Husaberg köp gick åt /#?)(%=(/#%"#=¤(/&

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450 SXF
Färnbo skrev:
Regel # 1 köp Aldrig en Husa !

Husaberg går otroligt bra har bra chassi fjädring mm, men kvalitetsmässigt sett är de far away från japsarna och även KTM.

Det finns ju en orsak till att du knappt ser någon Husaberg om du åker på en crosstävling.

Själv är ja ganska rödögd så jag skulle rekomendera en Honda 450 med SM kit.

Leta efter en 480 kittad 03 eller 04 inte riktigt lika mycket botten som en Husa (fast tillräckligt) men mycket lääängre register och likvärdig toppefektsmässigt + driftsäkerheten


Hur kan du komma o säga att Honda 450 har bättre kvalite på grejjorna när dom har kolvbyte efter 15-20 timmar???? :kocko
Husaberg o KTM har kolvbyte efter 200 timmar...
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Morphed skrev:
Hur kan du komma o säga att Honda 450 har bättre kvalite på grejjorna när dom har kolvbyte efter 15-20 timmar???? :kocko
Husaberg o KTM har kolvbyte efter 200 timmar...

Hur lyckas men hitta såhär gammla trådar? Sen tycker jag att alla som gör trådlyft som en annan inte ens skulle fundera på här väldigt konstiga inlägg.. Är det så eller är det bara jag?

Som svar på din fråga. Jag är verkligen ingen motardexpert men det kan inte bero på olika effektuttag ur olika cylindervolym?
 

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450 SXF
Simp skrev:
Hur lyckas men hitta såhär gammla trådar? Sen tycker jag att alla som gör trådlyft som en annan inte ens skulle fundera på här väldigt konstiga inlägg.. Är det så eller är det bara jag?

Som svar på din fråga. Jag är verkligen ingen motardexpert men det kan inte bero på olika effektuttag ur olika cylindervolym?

Ahaa en till mini polis!! :Bugar
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Morphed skrev:
Ahaa en till mini polis!! :Bugar
jo men varför väcker man upp sånna här gammla trådar, de som skrivit det där kanske har hunnit dött eller nåt vid det här laget :lol
Iofs var det ju nån kronfåne som väckte en som var ett par år gammal för ett tag sen så det här var väl inget egentligen.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
MILKY skrev:
Jag har med vilje valt att inte lägga ut deras namn här på sidan. Dom är tydligen störst i sverige på Husa så mkt vet jag!.. :klappar

Om det är ngn som absolut måste veta namn osv så mailar jag det på begäran så ni andra inte råkar ut för samma sak!

Häng ut butiken och namnet på säljaren....sådana ska inte få stryka omkring och göra livet surt för oss andra :kocko
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Vad sägs om en ny regel här på forumet... Skriv inte i trådar som är startade innan du joinade.......
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
MILKY skrev:
Sålde min Retta för en vecka sedan då man snart ska blli farsa!. Tänkte att jag skulle köpa mig en Motard att ha o busa med istället för att köra plastraket i dödliga farter :va .

Nu till själva grejen!.
................



Tycker inte att du reagerade för starkt. Jag har själv råkat ut för en liknande händelse hos en större mc firma i gbg. Ringde och försäkrade mig om att ZX7r var i bra skick lite kassa däck men att dom byter dom om jag köper den. kommer dit och hittar en kvaddad kawa, alla kopor utan kutsen var spruckna, men enligt säljaren skulle dessa lagas om jag köper den, dom brukar göra det påstår dom och det blir jättebra....hmmm dessutom var lagerna i motor totalkass skramlade och skakade när jag startade. jag frågade om detta var normalt, Nej det sa han att det inte var och att detta var inget som dom upptäckt tidigare....hmmmm.... frågade efter regbevis och besiktningspapper, men dessa hade dom inte då hojjen inte är deras utan säljs för en kunds räkning, detta hade dom inte heller nämt när jag pratade med dom via telefon. Åkte hem därifrån sur som fan. Dessurom försökte dom pracka på mig en custom hoj istället..... Hmmmm....
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Simp skrev:
Vad sägs om en ny regel här på forumet... Skriv inte i trådar som är startade innan du joinade.......
Kan hålla med. Borde gå att färgmarkera trådar man läser om senaste inlägget är mer än typ två månader gammalt.

En annan regel borde vara att man inte får citera texter som är längre än vad som syns på min skärm :hihi

Tråden väcktes av att trådskaparen refererade till den i en annan (ny) tråd.
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Supermoto skrev:
Kan hålla med. Borde gå att färgmarkera trådar man läser om senaste inlägget är mer än typ två månader gammalt.

En annan regel borde vara att man inte får citera texter som är längre än vad som syns på min skärm :hihi

Tråden väcktes av att trådskaparen refererade till den i en annan (ny) tråd.
:rofl
Så blir det när man inte läser så nog vad andra har skrivit. :näsblod
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Morphed skrev:
Hur kan du komma o säga att Honda 450 har bättre kvalite på grejjorna när dom har kolvbyte efter 15-20 timmar???? :kocko Husaberg o KTM har kolvbyte efter 200 timmar...

Duh! :kocko Om du någonsin hade jämfört en CRF450 kolv med en ex KTM450EXC kolv skulle du förstå att det inte har något med kvalité att göra, utan ett medvetet val från konstruktörerna.

CRF450 kolven är avsevärt kortare och tunnare än ex KTM och Husabergarnas vilket gör att den naturligtvis slits ut fortare.

Jämför inte äpplen med päron..
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Morphed skrev:
Hur kan du komma o säga att Honda 450 har bättre kvalite på grejjorna när dom har kolvbyte efter 15-20 timmar???? :kocko
Husaberg o KTM har kolvbyte efter 200 timmar...

Tack för komplimangen...
När du får åka ett tag till så kommer du att upptäcka om det är någon skillnad i kvalitet. :D

I Hondas manual står det faktiskt lite konstiga saker som tex kolvbyte efter 15 timmar, det är inte alls nödvändigt att byta så tidigt man kan som hyffsad motionsåkare köra 50-80 timmar på samma kolv.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top