Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Läs det inlägg som han instämde i så trillar poletten kanske ner.

Jag kanske inte är lika allsmäktig som Du men läsa kan jag. Förstår dock fortfarande inte varför hans varvtider med en XR1200 har med saken att göra?

Såg bara ett medhåll i vikten av ett starkt mellanregister. På dig verkade det ju som han påstod att han spöade sporthojar med en HD?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kan bara hålla med - så här ser kurvan ut för XR1200:an efter mappning. Flack och bra genom hela registret.
torque%20hammer2.jpg

Förvisso ett fett mellanregister. Men poängen försvinner lite när man BARA har ett mellanregister. Varför tar det slut vid 7500 varv? ;)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Därför att varvtider avslöjar vad som är snabbast. Inte newtonmeter.

Tror jag inte han motsade heller. Jag gjorde det defenitivt inte iaf. Det jag hängde upp mig på var en uppenbar tykenhet och "jag vet bäst" attityd. I en vuxen debatt lämnas dessa helst utanför och man kan diskutera på ett moget sätt och acceptera olika åsikter och inlägg utan att barnsla sig?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Tror jag inte han motsade heller. Jag gjorde det defenitivt inte iaf. Det jag hängde upp mig på var en uppenbar tykenhet och "jag vet bäst" attityd. I en vuxen debatt lämnas dessa helst utanför och man kan diskutera på ett moget sätt och acceptera olika åsikter och inlägg utan att barnsla sig?
Det är väl ingen som ”barnslar sig”?

Niklasinorr skrev:
Förra sommaren så körde jag 15 bandagar med min förra cykel, KTM 990 SMR med 115 hästar. Inte en enda 200 hästars BMW körde om mig.
Niklasinorr skrev:
Den bästa lösningen är ju ändå att ha ett fett mellanregister...
#1725 skrev:
Kan bara hålla med - så här ser kurvan ut för XR1200:an efter mappning
Ingen som har kört låga 56:eek:r på Sviestad med sin BSA? Slipstreamat en 1198 S på Anderstorp med sin Bonneville?

:)
 

Bifogat

  • KneeDrag.jpg
    KneeDrag.jpg
    119.1 KB · Visningar: 54
  • 349343805_5163986f40.jpg
    349343805_5163986f40.jpg
    113.9 KB · Visningar: 49
  • Harley-Board-Racer.jpg
    Harley-Board-Racer.jpg
    59.8 KB · Visningar: 52

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Inte för o vara sån men jag tycker än så länge effekten i min -11ans Ninja räcker... Tvivlar starkt på dom angivna 200hk dock, men man ska köpa det man gillar ;) Det har hänt en del mot min förra Ninja, en -00'a ;)
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös

Någon tekniskt kunnig som kan svara på om differensen skulle se likadan ut om man gjorde samma mätning på bakhjulet =?
Dvs tappar alla t ex 10% effekt rakt av till bakhjulet, eller skulle det kunna vara så att en tappar 7% medan någon annan tappar 10% och att då effektskillnaden på vevaxeln kanske är 9 hk, men på bakhjulet typ bara 2hk ? (om bmw tappar 10% får den 184 bakhjuls hk, och kawwa tappar 7% får den182hk)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Helt odugliga hojar, vafan' knappa 200? Räcker ju inte långt idag. :D

Fränt Gluffis, mycket fränt! Det luktar tisdagskörning...?

Inte det jag menar.
Effekten är ju jättehög.

Men att tillverkaren accepterar att motorn har så mycket lägre effekt än vad de annonserar tycker jag är kass.

Vissa tappar ju 25 hk, på vevaxeln vilket är ett normalt tapp på bakhjulet.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Det här är ingen ZX10R eller BMW och ingen superbike hoj men jag tycker den kan få va med här :)

200hp+ på hjulet ;) lätt trimmad orginal köp hoj.

RSV41078.jpg
 

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Någon tekniskt kunnig som kan svara på om differensen skulle se likadan ut om man gjorde samma mätning på bakhjulet =?
Dvs tappar alla t ex 10% effekt rakt av till bakhjulet, eller skulle det kunna vara så att en tappar 7% medan någon annan tappar 10% och att då effektskillnaden på vevaxeln kanske är 9 hk, men på bakhjulet typ bara 2hk ? (om bmw tappar 10% får den 184 bakhjuls hk, och kawwa tappar 7% får den182hk)

skulle säga att det är individuellt från hoj, til hoj... har mest hållt på med bilar men där räknar vi nästan bara hk i motorn..

mvh
fredrik
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
skulle säga att det är individuellt från hoj, til hoj... har mest hållt på med bilar men där räknar vi nästan bara hk i motorn..

mvh
fredrik
Ok, min tanke är ju att det mest intressanta är resultatet på bakhjulet, för om hojj nr 1 har 200 på veven, och hoj nr 2, 195, men på bakhjulet har den första säg 180, men nummer två 182 (nu e ju skillnaden marginel men ändå) så om man nu är effektkåt, så hade hoj nr 2 då haft mest effekt i backen, trots "sämre" motoreffekt.
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top