Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Motociclismo har bänkat hojarna.

1. Zx10r---174,27 Hp rear wheel---100,47 Nm
2. S1000rr---172,87 Hp rear wheel---102,33 Nm
3. Aprilia rsv4---161,36 Hp rear wheel---102,21 Nm
4. Mv agusta f4 1000---161,29 Hp rear wheel---99,74 Nm
5. Yamaha r1--- 160,87 Hp rear wheel---105,40 Nm
6. Ducati 1198 sp---154,98 Hp rear wheel---120,14 Nm
7. Ktm rc8r---153,94 Hp rear wheel---117,31 Nm
8. Suzuki gsx-r 1000 k10---150,08 Hp rear wheel---97,30 Nm

Dont f**k with the mean green bitches.

Xtremt låga siffror på Sukkan...kan det verkligen stämma?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Motociclismo har bänkat hojarna.

1. Zx10r---174,27 Hp rear wheel---100,47 Nm
2. S1000rr---172,87 Hp rear wheel---102,33 Nm
3. Aprilia rsv4---161,36 Hp rear wheel---102,21 Nm
4. Mv agusta f4 1000---161,29 Hp rear wheel---99,74 Nm
5. Yamaha r1--- 160,87 Hp rear wheel---105,40 Nm
6. Ducati 1198 sp---154,98 Hp rear wheel---120,14 Nm
7. Ktm rc8r---153,94 Hp rear wheel---117,31 Nm
8. Suzuki gsx-r 1000 k10---150,08 Hp rear wheel---97,30 Nm

Dont f**k with the mean green bitches.
Stämmer ju inte. Suzukin har mycket mer än 97 Nm på bakhjulet. Sänker ju trovärdigheten i alla siffror.

:fakta

Hästar i motorn utan ram-air

1. Zx10r---191,01 hp---110,12 Nm
2. S1000rr---189,48 hp---112,15 Nm
3. Aprilia rsv4---176,85 hp---112,02 Nm
4. Mv agusta f4 1000---176,78 hp---109,32 Nm
5. Yamaha r1--- 176,32 hp---115,52 Nm
6. Ducati 1198 sp---169,86 hp---131,67 Nm
7. Ktm rc8r---168,72 hp---128,58 Nm
8. Suzuki gsx-r 1000 k10---164,49 hp---106,65 Nm
Var kommer de här siffrorna ifrån? Kan jag göra en egen lista, kasta om dem lite som jag vill och skriva: ”Såhär starka är de i MIN fantasi?”
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Stämmer ju inte. Suzukin har mycket mer än 97 Nm på bakhjulet. Sänker ju trovärdigheten i alla siffror.

:fakta

Var kommer de här siffrorna ifrån? Kan jag göra en egen lista, kasta om dem lite som jag vill och skriva: ”Såhär starka är de i MIN fantasi?”

Inte för att vara den men med dina inlägg är det svårt att tycka om dig, du verkar inte vara den mest sympatiska.

Motorciclismo inger ett väldigt seriöst intryck efter att ha läst deras tester...

Gå in och kolla lite på youtube...http://www.youtube.com/user/MotociclismoEdisport (Där finns även bänkvideos och videos där man jämför på tid vad hojarna gör på bana).

Att Motorciclismo ska inte ha någon trovärdighet är skitsnack, visst låter Gixxerns siffror förvånansvärt lite men jag har sett andra tester när Gixxern bänkar rätt så jämnt med stortwinnarna... skilt 2-3 hästar, alltså är "felmarginalen" trovärdig, för det skiljer mellan bänk, mellan de olika exemplaren av hojarna, och dessutom skiljer de dag från dag vad en hoj bänkar. Så med andra ord, tror du inte på motociclismo så kan du inte tro på någon annan.

Eftersom dessa hojar är så jävla nära varandra, +- någon häst så blir det så här, varför kan du inte tro på det?
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
5. Yamaha r1--- 176,32 hp---115,52 Nm
Trots Akrapovic på det exemplar de mäter.

Till hösten måste Yamaha visa en upp helt ny modell om de inte ska fördärva modellnamnet R1 totalt.

För att inte tala om GSX-R 1000. 25 hästar efter Kawasaki!
 

Bifogat

  • r1.jpg
    r1.jpg
    108.8 KB · Visningar: 150
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Bänkmätning på bakhjulet i senaste Bike. Tyvärr inte med BMW:n, men ändå:

186 hk – Kawasaki ZX-10R
169 hk – Honda CBR 1000 RR (-17 hk)
166 hk – Suzuki GSX-R 1000 (-20 hk)
160 hk – Yamaha R1 (-26 hk)

Lite överraskande är Hondan starkast i både hk och Nm upp till 10.000 rpm. Det är över 10.500 rpm som Kawasakin regerar.
 

Bifogat

  • bikeSE0411_001_0.jpg
    bikeSE0411_001_0.jpg
    25.7 KB · Visningar: 72
  • screenshot_01.jpg
    screenshot_01.jpg
    93.7 KB · Visningar: 97
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Engelska Bike har testat några sporthojar, främst Kawasaki zx10r, modeller från Kawasaki från 2004 och framåt. Samtliga gamla hojar är starkare än den nya upp till 10'000-11'000 rpm, de tyckte den nya var som en 600 att köra. Dock älskade de karaktären och stabliteten i nya Kawasaki.

Honda 165bhp
Kawasaki 175
BMW 192 (toppfart 305km/Tim och dragkraft/ prestanda, betydligt bättre)
Dåligt exemplar av Kawasaki ? Extremt bra BMW

Valet som landsvägshoj föll klart till Kawasaki, Bmwn alldeles för brutal för gemene man. Hondan piskade också zx10 i axet.

