Synd att sommaren e så kort annars hade man skaffat sig en grön.
http://www.youtube.com/watch?v=jQ_6B1n2pIE
http://www.youtube.com/watch?v=jQ_6B1n2pIE
Det går nog hitta en film där en Suzuki rf900 kör ifrån en zx10 också, vet inte vad du vill säga med filmerna?
Dålig chafför, mycket antispin?
Finns många kontrollerade tester där slutsatsen är en annan än vad dessa filmer visar men det kanske inte är lika intressant?
Sjukt grym hoj hur eller hur.
"Nä serru han på Kawan har nog allt strömlinjeformat skinnställ och portad top, högkompkolvar och en massa annat skit på hojen. BMW:n kan inte förlora.".
Allvarligt talat så har jag sett fler filmer där BMW:n blir frånkörd av Kawan än tvärt om, men det kanske inte är lika intressant?
Nåja, fort går det i alla fall.
Så länge man inte köper en R1 är allt okej...
Allvarligt talat, vem i helvete bryr sig om acceleration rakt fram...???
För att man har ett pubertalt behov av att vara bäst/snabbast/störst? För att kunna säga "haha, min e endå snabbarest.. sådeså!"
Allvarligt talat, vem i helvete bryr sig om acceleration rakt fram...???
Uppenbarligen tålde den inte regn
det var säkert samma diskutioner o ZX7R när den kom. Är det fel att det har kommit snabbare, lättare, och mer tekniskt invecklade cycklar sen dess? Ska man inte ha ABS eller TC för att "det e föraren som sätter begränsningen" ?
sant, men kraftutvecklingen, som har varit i fokus sen den första rettan såg dagens ljus, har kommit i små inkrement. 2-3 hk per säsong. Visst, snoppmätningen hör hemma vid korvaludan, det vet alla. och SH är en slags virtuell korvkjosk. man sitter här när man inte har nått bättre för sig. det e inte alltid man väljer sina ord så noga. ännu mindre om man e korkad av naturen också.
det ska inte komma som en överraskning att det e viktigt för någon att ha 3 hästar extra, eller att man anser att den hojen som har flest hästar denna säsongen också är överlägset bäst.
För min del vill jag säga att jag e torsk på accet i den nya ZX-10:an, men sittställningen är grymt obekväm. Jag kan dock slänga på ett större bakdrev och få lite mer ryck i styret till nästa säsong. Sen är det påståendet att det e bara när det svänger som det räknas. Ja, för vissa. Andra gillar rakt fram, andra gillar både och. Jag gillar kurviga vägar lika mycket som att köra i stan, eller top-gun rundor på motorvägen.
Kan vi enas om att vi är olika, och olikheter skapar "färg" ? Vad hade vi snackat om om alla hade haft samma åsikter ?
Nu hade jag lite för mycket tid här, så det blev en lång bla-bla. Nu ska jag göra te till min son ..
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|