Hur ska ni rösta?

Vilket parti ska du rösta på i Euvalet

• Antal röstningar
    0

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-
Jag har ju redan gjort det, för övrigt ville du inte diskutera mer skrev du ju nyss.
Men okej, även om du inte ska diskutera mer så kan du få en av flera saker jag hade kunnat tänka mig servera om du velat fortsätta diskussionen:
Du skriver att Sverigedemokraterna vill stänga gränserna, det är fel.
Här får du en till förresten:
Du påstår att krigsdrabbade länder är i topp över invandringe efter Finland. För det första så är det fler finländare som flyttar härifrån än som kommer hit, för det andra är de inte flest över huvud taget, vare sig brutto eller netto. (Det kommer fler somalier, irakier men även tyskar, danskar, thailändare m.fl).För det tredje är de allra flesta från Irak och där råder inget krig. Osv osv.

Alltså, vad jag kan se så har allt som du skrivit och påstått varit sanningar inte varit det utan istället rent nys. Där av drar jag slutsatsten att du inte är särskilt intresserad, vilket du också bekräftat. Var gärna intresserad och var gärna med och diskutera dock, tycker bara det är av vikt att man håller sig till sanningen

Okej.

Nej, SD vill inte stänga gränserna. De vill gå ur EU, ta upp gränskontroller mot samtliga länder igen samt minska invandringen kraftigt. Men för mig ligger de påståendena väldigt nära varandra.

Och jo, det är faktiskt Finländarna som invandrar mest vad jag kan se: http://www.immi.se/migration/statistik/20grupper.htm
Har du någon nyare statistik?

Möjligt att det formellt inte kallas krig i vissa av de länder som jag syftade på. Men som du kanske förstår menar jag människor som flyr från sina hemländer pga. att det är för stora risker att bo kvar.

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Okej.

Nej, SD vill inte stänga gränserna. De vill gå ur EU, ta upp gränskontroller mot samtliga länder igen samt minska invandringen kraftigt. Men för mig ligger de påståendena väldigt nära varandra.

Och jo, det är faktiskt Finländarna som invandrar mest vad jag kan se: http://www.immi.se/migration/statistik/20grupper.htm
Har du någon nyare statistik?

Möjligt att det formellt inte kallas krig i vissa av de länder som jag syftade på. Men som du kanske förstår menar jag människor som flyr från sina hemländer pga. att det är för stora risker att bo kvar.

http://www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2007K01_TI_02_A05ST0701.pdf

Största andelen invandrare 2006 var Irakier.

Totalt sett är det finnar, men det är till största delen arbetsinvandring.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Om inte Obesitas vill ta upp debatten så gör jag gärna det. SD är utan tvekan ett rasistiskt parti. Jag hoppas att jag inte behöver förklara varför rasism är galenskap.

Jag vågar påstå att de som röstar på SD i regel är bittra över samhällsutvecklingen och griper efter halmstrån för att hitta en syndabock. Det enklaste är förstås att klandra det man inte förstår; folk från andra länder. Det man saknar är den sammanhållningskänsla och framtidstro man hade tidigare, baserad på en gemensam grund. DVS klass. Nu har borgarna gjort ett bra jobb med att sudda ut det begreppet, men det är lika avgörande nu som någonsin.

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Den som röstar på SD och tror på deras ideologi kan ju direkt sluta köra sporthoj, använda svensktillverkade träskor och till och med gå runt i ull kläder från fåren på gotland..
Håller med om att invandringen bör minskas kraftigt, men nu är Sverige med i EU bara och gilla läget.

Hehehe skön text :)
http://www.youtube.com/watch?v=_AZisJHCwoQ
Pirat partiet i all ära!

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Invandringen sker, bortsett från Finland, främst från krigsdrabbade länder (kan PM:a statistik om du vill ;) ), och jag har faktiskt läst SD:s partiprogram. Kan erkänna att jag inte läst Sossarnas, men jag är ändå rätt övertygad om att de inte stämmer särskilt väl överens.

FaktaLänk

"Invandringsstatistik för 2007

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer varav fördelningen såg ut så här i fallande ordning från ursprungsland.

* Sverige (återvändare), 15 949 personer
* Irak, 15 200
* Våra nordiska grannländer, 10 464
* Somalia, 3 781
* Tyskland, 3 614
* Polen, 3 525
* Rumänien, 2 587
* Thailand, 2 548
* Kina, 2 386
* Serbien, 1 895 [2]

Personer från Somalia och Irak stod tillsammans för över 50 procent av de personer som fick stanna av anknytningskäl. Kineser stod däremot för den största andelen av personer som beviljades uppehållstillstånd på grund av studier, med ursprung utanför EU och EES-området. [2].

36 207 personer sökte asyl i Sverige under 2007, den dominerande gruppen var iraker med 18 559 st och den näst största gruppen var somalier med 3 349 st asylsökande"

Vet dock inte HUR pålitlig denna källa är :tummenupp och nej, jag är inte rasist, skulle tamejfan ALDRIG I HELVETE lägga en röst på SD oavsett vad. Ett rasistiskt parti som lägger om sin "Väljpåoss" strategi på ett lögnaktigt sätt, måste erkänna att dom gör det snyggt men har man något innanför pannbenet så ser man rakt igenom den bubblan.

