200 hästkrafter, säger Kawasaki. Men på den här videon är det inte mer än 170,5 hk (SAE, amerikanska hästkraft) på bakhjulet och 188 hk (SAE) med slipon och annan CPU. Så vitt jag har förstått så här 1 hk (SAE) i stort sett identisk med 1 europeisk hästkraft (SAE = 1,014 EU-hk).
BMW S 1000 RR mer än 190 hk på bakhjulet i svenska bromsbänkar.
Om siffrorna i videon stämmer är ju 2011 ZX-10 R en riktig bluff och besvikelse. Var är de 200 hästkrafterna?
Det här handlar inte om att det inte skulle räcka med 170,5 hästkrafter. Klart att det ”räcker”. Det räcker säkert med 70 hk för att köra fort på en kurvig väg. Men nu råkar det vara så att BMW är värst/bäst och Kawasaki visar en ny hoj som har ett syfte: locka alla som vill ha den värsta sporthojen med lika bra elektronik som BMW, men fler hästkrafter. Men den är ju för tusan svagare! Och det med besked. Den är ju inte ens starkare än den gamla ZX-10 R! Vad ska man tro?
[YOUTUBE-ID]GJ6NeE6sYs4[/YOUTUBE-ID]
BMW S 1000 RR mer än 190 hk på bakhjulet i svenska bromsbänkar.
Om siffrorna i videon stämmer är ju 2011 ZX-10 R en riktig bluff och besvikelse. Var är de 200 hästkrafterna?
Det här handlar inte om att det inte skulle räcka med 170,5 hästkrafter. Klart att det ”räcker”. Det räcker säkert med 70 hk för att köra fort på en kurvig väg. Men nu råkar det vara så att BMW är värst/bäst och Kawasaki visar en ny hoj som har ett syfte: locka alla som vill ha den värsta sporthojen med lika bra elektronik som BMW, men fler hästkrafter. Men den är ju för tusan svagare! Och det med besked. Den är ju inte ens starkare än den gamla ZX-10 R! Vad ska man tro?
[YOUTUBE-ID]GJ6NeE6sYs4[/YOUTUBE-ID]