Inte alls.
1. Titta på hojen - är den i hyfsat skick?
2. Titta på ägaren - är han/hon i hyfsat skick?
3. Titta i ägarens garage - är det i hyfsat skick?
Det fuskas så otroligt på verkstäder, framförallt de märkesbundna, så en stämpel från dessa företag är mindre värd än ett trovärdigt ord från en händig ägare.
Håller med helt i detta.
Köpte själv en Yamaha R6:a i våras, fullservad enligt stämplarna i boken, och kvitton från firmor.
Eftersom jag vill ha lite koll själv så bytte jag olja, men noterade att bromsvätskan såg ut som kaffe, och årsringarna i luftfiltret säger att det förmodligen är ursprungsfiltret.
Så det där med serviceboken ger jag inte heller så mycket för, möjligen om det finns fabriksgaranti kvar.
Och sedan finns det ju naturligtvis bra verkstäder, men det är ju tråkigt att folk som vill lämna in sin ögonsten blir lurade.
Nu kändes i alla fall den här säljaren ärlig, han hade inget hojintresse, och hade tagit den i inbyte i någon annan affär, och ägt den i några månader.
Så, beslutet fick grunda sig på yttre skicket och att jag ändå skulle gå igenom den grundlig själv.
Men som sagts tidigare......det var ju en Yamaha