Hur slangar jag med R1:an?

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
gör så här, ställ dig vid rödljuset, varva till 8750rpm, släpp kopplingen när det blir grönt, parrera med bromsen :)

Haha! Och vipps så ligger du på baken och skådar din R1 som flyger iväg!

Vadå? Bromsen funkar ju inte när framhjulet är i luften eller? :va

Grabben tycker du ska köra typ 3 år sen kan du komma tillbaka och fråga hur man slangar. När du skriver ett sådant svar
 
Last edited:

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
dom måste ha blåst dig med r1 dekaler men gett dig en en 125a med r1 kit. hahaha


Ja, men är det så konstigt? Kostar ju skitmycket att försäkra nu med den nya regeringen. :arsele



Hur menar du? Jag gasar som fan, men jag får inte upp den. Det bara lättar lite i fram men sen händer det inget mer. Måste vara nåt fel på hojen eller? :va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En 3 meter lång busa åker 9.09:confused: Bah...

Kasta upp ett klipp där någon smeker upp en massa R-hojar med en Harley, på bana :D Det måste finnas...

Det gör det säkert, bara HD'n tar starten har ju dom andra fullt upp med att inte åka omkull i oljespillet och på dom tappade muttrarna.

Förbjud Jörgens mutterspridare på bulten så kanske inte så många riktiga hojar åker av i sommar...
 

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Faktum är att jag är inne på min 3:e R1:a o först nu har jag lärt mig slanga.


Jag tyckre inte att det är speciellt svårt att inte få den att lyfta, ändå så har jag gasat ganska friskt.

Sen ska man oxå kolla vilken årsmodell han har på R1:an. 01:an minns jag inte hur den var, men min polares 03:a räcker gasa upp i 30 släppa o sen gasa fullt så lättar den. Min 05:a jag körde förra året o 06:an i år har helt annan växellåda. Vi har precis lärt oss åka bakhjul båda två o har bytt hojjar ibland bara för att känna skillnaden.. O den är bra stor.

Jag har inte lyckats gasa upp den varken på 1:an eller 2:an..

1:an kopplar jag upp den i runt 35 - 50. På 2:an kopplar jag upp den i mellan 90 - 100. Under det är svårt.

Det svåraste momentet var nog övervinna rädslan av att slå över innan man fick kläm på den. Har kompisar som har både slagit över o krockat under slangningsförsök. Det sitter ju kvar i bakhuvet
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hehe :D

Hur är det mannen? Får du ihop bygget?

Jo nu är det alla händer på hojen igen. Jag har måst prioritera båten några veckor, men nu är hon i sjön. Det är övre motorfäste,bygga fäste fär tändlås, tändning, bygga luftburk, hämta hjul och bromsar kavr. Samt bygga till avgassystemet så att det passar. Det ska nog gå att provsstarta i innan denna månad är slut. I hope... :gnissla
Du få komma och titta på gycklet om du är i stan och bränner. Din bakhjulselev D1ce hittar.

/J

Det gör det säkert, bara HD'n tar starten har ju dom andra fullt upp med att inte åka omkull i oljespillet och på dom tappade muttrarna.

Förbjud Jörgens mutterspridare på bulten så kanske inte så många riktiga hojar åker av i sommar...

Kanalj! :mad:
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Haha! Och vipps så ligger du på baken och skådar din R1 som flyger iväg!



Grabben tycker du ska köra typ 3 år sen kan du komma tillbaka och fråga hur man slangar. När du skriver ett sådant svar

Och du har säkert läst att herr Manhattan hade förfest igår och att en viss ******** lånade datorn och skrev allt för att jävlas? lägg märke till vilka klockslag inläggen är gjorda :tuttar
 

nickname

dåre
Gick med
29 Mar 2007
Ort
hörby
Hoj
zx-10 r -06
Hej!

Jag har precis köpt en ny R1:a och nu funderar på hur fan jag ska kunna få upp den på slangen! Fick kortet i onsdags och känner nu att jag behärskar hojen ganska väl. Kör ifrån det mesta om jag ska vara ärlig, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att köra på bakhjulet. Några tips?

/Klas

du måste skämta?!
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Hej!

Jag har precis köpt en ny R1:a och nu funderar på hur fan jag ska kunna få upp den på slangen! Fick kortet i onsdags och känner nu att jag behärskar hojen ganska väl. Kör ifrån det mesta om jag ska vara ärlig, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att köra på bakhjulet. Några tips?

/Klas

Inte utan att man drar på läpparna och ler...
Haft kortet i några dagar och nu blivit en säker förare, och som du säger i ditt inlägga senare att du känner dig som Rossi!.
Inte konstigt att vi har såna försäkringpremier som vi har när vi har såna här super förare i trafiken :tummenupp
Haft mitt kort en aning längre än dig och vet att Rossi skulle köra ifrån mig på en betydligt sämre hoj än vad du har :rolleyes: .
Som nån sa, du kanske ska köra ett tag så du slipper hamna på bårhuset!
En kompis till mig kände sig typ som dig, men han hamnade där när han körde för några år sen.
Kör lugnt istället ett tag så slipper vi än högre premier :pannkyss .
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Inte utan att man drar på läpparna och ler...
Haft kortet i några dagar och nu blivit en säker förare, och som du säger i ditt inlägga senare att du känner dig som Rossi!.
Inte konstigt att vi har såna försäkringpremier som vi har när vi har såna här super förare i trafiken :tummenupp
Haft mitt kort en aning längre än dig och vet att Rossi skulle köra ifrån mig på en betydligt sämre hoj än vad du har :rolleyes: .
Som nån sa, du kanske ska köra ett tag så du slipper hamna på bårhuset!
En kompis till mig kände sig typ som dig, men han hamnade där när han körde för några år sen.
Kör lugnt istället ett tag så slipper vi än högre premier :pannkyss .

:hej

...
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Inte utan att man drar på läpparna och ler...
Haft kortet i några dagar och nu blivit en säker förare, och som du säger i ditt inlägga senare att du känner dig som Rossi!.
Inte konstigt att vi har såna försäkringpremier som vi har när vi har såna här super förare i trafiken :tummenupp
Haft mitt kort en aning längre än dig och vet att Rossi skulle köra ifrån mig på en betydligt sämre hoj än vad du har :rolleyes: .
Som nån sa, du kanske ska köra ett tag så du slipper hamna på bårhuset!
En kompis till mig kände sig typ som dig, men han hamnade där när han körde för några år sen.
Kör lugnt istället ett tag så slipper vi än högre premier :pannkyss .

ännu en som inte har fattat!:arsele
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Ähhh kom igen nu Manhattan!

Alla vet ju att du köpt ny hoj och att vill lära dig hjula, inget konstigt med det.
Tycket inte du ska blanda in Tranicos i detta som undanflykt bara för att en massa moralkärringar gnäller, INGEN ska säga åt dig hur du ska köra
:yoparty




Edit: För att vara tydlig: :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top