går att snacka bort på det.

Sen är ju Ts i ett rätt jobbigt läge, går han o ger dom stryk vilket dom uppenbart förtjänar så kommer ju han åka dit.
Gör han inget, ja då lär det fortsätta tills dom tröttnar vilket nog kan ta en stund.

Skönast vore ju om det fanns nån lag som utvisa ungen + en föräldrar/ansvarig för ungen vid upprepat bettende.

jaa, det är uppenbart att detta är ett 'invandrarproblem' bara. svenska barn och ungdomar busar inte eller kastar snöbollar på fönster utan aktiverar sig i diverse traditionella danser med tillhörande knätofsar.

darwin-award nästa för dig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är det alltså lågstadie-ungar som gör detta!? Då är det ju något som är riktigt jävla fel.
Hade jag varit i din situation så hade jag först tagit kontakt med skolan som skulle få samla alla föräldrar till ett möte snarast, och där skulle de få reda på vad deras ungjävlar sysslar med.
Skulle problemen fortlöpa så skulle jag polisanmäla det hela, ungarnas föräldrar blir inte glada på deras ungar om de blir polisanmälda.
Problemet grundar sig på slappa föräldrar som inte har uppfostrat glinen, antingen så skulle de ha fått mer stryk eller bara allmänt folkvett inbankat i huvudet.

Själv så har jag sprungit ut på gården med kofoten i högsta hugg när några jävla nötter har valt att sparka sönder ett staket utanför mig, en annan gång kastades det glasflaskor på gatan där jag kör med mina bilar.
Som tur var så fick jag inte tag på någon av dem men det här var ju "ungdomar" över 18 år på fyllan så dem får man ju slå, i ditt fall så är det ju jävligt knepigt då du skulle råka jävligt illa ut om du krökte ett hårstrå på deras små huvuden.
Men jag skulle då inte bli förbannad om en vuxen person tog min satunge örat eller gav honom en lavett ifall han hade varit olydig och förstört andras egendom. Man lär sig alltid om någon annan vuxen blir förbannad, jag vet av egen erfarenhet då jag var en skitunge när jag var liten :D

Edit/ ursprungsfrågan är ju totalt onödig här, och jag tror dessutom att det är svenneungar som ställer till mest bråk och jävelskap i dessa åldrar.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...