Hur vanligt är det med förare utan A-körkort?

Status
Ej öppen för fler svar.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
På arbetet har vi 2 killar som kör R1 och GSXR1000 vare sig utan ställ (endast hjälm) eller körkort. Ren dårenskap självklart! hur vanligt är det med personer på MC utan körkort? Någon på forumet som vågar träda ur garderoben?

Hur stor är risken att åka dit om man kör lungt och undviker motorvägar?
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
På arbetet har vi 2 killar som kör R1 och GSXR1000 vare sig utan ställ (endast hjälm) eller körkort. Ren dårenskap självklart! hur vanligt är det med personer på MC utan körkort? Någon på forumet som vågar träda ur garderoben?

Hur stor är risken att åka dit om man kör lungt och undviker motorvägar?
Risken är obefintlig oavsett var du kör, men om man själv skulle göra det kan man ge sig fan på att snuten står och väntar bakom hörnet. Ajabaja!
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Hur fungerar det med försäkringar, går väl inte o teckna en MC försäkring på någon utan körkort?

Men dem försäkrar kanske på någon dom känner med kort istället.
 

Solid snake

Guest
2867868 Hur fungerar det med försäkringar, går väl inte o teckna en MC försäkring på någon utan körkort?

Men dem försäkrar kanske på någon dom känner med kort istället.
Jodå det går fast man inte har kort.
 

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Ort
helsingborg
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
kör också utan kort, o oförsäkrat, de går o försäkra på sig själv fast man inte har kort har själv gjort det innan, sen om de gäller e en annan femma....
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
På arbetet har vi 2 killar som kör R1 och GSXR1000 vare sig utan ställ (endast hjälm) eller körkort. Ren dårenskap självklart! hur vanligt är det med personer på MC utan körkort? Någon på forumet som vågar träda ur garderoben?

Hur stor är risken att åka dit om man kör lungt och undviker motorvägar?

Jag träffade 4 st unga killar, vid olika tillfällen, med flong nya litersporthojar utan körkort förra säsongen. Jag gjorde förstås mitt bästa för att övertala dem att skaffa kort men det var dödfött. Trevliga emellertid. Det känns lite trist när folk börjar i fel ordning. Arg blir jag dock inte, det är ju mer dystert, det är ju inget roligt att åka med ngn som har polisnojja hela tiden.
 

Solid snake

Guest
Varför tar man inte körkortet för om man nu så gärna vill köra hoj? Det är ju rätt idiotiskt att inte ta det, tänk om det händer något?
 

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Ort
helsingborg
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
ja planerar o ta kort... men de e inte säkert alla får lov o ta körkort kan ju va av den enkla anledningen o man kanske inte vill skita i sitt enda stora intresse för det, inte kortet man kör med...
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
ja planerar o ta kort... men de e inte säkert alla får lov o ta körkort kan ju va av den enkla anledningen o man kanske inte vill skita i sitt enda stora intresse för det, inte kortet man kör med...


Förhoppningsvis lär du dig varför så småningom....
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
För/nackdelen med sådana förare brukar vara att dom ofta är självsanerande.

Ofta går inställningen "jag skiter i körkortet" hand i hand med vissa typer av människor som har en allt för "positiv" bild av sig själva.

Vad som bör tänkas på är hur man kan ställa till det för sig själv genom ev rättsligt efterspel.
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Hur blir det med försäkringar om nån utan kk smäller med en bil eller nått och blir invalid? Gäller olycksfallsförsäkring då?
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Gör en poll på hur många som kör utan lapp och utan försäkring.
 

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Ort
helsingborg
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
eventuellt rättsligt efterspel får man ju räkna med risken finns, man får ju skylla sig själv isf... ja menade inte pga sjukdom men om ens kort e indraget tex o man inte får ta nytt för stunden... Lifes a Risk
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
eventuellt rättsligt efterspel får man ju räkna med risken finns, man får ju skylla sig själv isf... ja menade inte pga sjukdom men om ens kort e indraget tex o man inte får ta nytt för stunden... Lifes a Risk

Som medtrafikant skulle ju jag uppskatta om du fattade vinken och gav fan i att köra utan kort när det verkar vara uppenbart att du inte kan sköta dig. Tack på förhand. :hej
 

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
Som medtrafikant skulle ju jag uppskatta om du fattade vinken och gav fan i att köra utan kort när det verkar vara uppenbart att du inte kan sköta dig. Tack på förhand. :hej

sa han som alldrig har gått för röd gubbe :såjaponken
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top