Sen att sverige har fängelser fulla med "Invandrare" enligt statistik är som någon annan skrev då de räknar in upp till 2á och 3é generationer.

PP tog sin plats, det är jag glad över :2cool

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Den som röstar på SD och tror på deras ideologi kan ju direkt sluta köra sporthoj, använda svensktillverkade träskor och till och med gå runt i ull kläder från fåren på gotland..
Håller med om att invandringen bör minskas kraftigt, men nu är Sverige med i EU bara och gilla läget.

Hehehe skön text :)
http://www.youtube.com/watch?v=_AZisJHCwoQ
Pirat partiet i all ära!

HUH? :va har ingen koll på SDs partiprogram, men att säga att det bara är att gilla läget :va

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
PP tog sin plats, det är jag glad över :2cool

Jag är glad att det stannade vid bara en plats! :tummenupp

Det såg länge ut som att vi skulle skicka två stollar från PP till Bryssel, där de bara kommer att göra bort sig men som tur var så jobbade de andra partierna bort deras andra plats i slutspurten.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Varför måste vi diskutera SD igen? De kom ju inte ens över 4%-spärren. Att PP fick 7,1% är däremot en sensation, ska bli intressant att se vad som kommer ur detta.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Hur folkvalda är våra politiker?

Valresultat:

0,9% FI
0,9% Ogiltiga röster
1,4% SD
1,6% Junilistan
2,0% KD
2,4% C
2,5% V
3,1% PP
4,7% MP
5,9% FP
8,1% M
10,7% S
55,6% Röstvägrarna

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Då tycker jag att du i fortsättningen bara ska klaga på pizzor.

Är du så förbannat lat att du inte orkar säga vad du tycker den gång det räknas, då kan du låta bli att kverulera sen också!

Skitsnack! Så alla pensionärer som du svär över ute i trafiken, vad gör du för att stoppa dem? Eller när du klagar på att det bara är skit på tv, vad gör du åt saken?
Jag klagar hur jävla mycket jag vill även om jag inte röstar, inga idioter ska be mig vara tyst bara för att jag inte utnyttjade min röstrött. Jävla förlegade argument, kom med nåt nytt för fan, gamlingar :mad:

Probotector skrev:
Hur kommer det sig att ni som inte röstar alltid har dåliga ursäkter och framförallt en ursäkt på lager?

Vart ursäktade jag mig någonstans? Jag ursäktar mig bara de gånger jag har fel och det är mer eller mindre aldrig, såklart.
Vad har du för ursäkt?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Att Piratpartiet kom in är bra, om än jag tycker de är ett gäng fjantar. Missnöjespartier är modellen!

Tycker också att det är bra att PP kom med. Tur dock att dem bara fick ett mandat! Det är lite tillräckligt för att sitta och säga nej till och ta upp frågor som står dem varmt om hjärtat, men för lite för att kunna göra någon skada pga okunnighet :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skitsnack! Så alla pensionärer som du svär över ute i trafiken, vad gör du för att stoppa dem? Eller när du klagar på att det bara är skit på tv, vad gör du åt saken?

Skillnaden är att angående pensionärerna och vad som är på tv är jag inte ombedd att göra min röst hörd (annat än genom att rösta på partier som driver dom frågorna).

Om du nu har åsikter, varför inte stå för dom då?

Demokrati innebär att man har en skyldighet att tala om vad man tycker, annars faller hela iden med Demos (Folket) Kratos (styre)...

Men visst, fortsätt och gnälla du, men så länge du inte röstar är det ändå bara barnsligt sandlådegnäll....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Skillnaden är att angående pensionärerna och vad som är på tv är jag inte ombedd att göra min röst hörd (annat än genom att rösta på partier som driver dom frågorna).

Om du nu har åsikter, varför inte stå för dom då?

Demokrati innebär att man har en skyldighet att tala om vad man tycker, annars faller hela iden med Demos (Folket) Kratos (styre)...

Men visst, fortsätt och gnälla du, men så länge du inte röstar är det ändå bara barnsligt sandlådegnäll....

Jag har en åsikt, och den består väl mest i att jag inte bryr mig ett jävla skit om vem/vad som rör till det nere i Bryssel. Så länge jag kan se till mitt eget bästa så gör jag det i den mån jag kan. Ville jag hjälpa folk så skulle jag bli polis eller kanske sjuksköterska, nu vill jag hjälpa mig själv och då gör jag annat. Min röst märks inte.
Och du är visst ombedd att ta hand om pensionärerna då VV vill att vi alla ska hjälpas åt att uppnå nollvision. Så stjälp dem av vägen så har du hjälpt till en bit på vägen.

Och demokratin i Sverige är ju inte mer än just en låtsasdemokrati hur man än vrider och vänder på det. Om de gjorde om systemet till ett som fungerade så kanske till och med en egoist som jag själv skulle bidra med en röst.
Och mitt gnäll är uppenbarligen lika hörbart och barnsligt som ditt senast jag kollade då det inte gör dig mer berättigad att gnälla än mig själv bara för att du röstar.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tycker också att det är bra att PP kom med. Tur dock att dem bara fick ett mandat! Det är lite tillräckligt för att sitta och säga nej till och ta upp frågor som står dem varmt om hjärtat, men för lite för att kunna göra någon skada pga okunnighet :)
Två mandat om Lissabonfördraget går igenom.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0