hade lös tanken för att dra handtagsvärmare direkt efter service, skruvarna till filterboxen var orörda och luftfiltret var jätteskitigt.
Mycket intressant med tanke på vad du har för hoj och var du bor...
hade lös tanken för att dra handtagsvärmare direkt efter service, skruvarna till filterboxen var orörda och luftfiltret var jätteskitigt.
Inte alls.
1. Titta på hojen - är den i hyfsat skick?
2. Titta på ägaren - är han/hon i hyfsat skick?
3. Titta i ägarens garage - är det i hyfsat skick?
Det fuskas så otroligt på verkstäder, framförallt de märkesbundna, så en stämpel från dessa företag är mindre värd än ett trovärdigt ord från en händig ägare.
Fast punkt 2 och 3 ger dig ju bara information om nuvarande ägare, inte om de tidigare.
Jag kan ta emot dem mot en mindre ersättning.Elände, så jag måste skänka bort mina hojar?
Fast punkt 2 och 3 ger dig ju bara information om nuvarande ägare, inte om de tidigare.
Jo, men det gäller väl bara ovillkorligt den garanti som konsumentköplagen ger oss?
Många tillverkare ger ju utökade garantier, 5 år eller mer, och kan då diktera egna villkor för detta (känns ju faktiskt bara naturligt).
Och bevisbördan hamnar ju hos mig som ägare, och där ska man besitta stora krafter för att driva sådana ärenden.
Elände, så jag måste skänka bort mina hojar?
Jag kan ta emot dem mot en mindre ersättning.
Det finns två ställen man kan lämna hojen på och få servicen väl utförd:
1. Hed's motor
2. Hos Peter på Skurholmen...
Sedan är det tunnsått inom 60-milsradien...
Elände, så jag måste skänka bort mina hojar?
Serviceboken ger ju inte någon direkt information heller mer än att någon fyllt i den och stämplat.
Så är det såklart. Således är det bästa att bedöma hojen på dess skick och inte baserat på hur välkammad ägaren är eller hur många stämplar det finns i boken.
Trams.
Det vet jag väl. Trodde du att du behövde upplysa mig om det? Det är iaf lite mindre beklagligansvärt än de personangrepp (enligt forumregler = ajabaja) man håller på med i andra forumtrådar - som lämnas utan åtgärd.
Själv lägger jag mindre vikt på fallen 1) 2) och 3) (enbart okulär inspektion) utan fäster större vikt på en provkörning. En stämplad servicebok och hojens visuella skick säger inget om hur många gånger och hur länge en kall motor gått mot varvstoppet. Helst bör man byta oljan efter en provkörning och leta silvriga streck.
Det första stället du nämner kan jag gå i god för på heder och samvete. Jag har träffat många aktörer inom mc-branschen, men väldigt få som är lika seriösa som Bernt och Fredrik med personal och det gäller allt från försäljning till verkstad.
Det andra stället vet jag inget om.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |