för dom pengarna skulle jag köpa en äldre sporthoj å dreva ner+ev crosstyre om man vill...jag bara säger cbrtechern skrev:Tja, inte så många hk som 600/650 men dock nog för mig
Någon som har nåt att si om denna hoj:en?
Vurderar att köpa en 2000 mod, 5000km. 40,000,-
Går direkt från moped/125cc till FE400 isåfall.. e den ok för en nybörjare?
peter the great skrev:för dom pengarna skulle jag köpa en äldre sporthoj å dreva ner+ev crosstyre om man vill...jag bara säger cbr
techern skrev:Går direkt från moped/125cc till FE400 isåfall.. e den ok för en nybörjare?
420 skrev:Hade han varit intresserad av en CBR så hade han nog inte postat i motardforumet
Och det är lita andra priser i Norge än i Sverige tror jag.
opps såg inte det
Bergare skrev:Köpte en fe400-03 för 41000kr för 2månader sen.. Gick riktigt bra i skogen, men kom man ut på grusväg lr asfalt så var den grymt slö.. inget kul alls utanför skogen.. Tyvärr blev den stulen efter att ja haft den ca 1vecka..
techern skrev:Asså, en Husa 650 e juh grym, men Husa 400 e nog det som passar för mej.. e nybörjare vet ni.
Men ang. dimensjoner.. e en Husa 400 like stor som en 650?
om du har lite koll på att skruva så ska det inte vara några problem att göra det själv. finns väldigt bra manualer på husaberg.se som förklarar stegvis hur du skall göra...
lycka till med hojen=)
LV regg ? nice isfHej
Försöker väcka lite liv i den här tråden! =)
Imorrn ska jag förmodligen hämta en Husaberg FE400 -98... Har en fråga..
Eftersom jag ska strypa den så måste jag lämna in den och då tänkte jag att dom lika väl kunde göra en ventiljustering på den.. Är det värt att lämna in den för ventiljustering eller är det lätt att göra själv? Jag har inte mekat så mkt själv men det känns som att det är dags att lära sig lite.
//RobRas
var 97 dom fick oljepump så det är samma hållbarhet mellan 97-00
LV regg ? nice isf
Gällande ventiljustering så tycker jag du tar och gör ett försök själv. Du kommer få göra många ventiljusteringar framöver så det är likabra du lär dig på en gång. Det är inte så svårt.
EDIT: Bra val där föresten, 98 och inte 97a. Bra mycket driftsäkrare.
Självklart är den LV-reggad! Motardhjul och en annan gaffel sitter på med =). Mjo, deet kommer att bli en del service på den så det är lika bra att lära sig.. Skönt att höra lite positiva saker om den..
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |