166whp gav våran zx-10 demo i bänken, kurvor kommer lite senare.
Skall bli intressant att se!
Vore kul om min gamle härk klarade samma... vilket vi kan se om några veckor då jag drar min i bänk.
166rwhp är nog lite svårt att slå på toppen dock.
166whp gav våran zx-10 demo i bänken, kurvor kommer lite senare.
Hur skulle den simuleringen gå till?
Det verkar onödigt. Enklare att räkna fram det istället, ungefär som när man räknar ut effekten mot standardatmosfärstryck från faktiskt tryck vid tidpunkten för mätningen.
Wheelies gör att skillnaden inte blir större. Förstås. Jämför acceleration från 60 och 100. Och toppfart. BMW:n gör 305 och hindras då av varvtalsregulatorn att fortsätta accelerera. Föreställningen att det inte är någon större skillnad på 150 och 200 hästkrafter skulle platsa som psykos.Läste en gammal test häromdagen, 2002 års modeller dvs 9 år sedan. De var ca 25-30 hästar efter dagens hojar och närmare 50 hästar mindre än BMW:n. Likafullt gjorde de 0-200 på strax över 8 sekunder. Dvs 50 hästkrafter ger 1 sekund bättre tid till 200 och ett par sekunder till 250...
Mkt möjligt.
Vill dock minnas att jag sett på bild o video att man har nån form av slangar mot luftintagen?
Men som sagt...det finns de som kan det där mycket, mycket, bättre än jag här. Men kontentan av det hela är att jag TROR att man tar hänsyn till effektökningen vid trycksatt luftburk vid bänkning (vilket var frågan jag svarade på från början).
Wheelies gör att skillnaden inte blir större. Förstås. Jämför acceleration från 60 och 100. Och toppfart. BMW:n gör 305 och hindras då av varvtalsregulatorn att fortsätta accelerera. Föreställningen att det inte är någon större skillnad på 150 och 200 hästkrafter skulle platsa som psykos.
De slangarna riktas mot kylaren för att cirkulera luften genom den. För att trovärdigt kunna simulera övertryck i luftintagen bör bromsbänken ställas i en vindtunnel.
Fast då hamnar nog timmkostnaden för en bänkning på x50 jämfört dagens priser.
Spelar väl ingen roll om de mätt på veven?
Hur är det med slutledningsförmågan? Om det inte fanns någon skillnad mellan förare (vi ska ju mäta rätt variabel), så skulle din KTM förstås bli ifrånkörd av en BMW som en tax blir ifrånsprungen av en greyhound.Förra sommaren så körde jag 15 bandagar med min förra cykel, KTM 990 SMR med 115 hästar. Inte en enda 200 hästars BMW körde om mig...
Beror på var i registret effekten finns. har du ett fett mellanregister så kommer hojen att accelelerera under en längre tid jämfört med en massa effekt under en kort "burst". Samma sak när du kör på bana då det viktigaste är att du kommer ur kurvorna snabbt och upp i fart, det är därför Ducati alltid varit så framgångsrika inom racingen.
Hur är det med slutledningsförmågan? Om det inte fanns någon skillnad mellan förare (vi ska ju mäta rätt variabel), så skulle din KTM förstås bli ifrånkörd av en BMW som en tax blir ifrånsprungen av en greyhound.
Det är för att inte lida av det här man har en växellåda...
...Klipp....Den bästa lösningen är ju ändå att ha ett fett mellanregister...
Vad har du för varvtider på Anderstorp och Falkenberg?Kan bara hålla med - så här ser kurvan ut för XR1200:an efter mappning. Flack och bra genom hela registret.
Vad har du för varvtider på Anderstorp och Falkenberg?
Läs det inlägg som han instämde i så trillar poletten kanske ner.Förstår vare sig vad det har med tråden att göra eller hans åsikt, då han inte kör en ZX10:a.
tyckte bägge va som att köra puch maxi
tyckte bägge va som att köra puch maxi
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |