axelsson_vpg
Guest
avfett sen högtryck, shampoo sedan högtryck. sen torka av med sånt där skin.
Skitsnack.
Jag har alltid tvättat allt jag har med YES och hojen tvättar jag minst en gång i veckan, ibland kan det bli upp till fem gånger i veckan.
Efter samtal med flera billackerare och bilrecondare så har dom rekomenderat yes för det är skonsammast för lacken.
OJ , får ursäkta mig, kolla alla kommentarer som en korekturläsare men hoppade över filmen :S
lånar tråden lite med en dum fråga...
Vad är bästa sättet att ta bort asfaltstänk på ljuddämparn?
Vanlig avfettning/tjärlösare brukar funka. Använde Sonax avfettning senast då jag blev tvungen att köra nå'n kilometer på en väg som just höll på att asfalteras. Slibb!
Skitsnack.
Jag har alltid tvättat allt jag har med YES och hojen tvättar jag minst en gång i veckan, ibland kan det bli upp till fem gånger i veckan.
Efter samtal med flera billackerare och bilrecondare så har dom rekomenderat yes för det är skonsammast för lacken.
Tvätta överlåter man till ungarna...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4115369&postcount=1
Alkalisk avfettning, dvs vattenbaserad avfettning, brukar hålla aludetaljer snygga. Sedan på med ngt fett som skydd, tex Wd40 eller vax och torka av.
Men har det redan blivit mer påtagliga ärgningar så kan det behövas starkare saker.
Man behöver inte va rädd för att använda högtryck på hojen om man bara använder det på rätt sätt. Dvs ha inte munstycket alldeles intill ytan du sprutar mot och rikta inte strålen mot lager ex. sving och hjullager.
zink, magnesium och aluminium skall man vara försiktig med alkaliska produkter. Det är ju därför vitlökspressar i alu blir svart och frätta i diskmaskinen eftersom diskmaskinsmedel är alkaliskt. Utbildningen jag gick på Miele pro-diskmaskiner för labmiljö tipsade dem om att det är bättre att tvätta i sura föreningar om instrumenten är av alu. Likväl när jag var på kurs med Dr Wiegert som är tillverkare av diskmedel.
Huruvida alkaliteten är i motsvarande avfettning kan jag inte säga utan bara en parantes att man skall vara försiktig med alkaliskt mot alu.
Jag tar hellre yes och sedan wd40 på alu. Är aluminiumet obehandlad kan jag använda lite DBC.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |