för dom pengarna skulle jag köpa en äldre sporthoj å dreva ner+ev crosstyre om man vill...jag bara säger cbrtechern skrev:Tja, inte så många hk som 600/650 men dock nog för mig
Någon som har nåt att si om denna hoj:en?
Vurderar att köpa en 2000 mod, 5000km. 40,000,-
Går direkt från moped/125cc till FE400 isåfall.. e den ok för en nybörjare?
peter the great skrev:för dom pengarna skulle jag köpa en äldre sporthoj å dreva ner+ev crosstyre om man vill...jag bara säger cbr
techern skrev:Går direkt från moped/125cc till FE400 isåfall.. e den ok för en nybörjare?
420 skrev:Hade han varit intresserad av en CBR så hade han nog inte postat i motardforumet
Och det är lita andra priser i Norge än i Sverige tror jag.
opps såg inte det
Bergare skrev:Köpte en fe400-03 för 41000kr för 2månader sen.. Gick riktigt bra i skogen, men kom man ut på grusväg lr asfalt så var den grymt slö.. inget kul alls utanför skogen.. Tyvärr blev den stulen efter att ja haft den ca 1vecka..
techern skrev:Asså, en Husa 650 e juh grym, men Husa 400 e nog det som passar för mej.. e nybörjare vet ni.
Men ang. dimensjoner.. e en Husa 400 like stor som en 650?
om du har lite koll på att skruva så ska det inte vara några problem att göra det själv. finns väldigt bra manualer på husaberg.se som förklarar stegvis hur du skall göra...
lycka till med hojen=)
LV regg ? nice isfHej
Försöker väcka lite liv i den här tråden! =)
Imorrn ska jag förmodligen hämta en Husaberg FE400 -98... Har en fråga..
Eftersom jag ska strypa den så måste jag lämna in den och då tänkte jag att dom lika väl kunde göra en ventiljustering på den.. Är det värt att lämna in den för ventiljustering eller är det lätt att göra själv? Jag har inte mekat så mkt själv men det känns som att det är dags att lära sig lite.
//RobRas
var 97 dom fick oljepump så det är samma hållbarhet mellan 97-00
LV regg ? nice isf
Gällande ventiljustering så tycker jag du tar och gör ett försök själv. Du kommer få göra många ventiljusteringar framöver så det är likabra du lär dig på en gång. Det är inte så svårt.
EDIT: Bra val där föresten, 98 och inte 97a. Bra mycket driftsäkrare.
Självklart är den LV-reggad! Motardhjul och en annan gaffel sitter på med =). Mjo, deet kommer att bli en del service på den så det är lika bra att lära sig.. Skönt att höra lite positiva saker om den..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |