Vilka barn jag kommer få
Som Skansen, fullt med papegojor och trädgrodor....
Vilka barn jag kommer få
Som Skansen, fullt med papegojor och trädgrodor....
Kan bli jobbigt,vi har redan två katter.
Ibland kan det hjälpa att jaga ifatt dem. En sommar hade ett gäng skitungar skaffat sig som hobby att kasta rönnbärsklasar på bilar som körde förbi. En dag fick jag en stor klase mitt i vindrutan, och det blev droppen. Jag jagade efter dem och fick fatt i en unge alldeles hemma hos mamma och pappa. Berättade vad den fina lilla grabben och hans polare höll på med. Sen såg jag inga rönnbär på vägen mer efter det. De stackars barnen drömmer nog fortfarande mardrömmar om den skräckinjagande tanten...
Kan bli jobbigt,vi har redan två katter.
Det var väll nåt år sen nu det small till på rutan, jävlar vad rädd jag blev springer fram till fönstret ser ägget sakta men säkert hasar sig ner från fönstret och ner på fasaden, ser 3 grabbar i 14-15 års åldern kuta därifrån in i en liten skog, jag springer ut kastar mig på eu mopeden som jag hade då (innan ungjävlarna stal den ) och åker sakta fram och tillbaks och patrullerar sen får jag syn på en av dom smygandes ut ur skogen.. lurade lite på vad jag skulle göra men jag bestämde mig för att åka på tomgång ca 30 m bakom honom i ca 10 min han hann ringa bra många samtal på sin mobil och han var nog väldigt nära på att kissa på sig.
Skräm dom jevlarna
Men sen vare väll samma ungjevlar som snodde moppen som hämnd sen förstås, en gång är väll ingen gång bara ignorera. Får du dom inom räckhåll nån gång försök snacka med dom, endel ungar går ju inte prata med men det kan ju vara värt ett försök!
Det bästa man visste som liten busgrabb var ju att reda upp gubbjevlar som vart sådär jävla tokförbannade så dom nästan sprängdes.
Vet en kärring som alltid skällde på oss mopedister och ständigt såg till att polisen kom till våra kvarter, tillslut vare några grabbar som tröttnade och åkte in och burnade på hennes gräsmatta med 5-6 mopeder
En annan gubbe som fick öknamnet TOMATEN gissa varför, där var man ju jämnt och plingade på allt för adrenalinets och spänningens skull vi visste ju hade han fått tag på oss så hade han ju dödat oss direkCt!
Starta inget krig mot ungarna för du lär förlora!
Blir ungarna alldeles för odrägliga så kan du ju göra som Claus Fritzl: starta på nytt! En reservfamilj i källaren!
Starta inget krig mot ungarna för du lär förlora!
vad har ursprung med det att göra???Var kommer ursprung in i det hela?!
Jag höll på skita knäck för några månader sedan när jag satt och kollade på tv och det brakade till av helvete på tomten. Gick ut och såg en ica-kasse med tomglas som var nedskickad från ett av husen på gården ovanför... (höjdskillnad på ca 5 meter)....
Glaskross över halva gräsmattan vilket var lagom kul....
Bara blonda tjejer och killar på balkongen ovan som hade festen. Samma fjortisar som kör som idioter med moppar på gångvägarna där småungar ibland tittar ut...
Om de hade haft sönder min ruta hade det gått på hemförsäkringen eller hade jag varit tvungen att jaga svenska blonda tonåringar hela tiden?!När jag var liten brukade vi ligga på en klippa och kasta snöbollar på bilarna nedanför. Om vi hade haft sönder någon av vindrutorna på bilarna, hade det då gått på deras delkasko eller hade de varit tvungen att jaga oss svennebananungar hela tiden?
vad har ursprung med det att göra???
Som du skriver är dessa föräldrar oftats inte vanliga knegare utan folk m lite mer utbildning i bagaget.Man ska passa sig för att ta in ungar i sitt eget hus....
En kollegas dotter trakaserades av två jämnåriga tjejer både i skolan och i kvarteret då de var nästintill grannar.. Ena tjejen var dotter till villaföreningens ordförande (kvinna) som var en väldigt "välartad" medborgare....
En eftermiddag så märkte min kollega och hennes man att någon kastade ruttna äpplen på deras hus och lyckades överumpla just dessa två "änglalika flickor" och tog dem i hampan och drog in dem i köket och ringde Fru Lyckad för att berätta vad hennes lilla ängel syselsatt sig med.
Istället för att få en ursäkt av fru Lyckad så fick de en polisanmälan i ansiktet där de anmäldes för kidnappning/olaga frihetsberövande och kollegans man tvingades till upprepade polisförhör.
Lyckligtvis blev det inget avd en anmälan i slutänden.
Trakasserierna fortsatte dock tills min kollega ett knappt år senare gjorde ett hembesök hos fru Lyckad och hennes lucia-kandidat till dotter.
Denna gång hade min kollega med sig ett stort antal utskrivna sidor från lunarstorm där lucia-flickan och hennes mobbingpolare terroriserade min kollegans dotter med grova påhopp i gästboken och annat....
Det var första gången som de fick något som liknade ursäkt från Fru Lyckad och hennes dotter....
CooltDet svishande ljudet du hörde när du läste inlägget var min poäng som susade förbi ovanför ditt huvud...
trådstartaren skrev:När/om rutan går sönder, hur gör jag då? Går sånt på hemförsäkring eller ska jag behöva jaga småglin med utländsk bakgrund.
korvgubbe skrev:Om de hade haft sönder min ruta hade det gått på hemförsäkringen eller hade jag varit tvungen att jaga svenska blonda tonåringar hela tiden?!
Flåt.Inte meningen att göra gubben upprördFör att vara snäll kan jag förtydliga vad det var du missade:
Vanliga knegare tar tag i problemet o vågar erkänna att deras gulle gjort bort sig.
...dom gillar inte att bli fotograferade.
.
Fan nu vart man sugen på att gå ut och busa när ni väcker gammla goda minnen till liv!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|