Invandringen sker, bortsett från Finland, främst från krigsdrabbade länder (kan PM:a statistik om du vill
), och jag har faktiskt läst SD:s partiprogram. Kan erkänna att jag inte läst Sossarnas, men jag är ändå rätt övertygad om att de inte stämmer särskilt väl överens.
FaktaLänk
"Invandringsstatistik för
2007
Invandringen till Sverige slog rekord år
2006 då Sverige tog emot
96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds
2007 då Sverige tog emot
99 485 personer varav fördelningen såg ut så här i fallande ordning från ursprungsland.
* Sverige (återvändare), 15 949 personer
* Irak, 15 200
* Våra nordiska grannländer, 10 464
* Somalia, 3 781
* Tyskland, 3 614
* Polen, 3 525
* Rumänien, 2 587
* Thailand, 2 548
* Kina, 2 386
* Serbien, 1 895 [2]
Personer från
Somalia och
Irak stod tillsammans för över 50 procent av de personer som fick stanna av anknytningskäl.
Kineser stod däremot för den största andelen av personer som beviljades uppehållstillstånd på grund av studier, med ursprung utanför EU och EES-området. [2].
36 207 personer sökte
asyl i Sverige under
2007, den dominerande gruppen var iraker med 18 559 st och den näst största gruppen var somalier med 3 349 st asylsökande"
Vet dock inte HUR pålitlig denna källa är
och nej, jag är inte rasist, skulle tamejfan ALDRIG I HELVETE lägga en röst på SD oavsett vad. Ett rasistiskt parti som lägger om sin "Väljpåoss" strategi på ett lögnaktigt sätt, måste erkänna att dom gör det snyggt men har man något innanför pannbenet så ser man rakt igenom den bubblan.
Sen att sverige har fängelser fulla med "Invandrare" enligt statistik är som någon annan skrev då de räknar in upp till 2á och 3é generationer.
PP tog sin plats, det är jag glad över