Men klart är att Kawasaki har ett jättehål i mellanregistret, det vi vanliga dödliga använder när vi är ute och "finåker".
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Engelska Bike har testat några sporthojar, främst Kawasaki zx10r, modeller från Kawasaki från 2004 och framåt. Samtliga gamla hojar är starkare än den nya upp till 10'000-11'000 rpm, de tyckte den nya var som en 600 att köra. Dock älskade de karaktären och stabliteten i nya Kawasaki.

Honda 165bhp
Kawasaki 175
BMW 192 (toppfart 305km/Tim och dragkraft/ prestanda, betydligt bättre)
Dåligt exemplar av Kawasaki ? Extremt bra BMW

Valet som landsvägshoj föll klart till Kawasaki, Bmwn alldeles för brutal för gemene man. Hondan piskade också zx10 i axet.

Men klart är att Kawasaki har ett jättehål i mellanregistret, det vi vanliga dödliga använder när vi är ute och "finåker".


Performance Bikes Shootout 1000cc

BMW 188bhp ( The s1000rr is simply the most complete, hardcore sportsbike ever made)
Kawa 175bhp / Åter klagomål på svagast av alla i mellanregistret
Yamaha164 /Bäst ljud
Honda 164 /Bäst allround, snabbast i hop med BMW
Suzuki 166 / Åren har gått, men med några modds, står den sig väl.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Bänkmätning på bakhjulet i senaste Bike. Tyvärr inte med BMW:n, men ändå:


Lite överraskande är Hondan starkast i både hk och Nm upp till 10.000 rpm. Det är över 10.500 rpm som Kawasakin regerar.

Varför är det överraskande ? Har du ens provkört hojarna ?
Firebladen har mera mos i botten än zx-10an och S1000RR, har avverkat några mil i respektive sadel och skulle alla dagar i veckan föredra firebladen om jag skulle välja en av dom.
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Varför är det överraskande ? Har du ens provkört hojarna ?
Firebladen har mera mos i botten än zx-10an och S1000RR, har avverkat några mil i respektive sadel och skulle alla dagar i veckan föredra firebladen om jag skulle välja en av dom.

Jag hoppade mellan BMW:n och Hondan i höstas på bana. BMW:n var lite sanitärt tråkig och Hondan känns som en stor muskel tack vare mellanregistret. Jag tar heller Hondan faktiskt, oavsett vad det står på ett bänkpapper...
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag hoppade mellan BMW:n och Hondan i höstas på bana. BMW:n var lite sanitärt tråkig och Hondan känns som en stor muskel tack vare mellanregistret. Jag tar heller Hondan faktiskt, oavsett vad det står på ett bänkpapper...

Jo man använder ju mellanregistret mest, iaf jag sen är alla 3 fina hojar. Har avverkat ca 250 mil på bmw:n 3-400 på zx-10:an och 900 på hondan.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Alla dessa j_vla mätningar! Har skiten mer än 100hk så räcker det gott...

Det är väl bara för var och en att testa hojarna och se vilken man trivs bäst med alt. kör snabbast med på bana och välja därefter.
Mätningar avs. Hk/nm kan väl inte vara allt....

Dock är det så att Suzukin är snyggast och är alltid den bästa sportmoppen - det vet jag för jag har läst det i flera säkra källor här på sporthoj!!! :tungan
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
BMWn är ”tråkig” vid bankörning?

:va

Jag tolkar Niklas kommentar som att den är så bra att den blir ointressant att köra.

Nu har jag aldrig kört BMWn men har för avsikt att prova den nu i vår i samband med lite provkörningsdagar. Men hursomhelst så kan jag nog tro att all elektronik gör den lite känslo- eller karaktärslös.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Personlig kommentar när man läser alla tester, Hondan får alltid bra kritik för att vara en otroligt bra allround hoj. Du kan köra bana, den fungerar ypperligt på landsväg , med det starkaste mellanregistret frånsett twinnar. Lite anonym, men ett säkertkort ,när det kommer till körglädje och kvalitet.:tummenupp
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Bänkmätning på bakhjulet i senaste Bike. Tyvärr inte med BMW:n, men ändå:

186 hk – Kawasaki ZX-10R
169 hk – Honda CBR 1000 RR (-17 hk)
166 hk – Suzuki GSX-R 1000 (-20 hk)
160 hk – Yamaha R1 (-26 hk)

Lite överraskande är Hondan starkast i både hk och Nm upp till 10.000 rpm. Det är över 10.500 rpm som Kawasakin regerar.

Helt sjukt asså! Hur fan ska man klara sig med 160 hästar på bakan?!
R1 är ju för fan en moppe nuförtiden..

Själv skulle jag aldrig klara mig med mindre än åtminstone 175 på slangen, annars blir man ju frånåkt av alla..
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
BMWn är ”tråkig” vid bankörning?

:va

Jag tyckte det, precis som många andra. Lite som att Ducatister tycker att japshojar inte har någon karaktär eftersom de har jämn effektutveckling, inga vibrationer, läker inte olja och dessutom brukar starta. Sådant som de som älskar italienska hojar inte är vana vid men kallar "karaktär":)

BMW:n är så perfekt och bra att den blir sanitär, dvs ganska tråkig. Det är en fantastisk hoj som går som ett troll men i verkliga livet så är Hondan, och Gixxern roligare att leva med. Speciellt gixxern är kul eftersom det finns en miljard tillbehör som dessutom inte kostar skjortan.

Effekt är inte allt och jag har haft eller kört det mesta, inklusive turbohojar som får BMW:n att kännas som en moppe...:)
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
172rwhp gav Northbikes s1000rr demo i dynojet bänken kommer inte ihåg vridet kan kolla det imorrn på jobbet.
Vi inväntar leverans av zx-10 orna vilken dag som helst och då ska demon upp i bänken.
 
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top